Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bład DTC009077 na komputerze pokladowym - układ paliwowy - prosba o sugestie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

x

1. Mieszkam w Belgii i posiadam od nowosci Renault Megane Grandtour III phIII (KZ0/1) z silnikiem 1.2 tCe (KZ16), rocznik koniec 2013

2. Ostatnio podczas dwoch roznych okazji (mniej wiecej tydzien odstepu miedzy soba, jazda na autostradzie na tempomacie) wlaczyla sie kontrolka "mozliwa awaria silnika"

3. Po zatrzymaniu samochodu (i nawet bez wylaczenia silnika) kontrolka gasnie i mozna kontynuowac jazde (bez limp mode)

x

Niestety, w Belgii ASO nie jest w stanie wskazac dokladnie co powoduje ten blad bez przedzwonienia kazdego punktu w ukladzie paliwowym.

x

Czy ktos moze doradzic, co jest najbardziej prawdopodobna przyczyna usterki? 

a. Elektryka (np. wibracje podczas autostraodowych predkosci, brak styku gdzies)

b. Pompa paliwa (nie podaje juz ciagle tego samego cisnienia, zuzycie)

c. Regulator cisnienia

d. Wtryski?

x

Wszelkie sugestie beda mile widziane - moze ktos mial juz taki problem w przeszlosci.

Dodam jeszcze ze usterka pojawila sie dzien czy dwa po wizycie w ASO na przeglad 100 000km.

x

Zalaczam zdjecie z komputera ASO, gdzie widoczny jest blad.

Ku mojemu zdziwieniu na googlach nie ma ani jednego odnosnika do tego rodzaju kodu :(

x

Dzieki za pomoc i milego dnia.

x

bloo141

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...

literki też by się przydały polskie-mireczek01

EMS.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Czy rozwiązał Pan problem, co było przyczyną... Mam identyczna sytuację, problem pojawił się po wymianie rozrządu... 

Dodam że auto chodzi bez zarzutu, silnik odpala i jeździ idealnie... Wyskakuja identyczne błędy, a na wyświetlaczu zapala się "skontroluj układ wydechowy" oraz "ryzyko awarii silnika", 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Ciuma napisał:

Dodam że auto chodzi bez zarzutu, silnik odpala i jeździ idealnie...

Wyskakują identyczne błędy, a na wyświetlaczu zapala się " skontroluj układ wydechowy" oraz " ryzyko awarii silnika", 

Przyczyną mogą być ;

    1/ paliwo słabej jakości, ( nie zatankowałeś syfiastego paliwa )

    2/ padająca cewka,

    3/ uszkodzony czujnik położenia wału,

    4/ niesprawna/padająca sonda,

    5/ zbyt dużo jazd po mieście,

    6/ brak czynnika chłodniczego klimatyzacji, ( klima działa ? )

    7/ uszkodzony czujnik płynu chłodniczego,

Należy udać się do kontroli clipem.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem z Niemiec, rozrząd głośny, wymieniono rozrząd i się pojawił problem, rozrząd sprawdzany jest ok, silnik pracuje idealnie, Klimatyzacja działa, paliwa zatankowane za 150zl bo też podejrzewałem to, byłem na stacji diagnostycznej na analizatorze spalin, spaliny idealne. Skasowane błędy, na drugi dzień po przejechaniu 2km znowu się zapala awaria... 

IMG_20190710_183542.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ciuma napisał:

- rozrząd sprawdzany jest  ok,

- silnik pracuje idealnie,

- Klimatyzacja działa,

- paliwa zatankowane za 150 zł bo też podejrzewałem to,

- byłem na stacji diagnostycznej na analizatorze spalin, spaliny idealne.

1/Regulator ciśnienia paliwa współpracuje z kolektorem ssącym i dostosowuje ;

    Ciśnienie paliwa w danej chwili do podciśnienia, które panuje w kolektorze ssącym ;

         -  map sensor do przeczyszczenia oraz zapewnić szczelność jego montażu,

         -  przeczyścić wszelkie możliwe styki elektryczne szczególnie ( Kontakt 60 ) przy ;

              - ecu, map sensorze , regulatorze ciśnienia paliwa,

2/ Przy zbyt dużym ciśnieniu paliwa ;

      - silnik będzie zalewany benzyną,

      -  z wydechu będzie czuć niespalone paliwa,

     -  w szybkim czasie może dojść do zniszczenie katalizatora,

Jeżeli te zabiegi nie pomogą to tylko na ;

   - clip, który oprócz błędu głównego - podpowie działania pomocnicze. 

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

99% to wariator na walku. 

U mnie tez wymienili paski (nie mylic z lancuchem, ktory w/g Renault jest elementem nieserwisowalnym) i od razu wariator sie rozsypal i caly gruz polecial do silnika.

Silnik do wymiany, a poki sie nie zepsul to tez jezdzilem 1.5 roku na kazdym przegladzie mowiac ze ten blad wyskakuje - tylko kasowali i mowili zeby przyjechac jak juz cos sie zepsuje to naprawia bo teraz to za duzo punktow w samochodzie do sprawdzenia zeby wyciagnac jakas konkluzje.


Albo wymieniaj wariator (prawdopodobnie na wydechu u ciebie), albo puszczaj samochod. Ja wymienilem caly silnik :) 50% pokryte przez renault a i tak wyszlo 5000+ EUR.

 

Jak juz bedziesz wszystko zdejmowal, to dobrze radze wymienic pompe wody oraz napinacz. U mnie lancuch ostatecznie przecinal blok silnika bo napinacz juz nic nie napinal, wiec mozna powiedziec mialem awarie symultaniczna :D 

 

Jak cos to wal na priva moge wytlumaczyc ci wiecej o tej historii.

Aha, jeszcze jedno przetlumacz sobie ten artykul w google z francuskiego na polski:

https://www.autoplus.fr/renault/actualite/Renault-Moteur-TCe-Huile-Reparation-1538949.html

Ponoc 400 tys silnikow H5F jest wadliwych.

Pozdrawiam

lapka2.gif

REGULAMIN - pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bloo141 napisał:

U mnie lancuch ostatecznie przecinal blok silnika bo napinacz juz nic nie napinal,

wiec mozna powiedziec mialem awarie symultaniczna

To nie żadna awaria symultaniczna tylko prawdopodobnie ;

     - stosowałeś nie markowy olej, czyli elf,

     - wymieniałeś go z pewnością co 30.000 km,

     - nie słyszałeś grzechotania rozrządu,

 

1 godzinę temu, bloo141 napisał:

i od razu wariator sie rozsypal i caly gruz polecial do silnika.

To wszystko - to efekty niewłaściwego smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze jestes specjalista w tej dziedzinie i znasz historie serwisowa mojego samochodu, wiec nie musze cie dluzej uswiadamac

powodzenia z naprawa twojego silnika

lapka2.gif

REGULAMIN - pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bloo141 napisał:

U mnie lancuch ostatecznie przecinal blok silnika bo napinacz juz nic nie napinal,

Wiesz, że ;

   -  siła napinacza łańcucha sterowana jest ciśnieniem oleju,

   -  KZFR również jest sterowane olejem,

  -  zawór ciśnienia oleju jest zintegrowany z pompą oleju w misie olejowej.

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Dnia 11.07.2019 o 17:59, Ciuma napisał:

Witam

Czy rozwiązał Pan problem, co było przyczyną... Mam identyczna sytuację, problem pojawił się po wymianie rozrządu... 

Dodam że auto chodzi bez zarzutu, silnik odpala i jeździ idealnie... Wyskakuja identyczne błędy, a na wyświetlaczu zapala się "skontroluj układ wydechowy" oraz "ryzyko awarii silnika", 

[email protected]

Doszedł pan z tym mam identyczny problem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Lukas1708 napisał:

na wyświetlaczu zapala się "skontroluj układ wydechowy" oraz "ryzyko awarii silnika", 

Warto na forum napisać coś więcej o stanie silnika,

Konieczność podpięcia pod clipa, czyli urządzenia diagnostycznego przeznaczonego do reno.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!