Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


floro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Renault Mehane I phII

Silnik 1,9 dci - F9QK 732

Rok produkcji 2002

ECU Bosch na 3 wtyczki

Przebieg 239 tyś.

Paliwo tylko BP/CircleK

 

Borykam się od zeszłej środy z problemem z moją Megane. Zacznę od sytuacji w której miało to miejsce. Auto rozgrzane do normalnej temp., tryb jazdy miejski, paliwo w zbiorniku na jakieś 200 km (tankowane kilka dni wcześniej, przejechane jakieś 50 km - CircleK). Brak jakichkolwiek niepokojących objawów. Odpala bez problemu zimno czy ciepło, przyspiesza nie szarpie nie kopci, wszystko w normie. W środę ruszyłem z skrzyżowania, 1 bieg, 2 bieg ok 2,2 tyś obrotów szarpnięcie i zgasł. Zjechałem na zatoczkę, odpalam i  czerwona kontrolka stop oraz silnik. Auto pracuje normalnie ruszam lecz błędy już się palą. Kolejne skrzyżowanie ta sama sytuacja. W związku z tym że musiałem dojechać pilnie w jedno miejsce sytuacja miała miejsce jeszcze 5 razy na odcinku 10 km aż do momentu gdy auta nie dało się już uruchomić. Rozrusznik kręci jak z odciętym zapłonem. Komputer do Megane program Delphi a tam: nagły spadek ciśnienie na rampie / zbyt niskie ciśnienie na rampie. Auto po ok 1 h(nie robienia nic przy nim) odpaliło lecz cały czas ten sam problem. Udało się ustalić że przy spokojnej jeździe nie przekraczającej 2 tyś obrotów bez energicznego wciskania pedału przyspieszenia jest ok. Obroty większe niż 2 tyś lub gaz do dechy = szarpnięcie i zapłon off. W pierwszej kolejności został wymieniony zawór cr wysokiego ciśnienia na pompie cp1 firmy bosch. Wymiana nic nie zmieniła. Kolejny do wymiany poszedł filtr paliwa. Wymiana nic nie dała. Kontrola przelewów wtryskiwaczy wykazała że jeden leje przelewem. Przewody przelewów na miejsce odpalenie prze gazowanie i ? Tu pojawia się nagły zwrot akcji, auto zgasło i już nie chcę w ogóle zapalić. W między czasie został wymieniony wtryskiwacz na używany najpierw sprawdzony przez serwis regenerujący wtryski i pompy. Wartości na wydruku w normie. Auto nie odpala. Pompka wstępna pracuje, w przewodach paliwowych jest paliwo. Po wykręceniu zaworu cr i włączenu zapłonu z jego gniazda leje się paliwo, identycznie po odkręceniu przewodu na listwie. Oznacza to że paliwo przepływa przez pompę cr oraz dociera do listwy tylko za sprawą pompki wstępnej pod ciśnieniem max 3.5 bara. Po próbie odpalenia przez ok 5 s i odkręceniu przewodu na listwie cr nie pojawia się wyraźny efekt dla upuszczanego ciśnienia. Czy ktoś z forumowiczów ma może jakiś pomysł?

Edytowane przez floro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto masz od nowości? Co ostatnio było robione? 

 Został wymieniony- napisałeś ;

  - zawór cr wysokiego ciśnienia na pompie cp1 firmy bosch. Ale czy zawór sprawny, nowy, używany, sprawdzony? 

  -  filtr paliwa. Należy stosować filtry firmy; mann, knecht, purflux. Inne filtry sprawiają problemy,

Komputer silnika oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

  a/ ilość zasysanego powietrza za pomocą przepływomierza, map sensora. 

       Przeczyścić, wymienić oringi, zapewnić szczelność,
  b/ temperatury z czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika,

      Sprawdzić stan łączy, wartości jakie podaje na komputer,

  c/ prędkości obrotowej silnika z czujnika położenia wału,

      Jest chimeryczny, tylko oryginał, dla pewności wymienić na nowy,

Należy sprawdzić ;

- czy paliwo pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową nie ma pęcherzy powietrznych,

- stan filtra powietrza,

- czy nie jest zabrudzone, niewłaściwe paliwo,

- sprawność świec żarowych, ( po zdemontowaniu ), modułu świec,

- czy nie zapchany katalizator, egr,  ( dużo jazd po mieście, na krótkich odcinkach ),

- czy regulator ciśnienia paliwa reaguje właściwie  na dane z map sensora, przepływomierza,

- szczelność układu dolotowego.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam ok 4 lata. Zrobiłem przez ten czas 40 tys. Ostatnio tzn w zeszłym roku w kwietniu wymieniany zawór cr przez falujące obroty. Od tamtej pory nic się nie działo. Od kiedy mam auto tylko olej filtry i rozrząd po zakupie. 

 

Zawór bosch fabrycznie nowy, 

Filtr paliwa Mann fabrycznie nowy,

Układ dolotowy szczelny,

Egr sprawny - sprawdzony,

Filtr powietrza zdjęty do przepływomierza,

Między pompą a filtrem pęcherzyków brak. 

 

W jaki sposób można sprawdzić czy pompa cr w ogóle daje ciśnienie? Czy istnieje jakiś zawór który powoduje że pompa mimo iż się kręci przestaje zupełnie pompować?  Zawor cr jedynie zmniejsza ciśnienie ale nie powoduje że pompa przestaje pompować do zera. 

Edytowane przez floro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj uwagi powyższe z uwagą i zrozumieniem.

Odpowiedz na wszystkie pytania.

Wszystkie czynniki muszą być sprawne aby silnik funkcjonował poprawnie.

Silnik 1,9 dci, to jednostka o wysokim stopniu oprzyrządowania w urządzenia elektroniczne.

Awaria jednego z nich wpływa na prace pozostałych urządzeń.

Ciśnienie paliwa prawidłowe na listwie to ok. 230 bar na obrotach biegu jałowego.

Aby tak było, wszystkie te czujniki wymienione wyżej muszą być OK. 

Najprościej, udać się do kumatego mechanika z clipem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak piszesz uszkodzenie czujnika położenia wału lub wyżej wymienionych mimo iż komputer nie wskazuje na ich błąd może spowodować że pompa nie będzie dawała wogóle ciśnienia na listwę? Dopytuje gdyż przymierzam się do wyjęcia pompy w celu oddania jej do sprawdzenia a nie chciał bym tego robić nie potrzebnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolo pasowe na tej pompie jest na klinie? Masz w tym silniku mozliwosc podejrzec przez gorna oslone rozrzadu czy walek chodzi tak jak kolo?

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 i 5.8 - literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba mechanika kumatego z clipem i wszystko będzie jasne.

Inne urządzenia nie są tak wiarygodne.

Można dochodzić do setna, przez kolejną podmianę czujników, ( muszą być oryginały ) ale jest to dłuższa i droższa metoda.

Jedynie co możesz zrobić samodzielnie to;

- sprawdzenie poprawności łączy elektrycznych, wtyczek, złączek,

- przeczyszczenie i sprawdzenie szczelności ;

  map sensora, przepływomierza, regulatora ciśnienia paliwa, czujnika położenia wału i wałka rozrządu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!