Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Otóż ostatnio zauważyłem problem z moim komputerem - a raczej z pokazywanym przez niego chwilowym spalaniem.

Problem polega na tym że w momencie podjazdu pod górkę, i przyciśnięcie przy tym więcej gazu tak by auto szybciej jechało - po chwili na chwilowym spalaniu robi się dość duży skok.
I tak jak normalnie przy tej samej prędkości pokazywał np: 5,5 litra to po takim podjezdzie pod górkę pokazuje mi minimum 7,5 - 8,0 litra. Problem sam nie znika - trzeba zgasić i ponownie odpalić samochód.

 

Zastanawia mnie tylko fakt czy w momencie kiedy komputer zaczyna pokazywać takie cuda, czy auto rzeczywiście nie zaczyna w tym momencie więcej spalać.

Trochę to irytujące, czy ktoś z was miał taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Jedai napisał:

Problem polega na tym że w momencie podjazdu pod górkę, i przyciśnięcie przy tym więcej gazu tak by auto szybciej jechało - po chwili na chwilowym spalaniu robi się dość duży skok.
I tak jak normalnie przy tej samej prędkości pokazywał np: 5,5 litra to po takim podjezdzie pod górkę pokazuje mi minimum 7,5 - 8,0 litra.

Ja tu nic dziwnego nie widzę. Wiadome, że aby utrzymać prędkość lub przyspieszać pod górkę trzeba dodać więcej gazu i większe jest obciążenie silnika niż podczas jazdy po prostej więc siłą rzeczy rośnie spalanie.

 

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, pbet napisał:

Ja tu nic dziwnego nie widzę. Wiadome, że aby utrzymać prędkość lub przyspieszać pod górkę trzeba dodać więcej gazu i większe jest obciążenie silnika niż podczas jazdy po prostej więc siłą rzeczy rośnie spalanie.

 

No to jest normalne. Ale nie zrozumiałeś mojego przekazu. Owszem na górce wzrasta - ale jak górka się kończy i jadę dalej, to mimo płaskiego terenu spalanie dalej pozostaje większe o kilka litrów - nie normuje się. Dopiero jak się zatrzymam, wyłączę i włączę silnik - to spalanie wraca do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Jedai napisał:

Ale nie zrozumiałeś mojego przekazu.

Możliwe. No ale ok. Jak już podjedziesz pod tą górkę i znów jedziesz po płaskim, odejmiesz gazu np. całkowicie (silnik hamuje) to chwilowe nie spada do zera? Lekko muskasz gaz przy około 2000 obrotów i dalej chwilowe masz 7,5-8?

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też nie widzę tu nic dziwnego, muszę sprawdzić u siebie, a jak wjeżdżasz na górkę to na jakim biegu? a potem zmieniasz na wyższy? Nie wiemy też jaka to górka, czy duże wzniesienie że trzeba zredukować np. do trójki, czy lekkie które można pokonać płynnie np. nie redukując piątego biegu?

Zresztą z tego co zauważyłem to nawet przy zwyczajnym poruszaniu się po mieście chwilowe spalanie co chwilę zmienia wartości, że trudno nadążyć za tym, raz trójka, raz czwórka, raz więcej gazu raz mniej, a średnie spalanie jakoś utrzymuje się na w miarę stałym poziomie

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe nie chłopaki - górka stroma i długa. Rozpędzam się normalnie i dobijam do 5 biegu. Wiadomo spalanie większe bo większe obciążenie. droga robi się płaska i normalnie pokazuje mi przy stałej jeździe od 4 do 5,5 a po pokonaniu tej górki pokazuje od 7 litrów w górę. i to przy muskaniu gazu. Normalnie spadało spalanie nawet do 3 litrów. 
Dopiero reset wyłączeniem i włączeniem i spalanie pokazuje juz normalnie. Tylko po podjeździe pod dłuższą górkę dostaje wariacji. 
A tak jak mówisz przy spokojnej dalszej jeździe już po płaskim przy obrotach mniejszych nawet niz 2000 - dalej spalanie wariuje i pokazuje ponad 7 litrów.
To że chwilowe skacze to ja wiem ale jak wskakuje na obwodnicę i jade na piatym biegu to spalanie oscyluje w granicach 5 litrów. A po tych większych górkach coś się przestawia i nawet na płaskiej drodze czy nawet z górki przy delikatnym dotknięciu gazu jest około 7-8 litrów.

Jak odejme gaz całgowicie to spalanie jest 0,0 jak dotykam (po pokonaiu górki) to tak jak mówiłem jest dużo za duże niż normalnie. bez podjeżdzania pod większe wzniesienia spalanie chwilowe jest normalne.
Dla przykładu jazda bez górki na 5 biegu z prędkością 80km/h to spalanie około 4,5 do 5 litrów. Po omawianej górce taka sama jazda i spalanie nawet do 10 litrów i nie mniej niż 7,5-8.

to tak troche jakby komputer się zawieszał. i pomaga wyłączenie i włączenie zapłonu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... A próbowałeś zresetować spalanie w czasie jazdy? Ciekawe co by Ci pokazało. Mógłbyś porównać i zrobić reset spalania po pokonaniu tej górki i zgaszeniu auta, a za drugim razem tylko zatrzymanie i reset bez gaszenia. Następnie przejedź tak samo jakiś kilku kilometrowy odcinek. Obserwuj przy tym chwilowe ale na końcu zobaczysz jakie Ci wyjdzie średnie. To oczywiście nie rozwiąże Twojego problemu ale dowiesz się czy faktycznie coś się zawiesza i oszukuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!