Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik sam wchodzi na bardzo wysokie obroty


jm744

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam taki problem z moim autem.

Silnik sam wchodzi na wysokie obroty dochodzące do 4500-5000.Zdarzyło  mi się to 3 razy w okresie półrocza.

Dzieje się to podczas jazdy w mieście z małą prędkością gdy dojeżdżam do świateł lub skrzyżowania po wciśnięciu pedału sprzęgła nie dotykając gazu silnik łapie wysokie obroty na około 5 sekund  i później wszystko wraca do normy .

Powiedzcie mi co to może być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam taki sam problem z Megi II 1.5dci. Po wciśnięciu sprzęgła obroty rosną do 5000 i czasami spadają po ułamku sekundy, a innym razem utrzymują się przez kilka sek. Inne dziwne zachowanie, to czasami podczas równej jazdy odpuszcza całkowicie gaz i po chwili (2s.) gaz powraca jeśli ruszy się pedałem gazu, bez poruszania gazem trwa to nawet do 5s. Zmieniłem ostatnio potencjometr gazu ale objawy pozostały. Dziś sprawdzę czujnik pedału sprzęgła. 

@Andrzej-2010 A jak ilość oleju może wpłynąć na wzrost obrotów silnika?

Edytowane przez evergreen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżę z moim przypadkiem.

Scenic III phI 1.4 TCe 2009, auto zakupione w grudniu 2020. 1. Problem jak  temacie "silnik niekontrolowanie wchodzi na bardzo wysokie obroty" ok. 5000. Auto podpięte do komputera (AutoLink) pokazuje błąd "P2299 Niekompatybilne położenie pedału hamulca/położenie pedału przyspieszenia", patrz zdjęcie. Mechanik orzekł: pedał gazu do wymiany. Proszę o opinię. Jeśli wymieniać pedał to na nowy (od 300 pln), czy używany. Czy ktoś rozbierał taki pedał i próbował przeczyszczać ścieki potencjometru i to rozwiązało problem? Czy podpięcie do innego komputera (CLIP) - może doprecyzować błąd? 

Sprzedający zapewniał mnie, że przepustnica była czyszczona, a silnik krokowy sprawdzany, więc wstępnie eliminuję problem z przepustnicą.

2. Nie chcę mieszać tematów, ale auto ma jeszcze jeden problem. 2-3 tyg. temu zdarzyło się, że na wolnych obrotach - przy staniu w korku auto (jeżdżone w mieście na trasie 3-4 km w jedną i tyle samo w drugą stronę) przechodziło w tryb awaryjny - komunikat STOP (moc silnika spadała drastycznie) albo komunikat "skontroluj układ wydechowy". Zdarzyło się to pięcio-krotnie podczas jednej jazdy oraz za tydzień jeden raz. Pomogło zgaszenie silnika. Po odpaleniu żaden błąd nie wyświetlał się, więc jeździłem z tym, dopóki nie wystąpił problem 1 (wchodzenie na wysokie obroty). Dziś, po podpięciu do komputera (AutoLink) wyświetlany jest komunikat o błędzie sondy i katalizatora (komputer Autolink nie określa numeru błędu). Mechanik zaproponował sprawdzenie napięcia sondy lambda, co będę mógł zrobić jak rozwiążę problem 1 (nie chcę jeździć z problemem 1).  Ze względu na zimową/deszczową porę zastanawiam się, czy komunikat o błędzie sondy (i katalizatora) może dawać zawilgocenie kostki elektrycznej od sondy lambda? Inne przyczyny?

Jeśli któryś z forumowiczów z okolic Jeleniej Góry posiadający komputer dedykowany do Renault mógłby pomóc mi, to zapraszam do kontaktu.

IMG_20210122_133743 r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Jacko1978 napisał:

Czy podpięcie do innego komputera (CLIP) - może doprecyzować błąd? 

Urządzeniem diagnostycznym dedykowanym dla reno jest clip;

  -  jest najbardziej miarodajnym skanerem,

  -  może doprecyzować błędy,

  -  określi błąd sondy lambda ( są dwie ),

13 godzin temu, Jacko1978 napisał:

przy staniu w korku auto (jeżdżone w mieście na trasie 3-4 km w jedną i tyle samo w drugą stronę) ;

  - przechodziło w tryb awaryjny - komunikat STOP (moc silnika spadała drastycznie) 

  - albo komunikat "skontroluj układ wydechowy".

Zdarzyło się to pięcio-krotnie podczas jednej jazdy oraz za tydzień jeden raz.

Tu również clip określi numer błędu,

Warto, po kupnie używanego auta bliżej przyjrzeć się;

  - łańcuchowi rozrządu,

  - elektrozaworowi kzfr,

Stosować markowy olej 5W40. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po poradzie mechanika z 22sty wymieniłem potencjometr, jak na razie spokój (3 dni). Odwiedziłem diagnostę, pracownik renault jel. góra - Clip: https://photos.app.goo.gl/itE6BPNgtbN9cJUB7 .  Ale to mogą nie być wszystkie błędy, bo były kasowane w dn.22sty. Jeżdźę do wystąpienia błędu, czego się spodziewam, bo diagnosta "nigdy nie mieli problemów z potencjometrem gazu".

Sondy lambda sprawdzone na clipie przy niskich obrotach- bez zastrzeżeń.  Dziś analiza spalin na stacji diagnostycznej - bez zastrzeżeń https://photos.app.goo.gl/vCukSeQeN7JJ1DRQ9 .

 

Dnia 23.01.2021 o 02:01, szwagier24a napisał:

Dziura w dolocie?

Jeszcze nie sprawdzałem, do sprawdzenia.

 

Dnia 23.01.2021 o 09:44, Andrzej-2010 napisał:

Warto, po kupnie używanego auta bliżej przyjrzeć się;

  - łańcuchowi rozrządu,

  - elektrozaworowi kzfr,

Stosować markowy olej 5W40. 

Łańcuch wymieniony 5kkm temu (przez poprzedniego właściciela).

Elektrozawór kzfr. Silnik daje moc przy przyspieszaniu, czyli przypuszczam, że zawór sprawny.

Olej Ravenol 5W30 od 5 kkm. W DE, do 120kkm wymieniany, wiadomo, co 30 kkm, póżniej w PL co 10 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!