Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik sam wchodzi na bardzo wysokie obroty


jm744

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam taki problem z moim autem.

Silnik sam wchodzi na wysokie obroty dochodzące do 4500-5000.Zdarzyło  mi się to 3 razy w okresie półrocza.

Dzieje się to podczas jazdy w mieście z małą prędkością gdy dojeżdżam do świateł lub skrzyżowania po wciśnięciu pedału sprzęgła nie dotykając gazu silnik łapie wysokie obroty na około 5 sekund  i później wszystko wraca do normy .

Powiedzcie mi co to może być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam taki sam problem z Megi II 1.5dci. Po wciśnięciu sprzęgła obroty rosną do 5000 i czasami spadają po ułamku sekundy, a innym razem utrzymują się przez kilka sek. Inne dziwne zachowanie, to czasami podczas równej jazdy odpuszcza całkowicie gaz i po chwili (2s.) gaz powraca jeśli ruszy się pedałem gazu, bez poruszania gazem trwa to nawet do 5s. Zmieniłem ostatnio potencjometr gazu ale objawy pozostały. Dziś sprawdzę czujnik pedału sprzęgła. 

@Andrzej-2010 A jak ilość oleju może wpłynąć na wzrost obrotów silnika?

Edytowane przez evergreen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżę z moim przypadkiem.

Scenic III phI 1.4 TCe 2009, auto zakupione w grudniu 2020. 1. Problem jak  temacie "silnik niekontrolowanie wchodzi na bardzo wysokie obroty" ok. 5000. Auto podpięte do komputera (AutoLink) pokazuje błąd "P2299 Niekompatybilne położenie pedału hamulca/położenie pedału przyspieszenia", patrz zdjęcie. Mechanik orzekł: pedał gazu do wymiany. Proszę o opinię. Jeśli wymieniać pedał to na nowy (od 300 pln), czy używany. Czy ktoś rozbierał taki pedał i próbował przeczyszczać ścieki potencjometru i to rozwiązało problem? Czy podpięcie do innego komputera (CLIP) - może doprecyzować błąd? 

Sprzedający zapewniał mnie, że przepustnica była czyszczona, a silnik krokowy sprawdzany, więc wstępnie eliminuję problem z przepustnicą.

2. Nie chcę mieszać tematów, ale auto ma jeszcze jeden problem. 2-3 tyg. temu zdarzyło się, że na wolnych obrotach - przy staniu w korku auto (jeżdżone w mieście na trasie 3-4 km w jedną i tyle samo w drugą stronę) przechodziło w tryb awaryjny - komunikat STOP (moc silnika spadała drastycznie) albo komunikat "skontroluj układ wydechowy". Zdarzyło się to pięcio-krotnie podczas jednej jazdy oraz za tydzień jeden raz. Pomogło zgaszenie silnika. Po odpaleniu żaden błąd nie wyświetlał się, więc jeździłem z tym, dopóki nie wystąpił problem 1 (wchodzenie na wysokie obroty). Dziś, po podpięciu do komputera (AutoLink) wyświetlany jest komunikat o błędzie sondy i katalizatora (komputer Autolink nie określa numeru błędu). Mechanik zaproponował sprawdzenie napięcia sondy lambda, co będę mógł zrobić jak rozwiążę problem 1 (nie chcę jeździć z problemem 1).  Ze względu na zimową/deszczową porę zastanawiam się, czy komunikat o błędzie sondy (i katalizatora) może dawać zawilgocenie kostki elektrycznej od sondy lambda? Inne przyczyny?

Jeśli któryś z forumowiczów z okolic Jeleniej Góry posiadający komputer dedykowany do Renault mógłby pomóc mi, to zapraszam do kontaktu.

IMG_20210122_133743 r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Jacko1978 napisał:

Czy podpięcie do innego komputera (CLIP) - może doprecyzować błąd? 

Urządzeniem diagnostycznym dedykowanym dla reno jest clip;

  -  jest najbardziej miarodajnym skanerem,

  -  może doprecyzować błędy,

  -  określi błąd sondy lambda ( są dwie ),

13 godzin temu, Jacko1978 napisał:

przy staniu w korku auto (jeżdżone w mieście na trasie 3-4 km w jedną i tyle samo w drugą stronę) ;

  - przechodziło w tryb awaryjny - komunikat STOP (moc silnika spadała drastycznie) 

  - albo komunikat "skontroluj układ wydechowy".

Zdarzyło się to pięcio-krotnie podczas jednej jazdy oraz za tydzień jeden raz.

Tu również clip określi numer błędu,

Warto, po kupnie używanego auta bliżej przyjrzeć się;

  - łańcuchowi rozrządu,

  - elektrozaworowi kzfr,

Stosować markowy olej 5W40. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po poradzie mechanika z 22sty wymieniłem potencjometr, jak na razie spokój (3 dni). Odwiedziłem diagnostę, pracownik renault jel. góra - Clip: https://photos.app.goo.gl/itE6BPNgtbN9cJUB7 .  Ale to mogą nie być wszystkie błędy, bo były kasowane w dn.22sty. Jeżdźę do wystąpienia błędu, czego się spodziewam, bo diagnosta "nigdy nie mieli problemów z potencjometrem gazu".

Sondy lambda sprawdzone na clipie przy niskich obrotach- bez zastrzeżeń.  Dziś analiza spalin na stacji diagnostycznej - bez zastrzeżeń https://photos.app.goo.gl/vCukSeQeN7JJ1DRQ9 .

 

Dnia 23.01.2021 o 02:01, szwagier24a napisał:

Dziura w dolocie?

Jeszcze nie sprawdzałem, do sprawdzenia.

 

Dnia 23.01.2021 o 09:44, Andrzej-2010 napisał:

Warto, po kupnie używanego auta bliżej przyjrzeć się;

  - łańcuchowi rozrządu,

  - elektrozaworowi kzfr,

Stosować markowy olej 5W40. 

Łańcuch wymieniony 5kkm temu (przez poprzedniego właściciela).

Elektrozawór kzfr. Silnik daje moc przy przyspieszaniu, czyli przypuszczam, że zawór sprawny.

Olej Ravenol 5W30 od 5 kkm. W DE, do 120kkm wymieniany, wiadomo, co 30 kkm, póżniej w PL co 10 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!