Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana / Regeneracja pompy hamulcowej - Czyli jak zepsuć auto za bardzo o nie dbając.


Rekomendowane odpowiedzi

[Intro(można pominąć)] Jako, że lubie swoje autko i lubie w nim podłubać, przy okazji przyjazdu do domu rodzinnego zawsze coś tam przy nim z ojcem porobię na kanale. A to sobie teraz świece wyminiłem, a to olej w skrzyni sprawdziłęm, podwozie zabezpieczyłem przed korozją...
No i wymieniłem też płyn hamulcowy - myśle - tani zabieg jak się samemu zrobi, a hamulce ważna rzecz! (mimo, że działały dobrze)
[Problem] 
No właśnie, hamulce działały dobrze i łapały w miare od góry. Dobrze, że wymieniliśmy płyn bo wypłyną bardzo czarny, aż gęsty. Po dokładnym odpowietrzeniu zauważyłem, że jakby pedał ma wiecej... "luzu"?, Nie zmartwiło mnie to specjalnie bo hamowały dobrze.
Po 2 miesiącach objaw się bardzo powiększył, a może nawet od początku wymiany tak było tylko nie zdawałem sobie z tego sprawy.
Pierwsze 2-3 centrymetry wciśniecia pedału hamulca nic nie dają (typowy objaw odpowietrzenia?) dopiero potem coś chwyta.
Następnie po podpompowaniu - przychodzącym z trudem - po wciśnięcu hamulca powoli schodzi do podłogi 
[Wniosek]

Pierwsze co przychodzi do głowy to odpowietrzenie - (niestety), układ był dobrze odpowietrzony. Pedał dalej się zapada.

Wnioskuje, że przed wymianą starego płynu, który był dużo gęstszy - łatwiej było pompie hamulcowej zachować szczelność. Po wymianie, kiedy układ troche się rozruszał, nowy, rzadszy płyn zaczął przenikać pierścień tłoka tworząc nieszczelność.
[Pytanie]

-Czy mój wniosek jest trafny?
-Nie moge znaleźć poradnika ani żadnych praktycznych infromacji na temat wymiany czy regeneracji pompy na forum - czy możecie coś podesłać?
-Czy w ogole da się tę pompę zregenereować? / przy cenie 30zł za używkę, nie ma to chyba sensu.

-Warto kupić nową / spróbować z używaną / spróbować ją samodzielnie zregenerować.
[Podsumowanie]
- Dobrze hamował -> wymiana płynu na nowy (stary czarny i gęsty) -> Nowy DOT4 -> zapada się hamulec (w układzie nie ubywa płynu)

Wstwiam screeny z ksiązki serwisowej 

Zrzut ekranu 2018-07-09 o 01.59.43.png

Zrzut ekranu 2018-07-09 o 01.59.52.png

Zrzut ekranu 2018-07-09 o 02.00.00.png

Edytowane przez xxlance
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to po prostu ten układ jest jeszcze zapowietrzony. Przy wymianie płynu hamulcowego używa się specjalnej maszyny do tego przystosowanej właśnie, żeby wykluczyć pęcherzyki powietrza w układzie, wpina się w korek a ona robi ciśnienie. W przypadku wymiany płynu to tak jak z odpowietrzaniem nowego grzejnika ( Trzeba wypompowa kilka l wody, żeby go dobrze odpowietrzyć ). Moim zdaniem zapowietrzony układ przy pompce. Ale to jest do dokładnego sprawdzenia.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, MechanikAmator napisał:

 Moim zdaniem zapowietrzony układ przy pompce. Ale to jest do dokładnego sprawdzenia.

 

- Jakas sugestia jak to sprawdzić? Po prostu znowu odpowietrzyć normlanie tylko spuścić jeszcze wiecej plynu?

Panowie, wpadłem na inny pomysł.
Auto dalej hamuje jak hamowało, ale zwróciłem uwagę na syczące powietrze: (załaczone video)
I zastanawiam się czy to nie przypadkiem serwo jak na TYM filmie YouTube. 
NIe wiem czy to ma związek ale...
 

Musze zrobić nowy post bo nie mogę wrzucić drugiego filmiku (z góry admina i moda przepraszam :))

Zrobiłem test za radą jednego użytkownika w innym wątku dotyczącym serwa.
podpompowałem troche, następnie trzymając czekałem aż się zapadnie.
ponoć zużyte serwo objawia się tym, że pedał jest twardy. U mnie jest OK. -> film w załączniku
 

Kolejny update: zgodnie z Radą @MechanikAmator jeszcze raz odpowietrzyłem układ. Zeszło 300ml płynu. Nic to nie pomogło. Dalej się zapada.

Edytowane przez xxlance
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

no było combo... i tak jak mówiłem. 
Generalnie moje uszkodzenie i cały dzień roboty był spowodowany tym, ze poprzedni własciciel olał wymiane płynu który kosztuje 20zł...
1. Uszkodzona była pompa - nieszczelność spowodowana brudnym płynem hamulcowym. 
Uwaga - zdjęcie ponizej prezentuje płyn hamulocwy z pompy po 2-3 wymianach płynu!! Odpowietrzałem kilkakrotnie, a w pompie dalej był syf. Po wyciągnięciu pompy wyleciały z niej kawałki gumy i jakieś drobne śmieci.
Kupiłem używaną pompę za 40zł, układ się uszczelnił i mimo odpowietrzania nie było idealnie. Musiałem zrobić z 500km żeby układ się "doodpowietrzył sam" (może spowodowane zapowietrzeniem pompy ABS) i teraz pedał już jest jak należy (chociaż też nie idalnie ale jak na 15 latka to wiecie ;)

2. Brudny płyn i brak szczelności na pompie spowodował zapieczenie sie tłoczków z tyłu. Kupiłem reparaturki i podążając instrukcją Łysego z YT wyczyściłem i zregerenowałem zaciski z tyłu. 
Tarcze była w opłakanym stanie... tłoczki musiały stać już długo przed wymianą. Klocki to wyglądały jakby nigdy nie były wymieniane....

Łącznie: 
Tarcze 2x - Oryginalne Renault - 415zł (ponoć nie warto zamienników bo pylą i szybko się niszczą)
Klicki TRW - 60zł 
Reparaturki zacisku - tłoczki, uszczelki - 110zł.
Płyn hamulcowy - 30zł łącznie bo kilka butelek poszło :P
Gdyby nie to, że z ojcem to robiłem to robocizna by kosztowała ok. 400zł. (tak mi powiedzieli w warsztacie w krk)
IMG_3060.JPG

IMG_3092.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!