Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, Silverek napisał:

Jeśli chodzi o częstotliwość to zwiększa się wraz ze wzrostem prędkości, natomiast po wciśnięciu hamulca pisk ustaje.

No potrzeba szukać w układzie hamulcowym na osi zacisk-klocek-tarcza. Wygląda jakby klocek stukał o tarczę. Może nie odbija tak jak powinien, może zacisk trzeba wyczyścić, może tłoczki wymienić. Dziwię się trochę, że Twój mechanik nie próbuje wyeliminować problemu. Znajdź takiego, który będzie szukał aż do skutku ale też nie będzie wymieniał części na ślepo tylko przeprowadzi porządną diagnostykę.

 

Jeszcze jedno. Piszczy Ci tylko jedna strona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji wynika, że piszczy wyłącznie lewa strona. Mój mechanik niestety twierdzi, że to błachostka którą nie powinienem się przejmować, natomiast drugi mechanik u którego ostatnio stało auto twierdzi, że winny jest rant na tarczy i tylko ich wymiana rozwiąże problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Silverek napisał:

Mój mechanik niestety twierdzi, że to błachostka którą nie powinienem się przejmować

Może i nie powinieneś (w sensie za bardzo) ale skoro tutaj piszesz to znaczy, że Ci przeszkadza i wolałbyś cieszyć się głową ciszą. Znajdź więc mechanika, który Cię nie oleje w ten sposób, a wyeliminuje usterkę. W końcu nie chcesz żeby zrobił to za darmo. Widać ma za dużo kasy.

1 godzinę temu, Silverek napisał:

drugi mechanik u którego ostatnio stało auto twierdzi, że winny jest rant na tarczy i tylko ich wymiana rozwiąże problem.

Nie wiem czy może mieć rację. Tutaj niestety nie podpowiem, a koszt dość spory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rant na tarczy zostaje bo w tym miejscu nie ma klocka hamulcowego i nic nie ociera o tarczę , więc najprościej to zdjąć koło i pokręcić tarczą i sprawa będzie jasna czy to winny jest klocek ,czy mechanik wymyśla cuda .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pit-men dzięki za sugestię. Postaram się ugadać z mechanikiem, aby przy mnie dokonał diagnozy. Fakt jest taki, że gdy podczas tych pisków wcisnę nawet delikatnie pedał hamulca to momentalnie ich nie słychać. Wydaje mi się, że może klocek do końca nie odbija i przy jakimś ustawieniu kół ociera o kawałek tarczy.

 

@Aktualizacja 26.07

Wrzucam foto moich tarcz, czy faktycznie ten delikatny rant może być powodem pisków?

 

 

Hamulce.jpg

Edytowane przez Silverek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze chodziło raczej o to żebyś sprawdził czy to nie klocek obija się o tarczę. Sądzę, że tak jest na 99,9%. Dlatego musisz ściągnąć koło i pokręcić tarczą żeby słuchać i obserwować, a będziesz wiedział co i gdzie piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś rano w ASO Renault i umówiłem się na wizytę 01 sierpnia. Pracownik serwisu twierdzi, że jest to znany przypadek i dokładne czyszczenie układu hamulcowego rozwiąże problem. Na temat klocków TRW, które mam założone stwierdził, że to szajs i one również mogą być przyczyną pisków jednak wcześniej były założone oryginalne Renault i piski również były...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Ja obstawiam że winne są zaciski, a dokładniej prowadnice, jedna może się przyblokowała i po zwolnieniu hamulca cały zacisk ustawia się lekko kantem.

A jak jedziesz powoli i piszczy i mocno skręcisz to dalej piszczy? Jeśli przestanie to raczej to, ja coś takiego kiedyś miałem. Ale jak wytłumaczyć to skręcanie i koniec pisków to nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!