Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, Silverek napisał:

Jeśli chodzi o częstotliwość to zwiększa się wraz ze wzrostem prędkości, natomiast po wciśnięciu hamulca pisk ustaje.

No potrzeba szukać w układzie hamulcowym na osi zacisk-klocek-tarcza. Wygląda jakby klocek stukał o tarczę. Może nie odbija tak jak powinien, może zacisk trzeba wyczyścić, może tłoczki wymienić. Dziwię się trochę, że Twój mechanik nie próbuje wyeliminować problemu. Znajdź takiego, który będzie szukał aż do skutku ale też nie będzie wymieniał części na ślepo tylko przeprowadzi porządną diagnostykę.

 

Jeszcze jedno. Piszczy Ci tylko jedna strona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji wynika, że piszczy wyłącznie lewa strona. Mój mechanik niestety twierdzi, że to błachostka którą nie powinienem się przejmować, natomiast drugi mechanik u którego ostatnio stało auto twierdzi, że winny jest rant na tarczy i tylko ich wymiana rozwiąże problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Silverek napisał:

Mój mechanik niestety twierdzi, że to błachostka którą nie powinienem się przejmować

Może i nie powinieneś (w sensie za bardzo) ale skoro tutaj piszesz to znaczy, że Ci przeszkadza i wolałbyś cieszyć się głową ciszą. Znajdź więc mechanika, który Cię nie oleje w ten sposób, a wyeliminuje usterkę. W końcu nie chcesz żeby zrobił to za darmo. Widać ma za dużo kasy.

1 godzinę temu, Silverek napisał:

drugi mechanik u którego ostatnio stało auto twierdzi, że winny jest rant na tarczy i tylko ich wymiana rozwiąże problem.

Nie wiem czy może mieć rację. Tutaj niestety nie podpowiem, a koszt dość spory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rant na tarczy zostaje bo w tym miejscu nie ma klocka hamulcowego i nic nie ociera o tarczę , więc najprościej to zdjąć koło i pokręcić tarczą i sprawa będzie jasna czy to winny jest klocek ,czy mechanik wymyśla cuda .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pit-men dzięki za sugestię. Postaram się ugadać z mechanikiem, aby przy mnie dokonał diagnozy. Fakt jest taki, że gdy podczas tych pisków wcisnę nawet delikatnie pedał hamulca to momentalnie ich nie słychać. Wydaje mi się, że może klocek do końca nie odbija i przy jakimś ustawieniu kół ociera o kawałek tarczy.

 

@Aktualizacja 26.07

Wrzucam foto moich tarcz, czy faktycznie ten delikatny rant może być powodem pisków?

 

 

Hamulce.jpg

Edytowane przez Silverek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze chodziło raczej o to żebyś sprawdził czy to nie klocek obija się o tarczę. Sądzę, że tak jest na 99,9%. Dlatego musisz ściągnąć koło i pokręcić tarczą żeby słuchać i obserwować, a będziesz wiedział co i gdzie piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś rano w ASO Renault i umówiłem się na wizytę 01 sierpnia. Pracownik serwisu twierdzi, że jest to znany przypadek i dokładne czyszczenie układu hamulcowego rozwiąże problem. Na temat klocków TRW, które mam założone stwierdził, że to szajs i one również mogą być przyczyną pisków jednak wcześniej były założone oryginalne Renault i piski również były...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Ja obstawiam że winne są zaciski, a dokładniej prowadnice, jedna może się przyblokowała i po zwolnieniu hamulca cały zacisk ustawia się lekko kantem.

A jak jedziesz powoli i piszczy i mocno skręcisz to dalej piszczy? Jeśli przestanie to raczej to, ja coś takiego kiedyś miałem. Ale jak wytłumaczyć to skręcanie i koniec pisków to nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!