Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od miesiąca jestem posiadaczem Megane III. Zauważyłem ostatnio niepokojący metaliczny pisk pojawiający się podczas ruszania, który dobiega z okolicy przednich kół (dokładnie to z lewej części). Piszczenie pojawia się najczęściej podczas ruszania z kierownicą skręconą w lewo lub podczas ruszania na wprost, przy ruszaniu i jednoczesnym skręcie w prawo słyszany jest sporadycznie. Pisk nie jest ciągły, tylko przerywany i zazwyczaj znika po osiągnięciu prędkości 25/30 km/h. Mój mechanik stwierdził, że to wina zużytych klocków, natomiast po ich wymianie nie ma poprawy. Czy mieliście podobne problemy? Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto na podnośnik lub koła w górę i kręcisz nimi na luzie bez ręcznego słuchając skąd dobiegają wspomniane dźwięki. Opcjonalnie możesz pojechać na rolki w SKP i przeprowadzić podobne obserwacje. Powodów może być wiele np. to że się klocek obija o tarczę. Jak puścisz gaz i auto się toczy na luzie to też słychać czy tylko podczas dodawania gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę to podczas toczenia również ten dźwięk się pojawia, aczkolwiek musiałbym sprawdzić żeby mieć 100% pewność. Poprzednie klocki faktycznie były już dość mocno zjechane więc było duże prawdopodobieństwo, że one powodują te piski jednak po ich wymianie nadal jest to samo. Zastanawiające jest to, że czasem te piski słychać praktycznie przy każdym ruszaniu, a czasem dopiero po przejechaniu jakiejś odległości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych samochodach lubią z biegiem czasu kleszczyć się klocki hamulcowe. Miałem takie piszczenie z tylnego koła. W weekend podniosłem auto i ledwo kołem dąłem radę kręcić. 3 godzinki roboty i naprawione samemu, trzeba rozebrać zaciski i oczyścić wszystko ze rdzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, sebastian_wifi napisał:

W tych samochodach lubią z biegiem czasu kleszczyć się klocki hamulcowe. Miałem takie piszczenie z tylnego koła. W weekend podniosłem auto i ledwo kołem dąłem radę kręcić. 3 godzinki roboty i naprawione samemu, trzeba rozebrać zaciski i oczyścić wszystko ze rdzy.

U mnie koła skręcają swobodnie, tłoczki itp. działają lekko. Wydaje mi się, że problem nie tkwi tutaj w hamulcach, a układzie kierowniczym lub zawieszeniu.

Edytowane przez Silverek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź na SKP z dobrym mechanikiem. Zapłacisz z 30 zł i przeglądnie Ci całe zawieszenie i hamulce. Oczywiście powiedz czego ma szukać, żeby nie szukał w ciemno. Ja tak wybadałem łączniki drążków stabilizatorów i były do wymiany choć ASO twierdziło, że też sprawdzało i są dobre. Mechanik przy wymianie pokazał mi je i potwierdził tylko, że diagnosta miał rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet dzięki za radę. Spróbuję dziś lub jutro pojechać na SKP. Jak będę znał diagnozę to dam znać co wyszło. Gdzieś na innych forach czytałem, że takie objawy to problemy z maglownicą, którą trzeba nasmarować. Czy faktycznie to może być to?

Edytowane przez Silverek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną jest zawalony robotą i nie ma wolnych terminów, a ja za bardzo nie chcę jeździć z tą przypadłością bo nie wiem co to jest... Akurat jeśli chodzi o samochody to jestem perfekcjonistą i lubię jak wszystko działa jak należy. Wszystkie usterki staram eliminować się od razu. Podjadę na SKP i zobaczę czy coś tam wyjdzie.

7 godzin temu, pbet napisał:

Jak puścisz gaz i auto się toczy na luzie to też słychać czy tylko podczas dodawania gazu?

Zweryfikowałem to podczas powrotu z pracy. Podczas toczenia na luzie przy małej prędkości również jest ten pisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pisk zwiększa swoją częstotliwość wraz ze wzrostem prędkości? Czy zwiększa się jego głośność? Czy jak piszczy i wciśniesz hamulec to przestaje?

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbetoddałem auto do mechanika także na chwilę obecną nie odpowiem Ci na powyższe pytania. Jutro powinienem znać wstępną diagnozę. Sam jestem ciekaw co to wyjdzie...

 

@Aktualizacja 19.07

Jest diagnoza - wygięta tarcza kotwiczna (pierwszy raz słyszę, że jest taka część w samochodzie :D). Mechanik spróbuje ją naprostować, a jeśli się nie da to wymiana.

 

@Aktualizacja 23.07

Niestety wygięta tarcza kotwiczna nie była powodem tych pisków, problem nadal istnieje. Jedyne na co zwrócił jeszcze uwagę mechanik do delikatny rant na przednich tarczach. Czy on może być powodem pisków? Tragedii nie ma, ale jak się dotknie tarczę to go czuć. @pbet co sądzisz?

Edytowane przez Silverek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poznaj odpowiedzi na te pytania.

Dnia 16.07.2018 o 21:01, pbet napisał:

Czy pisk zwiększa swoją częstotliwość wraz ze wzrostem prędkości? Czy zwiększa się jego głośność? Czy jak piszczy i wciśniesz hamulec to przestaje?

Byłeś na SKP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!