Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


Zaloguj się, aby obserwować  
fullxda

Megane III phIII alternator 1.4 tce Megane III

Recommended Posts

Witam mam pytanie , w internecie w sklepach samochodowych w tym modelu i przy tym silniku ,występuje alternator o mocy 150 a ; może ktoś  wytłumaczyć dlaczego aż taka moc? przecież to mały silnik benzynowy a nie diesel 2 litrowy ? z odbiorników prądu to wszystko  jest takie samo jak w 90% zwykłych samochodów czyli ,elektryczne szyby klimatyzacja czy nawigacja ,dodatkowo mam grzane fotele ale alternator wystarczyłby 120 a chyba że ten  samochód z tym motorem wyposażony jest w dodatkową nagrzewnice elektryczna ptc ?

x

x

x

jeszcze z 20 pustych linijek usunąłem!

lapka2.gif

REGULAMIN:

5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER... - mireczek01

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zależy, jak jest obecna właśnie nagrzewnica elektryczna to altek jest większy (nagrzewnica ma moc 1000 wat). W zimę altek ma co robić jak nagrzewnica często pracuje a auto jeździ krótkie odcinki (np. u mnie 5 km do pracy w jedną stronę potem znów z zimnego do domu to samo), praktycznie silnik ciągle niedogrzany i nagrzewnica pracuje przy mocnych mrozach non stop).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli kolego na 99% mam takową nagrzewnice? bo wszystkie meganki III  z silnikiem 1.4 tce maja 1 rodzaj alternatora  150 amperowy , okaże się dopiero na jesień gdy temp. spadnie poniżej 5 stopni bo w takiej temp. załączają się grzałki chyba że się mylę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem czy precyzyjnie poniżej 5*C ale coś koło tego. Jak cię temat ciekawi czy masz nagrzewnicę to fizycznie idzie sprawdzić czy masz grube kable pod osłoną tunelu środkowego od strony kierowcy lub bezinwazyjnie Clip w dłoń i wykonać test przekaźników nagrzewnicy są 2 sztuki. Podczas wykonywania testu będziesz słyszeć jak przekaźnik cyka - to oznacza że nagrzewnica jest. Nie wiem czy da się go wykonać lub czy jest dostepny w przypadku braku nagrzewnicy. Testu należy szukać chyba po podpięciu się do kalkulatora klimatronika (tego tez nie pamietam bo dawno tam nie zagladalem ;d).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dostępu do Clipa , ale mam zainstalowanego Pyrena ale nie wiem czy w nim można to sprawdzić mogę sie połączyć chyba z 7 czy 8 modułami oczywiście z klimatronikiem też wiem bo patrzyłem na ten moduł ostatnio sprawdzając wilgotność czy temp. parownika ale nie wszedłem w zakładkę testy a szkoda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.08.2018 o 23:28, onomatopeja napisał:

no nie wiem czy precyzyjnie poniżej 5*C ale coś koło tego. Jak cię temat ciekawi czy masz nagrzewnicę to fizycznie idzie sprawdzić czy masz grube kable pod osłoną tunelu środkowego od strony kierowcy lub bezinwazyjnie Clip w dłoń i wykonać test przekaźników nagrzewnicy są 2 sztuki. Podczas wykonywania testu będziesz słyszeć jak przekaźnik cyka - to oznacza że nagrzewnica jest. Nie wiem czy da się go wykonać lub czy jest dostepny w przypadku braku nagrzewnicy. Testu należy szukać chyba po podpięciu się do kalkulatora klimatronika (tego tez nie pamietam bo dawno tam nie zagladalem ;d).

Wykonałem dzisiaj test nagrzewnicy są 2 grzałki ptc1 i ptc 2 po kliknięciu testów niby się wykonuje jakieś tam cyferki i literki w pyrenie sie pokazują ale żadnego cykania przekażników nie słyszę i sam już jestem zgłupiały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pyrenie się nie znam bo mam Clipa i jak mówię muszą cyknąć przekaźniki nagrzewnicy podczas testu. Najlepiej poszukaj kogoś z Clipem na forum i się umówcie. Zrobi ci test i będziesz wiedział czy masz. Ale skoro pyren robi test i nic nie cyka to teoretycznie nie masz nagrzewnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×