Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zamiana Dustera II na MIV Grandtour


Azol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich :)

 

Tak jak w tytule. Obecnie jestem posiadaczem nowej DDII z silnikiem 1.6 SCe w wersji Prestige w kolorze Niebieski Kosmos zakupionej w marcu 2018 r więc samochód stosunkowo nowy z symbolicznym przebiegiem 10 tysięcy i powiem szczerze że jak na mojego pierwszego SUV-a spisywał się świetnie do momentu zaczynających się z nim problemów. 

 

A zaczęło się wiadomo od takich pierdół jak: trzeszczące plastiki, mocno w tym momencie trzeszczącą podsufitkę aż do wymiany maglownicy z powodów strasznych stuków w kolumnie kierowniczej... Oczywiście wszystko zgłaszane przez ASO ale jedynie co stwierdzili do zrobienia to ta stukająca maglownica. Oprócz tego to wkurza mnie słabo wydajna klima oraz niedziałający Hands Free - też był już raz naprawiany przez ASO co dalej to zacinający się komputer pokładowy (w momencie gdy nagrzeje się kokpit) nie reaguje na przyciski przy kierownicy.

 

W ogólnym skrócie przez tego typu pierdółki postanowiłem się z nim rozstać i dostałem ciekawą propozycję przez dilera właśnie na MIV Grandtour z silnikiem 1.6 SCe czyli takim samym jak mam  w DDII i teraz moje pytanie do Was jako do fachowców i nabywców MIV czy spokojnie mogę się zamienić na taką megankę i czy nie będę rozczarowany tym silnikiem właśnie w Megance w wersji Kombi. 

Chodzi mi dokładnie o zbieranie się … czy będzie podobnie jak w DDII z tym silnikiem. 

 

Autko jakie udało mi się wyrwać od dilera to Biała Perła wersja Grandtour z silnikiem 1.6 SCe z pakietem multimedialnym 7" oraz zapasowym kołem dojazdowym oczywiście w wersji Limited 2018

 

Dziękuje za wszystkie porady

Pozdrawiam 

Adrian 

Edytowane przez Azol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, najlepiej poproś tego dilera niech CI się da nim przejechać, wyjedź na na obwodnicę za miasto i potestuj. Temat tego silnika i osiągów był już tutaj poruszany wielokrotnie, toczyły się burzliwe dyskusje, poczytaj te wątki. Ja osobiście jeżdzę Grandtourem 1.6 SCE od miesiąca i nie narzekam.Ale nie mam pojęcia jak się ta Dacia zbierała, patrząc na sylwetkę , opływowość i współczynnik CX to tutaj na pewno wygrywa MIV, chociaż jest trochę cięższy, na pewno wielkich różnic tutaj nie będzie. Za MIV przemawia  zawieszenie, rozstaw osi, długość , szerokość, a co za tym idzie więcej miejsca w środku, wyciszenie, użyte w środku materiały.  Ja też myślałem o Dacii ale tylko przez chwilę dopóki nie zobaczyłem Grandtoura, nie miałem problemu z decyzją. Można tutaj pisać i dywagować jednak nic nie zastąpi Twojej jazdy tym samochodem, sam najlepiej porównasz.

Edytowane przez ganire
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że Dacia Duster II ma choroby wieku dziecięcego. I tak jest duża różnica między Dusterem poprzedniej generacji który  to był koszmarem pod względem wykończenia, komfortu i wyglądu. Sam musisz sobie odpowiedzieć jak Ci odpowiada komfort Megane IV, zrób jazdę próbną. Dane techniczne pokazują że Duster 1.6 SCe ma 11,9 s przyspieszenie 0- 100 km/h, natomiast Megane IV 1.6 SCe 11,5 s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIV Grandtour ma identyczny ciąg 0-100km/h jak Duster - 11,9s, za to osiąga nieco wyższą prędkość maksymalną. Generalnie nie spodziewaj się cudów, to jest ten sam silnik w innej (ładniejszej) budzie o podobnej masie :)

DDII to wo ogóle pierwszy model dacii, w którym zastosowano HandsFree i klimę automatyczną (poważnie), więc może stąd te problemy. W MIV o takich historiach nie słyszałem.

jeden plus Dacii - 3 lata gwarancji, Renault standardowo daje 2.

 

Jeśli Dacia Cię wkurza, a oferta dealera jest dobrze skonstruowana (rozumiem, że biorą w rozliczeniu Dustera?) to chyba warto to rozważyć.

Edytowane przez ari1979
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz wersję Prestige, to rozumiem, że masz 4x4 - tutaj Renault Ci tego nie da, ale pytanie czy to dla Ciebie jest ważne. Na pewno czasem warto byłoby mieć. Mnie również by wkurzały takie akcje jak masz w Dacii, a samochód, który masz wybrany jest w porządku (z tym, że ja bym pewnie brał inny silnik :) ).

Edytowane przez konwil
Uzupełnienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, ari1979 napisał:

MIV Grandtour ma identyczny ciąg 0-100km/h jak Duster - 11,9s, za to osiąga nieco wyższą prędkość maksymalną. Generalnie nie spodziewaj się cudów, to jest ten sam silnik w innej (ładniejszej) budzie o podobnej masie :)

DDII to wo ogóle pierwszy model dacii, w którym zastosowano HandsFree i klimę automatyczną (poważnie), więc może stąd te problemy. W MIV o takich historiach nie słyszałem.

jeden plus Dacii - 3 lata gwarancji, Renault standardowo daje 2.

 

Jeśli Dacia Cię wkurza, a oferta dealera jest dobrze skonstruowana (rozumiem, że biorą w rozliczeniu Dustera?) to chyba warto to rozważyć.

 

ma 3 lata bo tam jest tak mało rzeczy, ze w sumie nie ma co się psuć heeeeeeee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!