Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Oświetlenie,światła cofania.


Rekomendowane odpowiedzi

a czy to ,że macie kombi aż tak zmienia sposób podłączenia dodatkowych żarówek ? chyba ze dana lampa nie posiada miejsca na ścieżkach na żarówkę żeby dołożyć, co nie zmienia faktu że takie lampy można nabyć od ludzi wożących angliki na części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Angielska wersja na 100% ma światło cofania po lewej i przeciwmgielne po prawej stronie.

Myślę, że trzeba cierpliwie przeszukiwać popularne giełdy internetowe. Prędzej, czy później będą sprzedawać jakiegoś anglika na części. Można szukać tez na giełdach w GB, ale tam nie dość, że mało części, to ceny z kosmosu (Angole mówią na kombi "Estate"). Ewentualnie może poprzez jakiegoś użytkownika forum przebywającego na wyspach, może z jakiegoś szrotu...

Można też podzwonić po firmach importujących samochody z GB na części, np:

http://www.autagb.pl/szukaj.php?type=V&make=RENAULT&model=MEGANE&startyear=&endyear=&x=40&y=6&page=1

http://www.auta-anglia.pl/?go=francuzy

http://www.topicar.pl/index.php?page=czesci

 

Ostatecznie można kolegom z angielskiego klubu renault poddać pomysł ulepszenia świateł wstecznych w kombi i się z nimi wymienić lampami. :mrgreen:

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy to ,że macie kombi aż tak zmienia sposób podłączenia dodatkowych żarówek ?

Żarówek nie, bo to tylko kable, problemem jest sama lampa (wątpliwości masz wyżej).

 

Kambol... tylko kombi z Anglii jakoś za popularne nie jest. Spędziłem trochę czasu na angielskich odpowiednikach otomoto i żadnego kombiaka nie znalazłem. Wygląda to znowu jak biały kruk.

...

Tylko kurcze to też średnie rozwiązanie bo ktoś mi lampę uszkodzi i znowu jest szukanie nowej. Hurtem na zapas też przecież brał nie będę :mrgreen:

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych nowszych światła cofania są już parami.

A swoją drogą to ciekawe jak w lagunach jest czy tam też z jednej tylko?

Bo w sumie spotkałem się już nie raz z innymi kombiakami niekoniecznie z renault i niektóre też miały właśnie światło cofania z jednej strony tylko niestety nie miałem okazji sprawdzić czy lepiej świeci.

Hehe może zamiast szukać dodatkowego oświetlenia zainwestować w czujniki cofania?

Tata ma w vectrze c montowane dodatkowo i sprawdzają się całkiem dobrze, nie raz mi "tyłek" uratowały, bo tam bagażnik wysoko jest dość i szyba jakoś tak dziwnie że jak człowiek przyzwyczajony do megany kombi wsiada to czuje się jak w czołgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lagunka wygląda, że ma komplet, ale wiadomo... to klasa wyższa :mrgreen:

Co do czujników to czujnik czujnikiem, ale dobre oświetlenie też by się przydało. Szczególnie jak te najpopularniejsze czujniki mają zasięg do 40cm, a przecież to od groma miejsca.

 

Znalazłem coś takiego:

Wariant tani, konieczne rzeźbienie aby tak zamontować żeby ze zderzaka wystawał tylko klosik i to też delikatnie.

LAMPA COFANIA MD-40

 

Wersja na wypasie, niestety cena też odpowiednia <_<

Lampa cofania Scania Irizar

 

Zmieńcie na młodsze kombiaki M II i po problemie.

Hmmmmm....

KZFR, problematyczne duperele w elektryce i design zupełnie mi nie pasujący kontra lampki za (niech będzie na wypasie) 150zł.

Chyba zostaję przy tym co mam :mrgreen:

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zostaję przy tym co mam <_<

No wiesz, to była tylko propozycja innej opcji załatwiającej sprawę świateł cofania.

Jak to w pewnym kultowym filmie, w którym to przez 5tys km, przez 20 stanów był ścigany niejaki BANDZIOR, było powiedziane:

"Nie możesz podnieść mostu, to opuść poziom rzeki" :mrgreen: :mrgreen: <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam i podłączam się.

Moim problemem jest brak światła wstecznego. Problem pojawił się niedawno, ale światła brakowało bardzo rzadko, a wiedziałem o tym tylko dlatego, że od 2 lat mam podłączone czujnki cofania - kiedy czujnik cofania nie działał=brak światła wstecznego. Po przejechaniu 350km na trasie, światło wróciło po tygodniowej przerwie. Po nocnym postoju znowu nie było światła wstecznego. Sprawdzano mi w warsztacie czujnik i jest on OK. Żarówka jest sprawna, bezpiecznik też skoro działa sobie jeden dzień, a przez kilka następnych znowu nie :D Gdzie szukać problemu? Wiązka do tylnego światła? czy może jakiś przekaźnik pod maską? Pomóżcie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wiązkę innego wyjścia nie masz. To żmudna i czasochłonna praca ale przynosi efekty musisz znaleźć na download-dzie odpowiednie schematy i według nich szukać przewodów sprawdzając czy nie są zaśniedziałe lub uszkodzone lub ukruszone, z wtyczkami to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie...myslicie ze jest jakaś różnica między zwykłymi zarówkami P21W a Philips Vision Plus :) : http://allegro.pl/philips-zarowka-p21w-12v-vision-plus-2szt-migacz-i2517165250.html chodzi oczywiście o różnicę w intensywności swiecenia.

Edytowane przez ziomek4007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od przeczyszczenia wtyczki pod plastikami lewego słupka A.

 

Dziś sprawdziłem całą linię biegnącą do bezpieczników.

Od tylnego światła wiązka idzie po pod linią okien, schodzi pod kanapę i przechodzi na lewą stronę dalej w progu aż do skrzynki z bezpiecznikami (gdyby ktoś potrzebował znaleźć :)

 

Przy słupku faktycznie znajduje się kostka zespolona, której nie rozłączałem, ale poruszałem przewodami - jest kilka białych (jak od wstecznego), ale tylko jeden o tej średnicy co przy lampie. Obejrzałem wszystkie i nie bardzo wiem co mogę zrobić więcej. Nie widać, żeby gdziekolwiek wiązka była uszkodzona, oryginalnie zaizolowana, prowadzona w wyznaczonych miejscach. Nie mogę sprawdzić jedynie przewodu od czujnika biegu wstecznego pod skrzynią biegów.

 

Chyba czeka mnie wizyta u jakiegoś porządnego elektryka, choć z nimi mam złe doświadczenia przynajmniej w Pile... wrrr

 

 

Zaczynam podejrzewać uszkodzony wkład lampy tylnej. Po porannym obmacaniu, wyjeżdzając na miasto miałem koncertowe błyski w tylnej lampie. Kierunkowskaz + stop oznaczał zwarcie objawiające się przyspieszonym cykaniem przerywacza. Przy hamowaniu piszczał mi czujnik cofania, ale żarówka nie świeciła, więc gdzieś tam prąd krążył, ale nie przechodzi do żarówki. Kostka albo wkład ... masakra. Pierwszy taki problem z elektryką.

Edytowane przez Sroqraf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdziłem całą linię biegnącą do bezpieczników.

Od tylnego światła wiązka idzie po pod linią okien, schodzi pod kanapę i przechodzi na lewą stronę dalej w progu aż do skrzynki z bezpiecznikami (gdyby ktoś potrzebował znaleźć :)

 

Przy słupku faktycznie znajduje się kostka zespolona, której nie rozłączałem, ale poruszałem przewodami - jest kilka białych (jak od wstecznego), ale tylko jeden o tej średnicy co przy lampie. Obejrzałem wszystkie i nie bardzo wiem co mogę zrobić więcej. Nie widać, żeby gdziekolwiek wiązka była uszkodzona, oryginalnie zaizolowana, prowadzona w wyznaczonych miejscach. Nie mogę sprawdzić jedynie przewodu od czujnika biegu wstecznego pod skrzynią biegów.

 

Chyba czeka mnie wizyta u jakiegoś porządnego elektryka, choć z nimi mam złe doświadczenia przynajmniej w Pile... wrrr

 

 

Zaczynam podejrzewać uszkodzony wkład lampy tylnej. Po porannym obmacaniu, wyjeżdzając na miasto miałem koncertowe błyski w tylnej lampie. Kierunkowskaz + stop oznaczał zwarcie objawiające się przyspieszonym cykaniem przerywacza. Przy hamowaniu piszczał mi czujnik cofania, ale żarówka nie świeciła, więc gdzieś tam prąd krążył, ale nie przechodzi do żarówki. Kostka albo wkład ... masakra. Pierwszy taki problem z elektryką.

 

Nic nowego, prawdopodobnie popalone styki na przejściu między instalacją a lampą.

Najprościej jest dodać osobną masę która idzie od razu z wkładu lampy do miejsca masowego.

Jeśli masz trochę czasu, lutownice, cynę kawałek grubszego kabla i oczko masowe to samemu to zrobisz.

A jak nie to zapraszam do mnie :) (tylko 145km) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!