Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Oświetlenie,światła cofania.


Rekomendowane odpowiedzi

witam, trochę odświeżę.

Czy ten temat będzie adekwatny do grandtour z 2002 w starej budzie?

też mam problem bo mi się nie świeci. Duży problem jest w wymianą tego switcha od cofania? Czy to łatwe jak rozpięcie kostki o której koledzy mówili powyżej?

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

U mnie w sceniolu starszym (skrzynia JC5) jest ładnie widoczny po zdjęciu lewego przedniego koła. Znajduje się przed lewą półosią i jest wkręcony w skrzynię równolegle do tej półosi, patrząc od strony zwrotnicy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

A ja mam problem trochę z innej beczki.

Mianowicie mam m1ph2 w wersji kombi i mam tylko po jednej stronie światło cofania.

Mój problem polega na tym że generalnie nie świeci ono zbyt jasno. Wcześniej miałem sedana i tam jak wrzucałem wsteczny to dosłownie widno jak z przodu przy włączonych światłach mijania.

Tutaj mi to czasem przeszkadza szczególnie jak deszczyk kropi.

Da radę coś z tym zrobić? Jakąś mocniejszą żarówkę czy coś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choćbyś nawet i mocniejszą czy też halogen tam wstawił, to i tak bez dobrego odbłyśnika efekt będzie mizerny. Poza tym, będzie świeciło tylko połową snopa światła za auto, reszta będzie oświetlać przestrzeń poza nim, z boku. To spowodowane jest lampą na narożniku karoserii.

No i trzeba jeszcze pamiętać, że jak cofasz to ktoś może za Tobą stać, czy dojeżdżać. Będziesz oślepiał tym mocniejszym światłem.

Możesz jeszcze spróbować prawy klosz przerobić, a właściwie pozbawić go tego czerwonego zabarwienia. To tez powinno poprawić oświetlenie do tyłu.

Jest jeszcze opcja z dobudowaniem dodatkowych lamp cofania pod zderzakiem ale to, choć praktyczne, nie będzie ciekawie wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem, że kombiaki mają jedno światło cofania. Nie cierpię takiej oszczędności rodem z niemieckich samochodów.

Jeśli chodzi o dodatkowe lampy, to wybór jest dość duży - można dać pod zderzak, albo nawet pokusić się o wstawienie weń.

http://sklep.wesem.pl/7/lampy_sygna_owe

http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/sklep/ws_gru_clob.php?grukod=102280&wit=SKLEP&Lisc=0&KhPro=&od=0&gname=Lampa%20cofania&leaf=102284

Możesz też spróbować znaleźć lewą lampę od anglika - będziesz miał oryginalną lampę i dwa wsteczne światła jak w sedanie. Niestety pozbędziesz się światła przeciwmgielnego i wtedy je będziesz musiał gdzieś dorobić (i znowu do wyboru pod zderzakiem, albo np. na środku w zderzaku jak w Peugeot 206).

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o dodatkowe lampy, to wybór jest dość duży - można dać pod zderzak, albo nawet pokusić się o wstawienie weń.

Teoretycznie wybór jest, ale w praktyce już tak pięknie nie jest. Pod zderzakiem nic nie zamontujemy bo zaraz na jakiejś dziurce czy krawężniku możemy stracić. Zostaje więc tylko prucie zderzaka i już nie jest tak słodko z wyborem lampy.

Mocniejsza żarówka też nic nie da, bo konstrukcja lampy jest taka, że i tak będzie świecić z 1 strony.

 

Kurcze w ph1 była genialna blenda ze światłami przeciwmgłowymi. Co to komu przeszkadzało dać to w kombiaku, dzięki czemu nie musieli by kastrować świateł cofania. :mrgreen:

 

Możesz też spróbować znaleźć lewą lampę od anglika - będziesz miał oryginalną lampę

Jeśli w angliku faktycznie cofania jest z 2-giej strony to zostaje problem gdzie ot tak kupić taką lampę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w angolu jest z drugiej strony to nie mam bladego pojęcia.

A co do montażu pod zderzakiem to trochę wieś, kiedyś tak montowali sąsiedzi pod zderzakiem poloneza i wyglądało to jak z tyłka wyjęte.

No w zderzaku jakieś delikatne punkciki dać to myślałem i chyba to jest jedyne wyjście. Tylko właśnie muszę znaleźć coś delikatnego, najlepiej jak najmniejszego żeby jakiś w miarę strumień światła dawało. Bo nie chcę żeby to od razu rzucało się w oczy. Muszę poszukać gdzieś czegoś delikatnego.

Aha i jak coś to normalnie podpinać pod kable od lampy od światła cofania tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w angolu jest z drugiej strony to nie mam bladego pojęcia.

Też właśnie tego nie wiem, ale gdyby było z lewej to z miła chęcią bym kupił taką lampę i przeciwmgłowe dał w innym miejscu, ot nawet podobnie jak w blendach w ph1, bo można dostać fajne lampki z obramowaniami odblaskowymi.

 

A co do montażu pod zderzakiem to trochę wieś

Niby tak, ale gdyby to sensownie poprawiło widoczność i nie urwało się zaraz przy byle okazji to ja nie patrzył bym na to czy wieś czy nie. Dobre oświetlenie przede wszystkim.

 

Tylko właśnie muszę znaleźć coś delikatnego, najlepiej jak najmniejszego żeby jakiś w miarę strumień światła dawało.

Tutaj stajemy w obliczu podobnego problemu, niestety z czymś w miarę małym, estetycznym i dającym konkretne światło nie jest łatwo. Myślałem o lampach z fiata, chyba 500 (fajne, okrągłe), ale nie wiem jak mocno świecą i jak one są dokładniej montowane (wciskane na jakieś zatrzaski czy przykręcane - nie znalazłem dobrego zdjęcia), jeśli przykręcane to ewentualna wymiana żarówki to masakra.

 

Aha i jak coś to normalnie podpinać pod kable od lampy od światła cofania tak?

Przyznam się szczerze, że jeszcze się nad tym nie zastanawiałem.

Patrząc w schematy jest tam bezpiecznik 15A, czyli nawet dołożenie 2 żarówek 21W (2 lampy symetrycznie) nie powinno jakoś specjalnie przeciążyć obwodu (~4A).

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj jeszcze patrzyłem trochę w necie i widziałem fajne obrysówki od jakiegoś dostawczaka ale wyglądały ciekawie i nie były że tak napiszę chamskie.

Fajne, estetyczne, takie trochę rozciągnięte łezki. Z tego co widziałem to wchodziła taka sama żarówa jak do światła cofania i szkiełko/plastik był białego koloru.

Tylko właśnie kosztowały coś koło 80zł z przesyłką ale nie wiadomo jak w realu by wyglądały.

Muszę pojeździć trochę po motoryzacyjnych i obczaić temat. Jak już zrobię czy kupię chociaż to dam znać i wstawię zdjęcie.

A na razie dzięki za pomoc :mrgreen:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem to wchodziła taka sama żarówa jak do światła cofania i szkiełko/plastik był białego koloru.

W cofania masz bańkę 21W, więc to chyba nie mogła być taka w obrysówce bo musiała by mieć dość konkretne rozmiary.

 

Ja myślałem o czymś takim z Wesemu: http://sklep.wesem.pl/7/6660/Lampy_przednie_oraz_tylne_typu_LA3#14217

lub lampach z Fiata Coupe (nie 500 :mrgreen:), ale one są dzielone z kierunkiem (pomyliłem z czymś innym).

Tylko kurcze to nie może być nic do czego trzeba się czołgać pod auto w celu zmiany żarówki.

 

A sprawdzałeś jaka tam jest założona żarówka i czy styki są ok.

To światło jest koszmarne samo z siebie. Świeci może ok, ale głównie w prawy bok i faktycznie jak zaczyna padać deszczyk to spada efektowność świecenia.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w obu lampach światło wsteczne jaki p.mgielne (jak to jest podłączone nie wiem nie przyglądałem się), ale myślę ze takie mody ścieżek i doprowadzenia kabelka z jednej do drugiej lampy nie powinny być kłopotem dla kogoś kto nie boi się lutownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!