Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 2.0 Dci Problem z odpalaniem zimnego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem posiadaczem megane 2 2.0 Dci 150Km od miesiąca. Auto jak kupiłem było ciepło ale pogoda się zmienia i zaczynają się problemy. 

Mam problem z odpalaniem auta po dłuższym postoju jak jest zimny silnik. Auto jak kupiłem to sprzedawca mówił że wymieniał świece sprawdziłem i wsadzone były 11v zamiast 7v.

Zostało to zmienione na świece bosch oryginał z renault. I było całkiem dobrze aż do spadku temperatury na dworze. Auto zaczęło mieć problem z odpalaniem z rana. 

Oprócz świec zmieniłem akumulator na nowy tamten też już po 5 latach podczas rozruchu słabo kręcił. Podłączyłem obd2 i pokazało błąd P0380 czyli coś od układu grzania świec. 

Pytanie moje gdzie szukać problemu. Świece nowe mają miesiąc może sterownik, jakiś czujnik.  Dodam że auto jak odpali to śmiga nie kopci nawet dymka nie puszcza ma moc i nic na desce nie świeci. Czy jest ktoś z okolic kłodzka (dolnośląskie) z clipem lub jakiś dobry mechanik który ogarnie temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, jackojlb napisał:

Auto jak kupiłem to sprzedawca mówił, że wymieniał świece, sprawdziłem i wsadzone były 11v zamiast 7v.

Zostało to zmienione na świece bosch oryginał z renault.

I było całkiem dobrze aż do spadku temperatury na dworze.

Auto zaczęło mieć problem z odpalaniem z rana. 

Nie wystarczy wymienić na świece szybkiego grzania, należy dokonać przeprogramowania komputera na program świec szybkiego grzania.

Świece 7 V prawdopodobnie uległy spaleniu.

Jeżeli miałeś sprawne świece 11 V, to możesz do nich bez problemu wrócić. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jackojlb napisał:

Auto jak kupiłem było ciepło ale pogoda się zmienia i zaczynają się problemy. 

Mam problem z odpalaniem auta po dłuższym postoju jak jest zimny silnik.

Świece nie grzeją, to pewne.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nic nie pokazuje komputer że świece nie działają tylko błąd. Jutro może je wykręcę i sprawdzę czy grzeją.  najprościej pod akumulator odpiąć i sprawdzić czy miernikiem.  Fabrynie świece były do mojego silnika 2,0dCi ŚWIECA ŻAROWA 7V M9R i taka wkręciłem . Działo miesiąc dobrze i po miesiącu by spaliło 

Edytowane przez jackojlb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z którego roku auto?

18 godzin temu, jackojlb napisał:

Działo miesiąc dobrze i po miesiącu by spaliło 

Może w ogóle nie są zasilane?

 

20 godzin temu, jackojlb napisał:

Oprócz świec zmieniłem akumulator na nowy, tamten też już po 5 latach podczas rozruchu słabo kręcił.

Podłączyłem obd2 i pokazało błąd P0380 czyli coś od układu grzania świec. 

Czy akumulator masz właściwie dobrany? Polecam akumulator o pojemności 77 Ah / Prąd rozruchu  780 A,

Czy czasem nie brakuje mocy przy rozruchu i stąd ten błąd???

Czy ostatnio nie myłeś auta na myjni? nie masz zawilgoconych łączy???

Czy łącza masy są OK??

Warto zatankować paliwo na sprawdzonej stacji do pełna.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągłem świece i wpiąłem w fajki i kablem do akumulatora żeby wykluczyć jakieś uszkodzenie przewodów świece grzeją jak się zapłon zapali. 

Akumulator 78/720 i kręci jak szalony. 

Jakoś nie obstawiam myjni bo raczej wszystko suche i ostatnio nie myłem auta. 

Jak sprawdzić łącza masy??  W którym miejscu szukać. 

Paliwo zalałem dzisiaj na bp.

Pojawił się dzisiaj na obd2 błąd P0670 jeszcze i dalej jest P0380.

Idąc za radą założyłem dzisiaj stare świece ale najpierw wszystkie sprawdziłem niby są ok, zobaczymy jak będzie chciał odpalać zimny. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jackojlb napisał:

Pojawił się dzisiaj na obd2 błąd P0670 jeszcze i dalej jest P0380.

Błąd P0670 -  to błąd związany z błędem świec, przekaźnika świec żarowych.

Nadal nie wiem z którego roku auto???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

auto jest z 2006r. świece żarowe które założyłem były ok tylko jedna miała jakiś problem odesłane na gwarancję czekam teraz na odpowiedź. 

Założone świece co były poprzednio jakoś auto odpala ale nie jest tak jak na ciepłym silniku i tak jak bym chciał żeby było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jackojlb napisał:

auto jest z 2006 r,  świece żarowe które założyłem były ok, tylko jedna miała jakiś problem

Kolego nie za bardzo rozumiesz co Tobie się podpowiada.

Prawdopodobnie stare świece masz 11 V a nowe założyłeś 7 V  i nie dokonałeś przeprogramowaniem sterownika świec.

Spaliła się z pewnością 1 szt, reszta jest jeszcze OK. 

Świece te w aucie obecnie nie grzeją.

Sprawdź ten fakt i udaj się do aso lub kumatego mechanika z clipem celem przeprogramowaniem sterownika świec żarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!