Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężko odpala i nie przyśpiesza


marek789

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś czasu mamy problem z dojściem problemu w Scenicu II phI 1.9 dCi 120KM 2004r. Scenic na zimnym jak i na ciepłym ma problemy z odpaleniem. Długo kręci zanim złapie, paliwo jest, powietrza w przewodach brak. Korekty wtryskiwaczy mam na chwilę obecną 0,3, 1,6, 1,6, 0,6. W tym kierunku została wymieniona pompa wtryskowa dawała ~270 bar (wg. danych technicznym powinna mieć ~320bar), jednak nic się nie poprawiło, listwa wtryskowa z czujnikiem. Czyżby to były wtryskiwacze?

Co do drugiej sprawy to auto nie ma mocy, chyba że odepnę przepływkę. A mianowicie turbosprężarka zaczyna pracować dopiero od 3k obr/min, lecz nie jest to raczej na 100% jej możliwości, kiedyś było dużo lepiej. Po odpięciu przepływomierza mogę bez problemu nawet gwałtownie startować spod świateł. Przy podpiętej przepływce auto nie ma siły jechać, nabranie 3k obr zajmuję mu chwilę czasu. Na postoju silnik bez problemu wkręca się na obroty, wystarczy ruszyć aby dostał obciążenia i koniec.
1) W tym kierunku był wyczyszczony jak i zaślepiony blaszką EGR pomiędzy część elektryczną a mechaniczną. Mam egr m.in. z chłodniczką sadzy itd. Podmieniliśmy bo mieliśmy taki na stanie ale nie pewnego pochodzenia i nie wiemy czy sprawny do końca  Idea Nic sie nie zmieniło po jego wymianie.
2) Podmieniona przepływka ze sprawnego auta -> efekt ten sam
3) sprawdzone węże dolotu, IC.
4) Wymienione wężę podciśnienia
5) Podmieniony czujnik ze sprawnego auta co idą do niego podciśnienia
6) Podmieniony elektrozawór ze sprawnego auta
7) Podmieniony map sensor również ze sprawnego auta
8) Podmieniony zestaw startowy głównie dla podmiany sterownika silnika

9) Sprawdzony rozrząd -> Wszystko okej

Sztanga turbosprężarki na postoju pracuje w jakimś stopniu. Komputer nie wyświetla żadnych błędów. Problemy zaczęły się odkąd został zrobiony "remont" po zerwaniu paska rozrządu Dry Skłaniam się jeszcze do zaworu EGR oraz zatkanego katalizatora. Czy EGR ma aż taką prace na wpływ silnika mimo że jest zaślepiony? Może jest ktoś w stanie pomóc, może miał podobne problemu i wie co może mu dolegać. Z góry dziękuje. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, marek789 napisał:

Korekty wtryskiwaczy mam na chwilę obecną 0,3, 1,6, 1,6, 0,6.

Jest OK jak wszystkie wtryskiwacze mają podobną odchyłkę korekty dawki paliwa,

Dopuszczalny rozrzut między wtryskiwaczami nie powinien być większy jak 30-40 %,

Serwisówka renault sugeruje ;

   - przy zwiększonej korekcie wtryskiwacza, koniecznie sprawdzić stopień sprężania na tym cylindrze

     a dopiero jak ten parametr jest prawidłowy sprawdzić wtryskiwacz,

W niskich temperaturach daje o sobie znać ;

   - słabe ciśnienie sprężania,

   - niskie ciśnienie wtrysku ; popuszczający wtryskiwacz potrafi sprawić większe problemy z odpalaniem niż padnięte wszystkie świece,

13 godzin temu, marek789 napisał:

W tym kierunku był wyczyszczony jak i zaślepiony blaszką EGR pomiędzy część elektryczną a mechaniczną.

Mam egr m.in. z chłodniczką sadzy itd.

Podmieniliśmy bo mieliśmy taki na stanie ale nie pewnego pochodzenia i nie wiemy czy sprawny do końca. 

Nic się nie zmieniło po jego wymianie.

Zaślepić egr można tylko jeżeli jest w 100 % sprawny,

1/ Uszkodzony egr może wpływać na błędy;

      a/ przepływomierza,

      b/ czujnika ciśnienia doładowania a ten na ;

          1/ wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku paliwa,

          2/ wpływa na pracę czujnika ciśnienia paliwa.   

          3/ o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny, ( kierownice w turbinie mogą być zapchane, konieczność czyszczenia turbiny )

                przez sygnał do elektrozaworu turbiny,

2/ Komputer może nic nie pokazać, bo możliwe, że egr działa w ograniczonym zakresie, 

3/  Niesprawny egr może ;

    -   wyłączyć turbinę ,

    -   nie pozwolić na odpalenie silnika,

    -   silnik będzie miał  słabą reakcje na gaz,

    -   powodować zwiększone zużycia paliwa,

   -    nierówną pracę silnika,

   -    kopcenie,

     -  straci na mocy, jadąc sprawiał wrażenie jakby brakło paliwa,

 4/ Oprócz wymiany na nowy oryginał, należy również wymienić wyłącznik światła stop przy pedałach,

       - nie zaszkodzi ( przy większym przebiegu > 200 kkm ) wymienić wszystkie czujniki przy pedałach,

       - nadmiernie wyeksploatowany egr potrafi rozpaść się i narobić tzw " bigosu w silniku ",

 5/ Egr w większości przypadków musi być podłączony i musi być sprawny, żeby wykasować błąd z komputera,

13 godzin temu, marek789 napisał:

Skłaniam się jeszcze do zaworu EGR oraz zatkanego katalizatora.

Turbiny w 80% siadają w dieslach przez zapchane katalizatory ;

   - turbiny rozkręcają się mocno,

  -  turbina nie może przepchać spalin przez katalizator, dochodzi do skrzywienia łopatek turbiny,

  -  pęknięcia oski turbiny,

  -  a to wszystko przy dużym udziale jazd po mieście i na krótkich dystansach.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, to muszę wykombinować miernik do kompresji -> Sprawdzimy

Czyli wszystko wskazuje jak dla mnie na zawór EGR. Postaram się przetłumaczyć znajomemu że to jednak prawdopodobnie EGR.

Rozumiem, że katalizator w takim przypadku jednak odpada

@Andrzej-2010 Bardzo dziękuje za rozbudowaną informację ;) Jak rozwiążemy problem to dam znać co było przyczyną ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.11.2018 o 10:08, Andrzej-2010 napisał:

Serwisówka renault sugeruje ;

   - przy zwiększonej korekcie wtryskiwacza, koniecznie ;

       -  sprawdzić stopień sprężania na tym cylindrze,

       -  a dopiero jak ten parametr jest prawidłowy sprawdzić wtryskiwacz,

- Można też zamienić wtryskiwacze miejscami i wykonać pomiar,

- Poddać ewentualnie wtryskiwacze do czyszczenia ultradźwiękami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!