Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Autoalarm


Rekomendowane odpowiedzi

Powtórnie wracam do podłączenia autoalarmu. Podłączamy kierunkowskazy oraz czujnik wszystkich drzwi oraz bagażnika do złącza R2 istniejącego w MeganeII (Uwaga: R2 to dwa 52 pinowe złącza obok siebie. Nas interesuje złacze koloru CZARNEGO). Dodatkowo mozna na złaczu R2 podpiąć blokadę autoalarmu (istnieje w SEO) w przypadku otwarcia samego bagażnika z karty. W załącznikach jest prawie wszystko przedstawione. Pierwszy obrazek pokazuje jakie oznaczenia (z gwiazdkami) istnieją w MODULE kabinowym którymi "lecą sygnały te które są nam potrzebne". Kolejne to już schematy porawione z podłączeniem blokady na 20S. W sobotę zabieram się do zakładania alarmu. Teraz się okaże, czy moje założenia były słuszne.

post-1915-1244203205_thumb.jpg

post-1-1244203205_thumb.jpg

post-1-1244203206_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co komplikować w module kabiny masz te wszystkie potrzebne podłączenia w jednym miejscu.Jeżeli chodzi o drzwi to musisz podłączyć każde osobno i odseparować diodami bo inaczej to jak otworzysz jedne drzw to na liczniku ten samochodzik będzie pokazywał że otworzyłeś wszystkie

post-3001-1244228004_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel. Drzwi nie podłączam tam gdzie SEO, tylko do oświetlenia wewnetrznego. A to zupełnie gdzie indziej. Jest to duze ułatwienie, bo podłączam jeden przewód i mam wszystkie drzwi zabezpieczone łącznie z bagaznikiem. Poza tym wygodniej jest podłączyć wszystko pod R2, gdyz łatwiejszy jest dostęp. Jak ktoś chce to moze się gimnastykować pod kierownicą. Ja nie chcę bo po co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to próbowałem z oświetleniem ale alarm nie chciał się włączyć ze względu na opóźnione wyłączenia oświetlenia . Alarm traktował to jako otwarte drzwi i ostrzegał mnie że mam nie zamknięte drzwi i nie uzbrajał się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem co ma wspólnego opóźnine łagodne wyłączanie oświetlenia. Moduł podając minus (plus jest na stałe) powoduje włączenie oświetlenia, to dlaczego miałby nie włączyć czujnika alarmu. Nawet jak potem minus się wyłączy. Ale zobaczymy. W załączeniu schemat instalacji oświetlenia sufitowego i bagażnika. [213] i [300] - oświetlenie sufitowe przednie i tylne, [165] - oświetlenie bagaznika, [465] - moduł sterowania, [R2) - złącze w progu, [R301] - złacze w słupku przy przedniej szybie. MAM - Masa Elektroniczna (Belka Deski Rozdzielczej Lewa), BPT - zasilanie +12v po akumulatorze, 13E - masa podawana z modułu sterowania. Teoretycznie jest mozliwe, ale mało pradopodobne, że masa zasilania alarmu nie jest masą podawana z modułu. Ale to sprawdzę.

post-1915-1244323052_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiałeś mnie .Alarm aktywowany jest z czujników otwarcia drzwi lub klap (masa) Jeżeli na przewodzie od alarmu (drzwi) jest masa to traktuje to on jakoby drzwi są nie zamknięte i nie aktywuje się tylko sygnalizuje ze jedne z drzwi są nie zamknięte .

A tak się dzieje jak podłączyłem pod ten przewód 13E w czasie naciśniecie przycisku na pilocie zamknij co jest jednoznaczne z "aktywuj alarm" na przewodzie jest jeszcze masa.

Jak odczekałem do zgaśnięcia oświetlenia alarm się aktywował normalnie a otwarcie drzwi powodowało uruchomienie alarmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego właśnie powodu, alarmy mają regulowany czas ignorowania (do kilkudziesięciu sekund) masy na czujniku drzwi, jeśli podłączamy go do oświetlenia wnętrza. SEO też to ma, ale producent przewidział gotowy schemat i kod dla MII, więc w tym przypadku nie trzeba ustawiać opóźnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W SEO też można zmienić czas bez zmiany programu . ale i tak sygnalizował że drzwi są nie zamknięte i nieraz samoistnie po jakimś czasie włączał się alarm więc podpiąłem tak jak na schemacie i teraz jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie za bardzo to co napisaliście mnie dotyczy, bo zakładam Legenda i będę miał pilota do tego alarmu. Tzn będę go właczał po zamknięciu centralnego przez hands-free lub czasami przez pilota fabrycznego. Wcześniej tłumaczyłem dlaczego Lenend. Ale dalej nie badzo rozumiem dlaczego w momencie zamknięcia pilotem fabrycznym jest masa na przewodzie od drzwi. Zaknięcie pilotem auta powoduje gwałtowne wyłączenie oświetlenia wewnętrznego i masa wtedy znika. Nie trzeba czekać na wyłączenie oświetlenia jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jedno gdzie się podepniesz (mówimy tu o "-" instalacji oświetlenia wewnetrznego) w momecie zamkniecia samochodu przez centralny , automatycznie od razu wyłączaja sie wszystkie swiatła wewnetrzne. No chyba, że są jakieś drzwi niedomknięte, ale wtedy centralny kliknie dwa razy i drzwi nie zamknie a więc i nie wyłaczy się oświetlenie wewnętrzne (sufitowe i bagaznika).

Z poprzedniego mojego postu: "...mało pradopodobne, że masa zasilania alarmu nie jest masą podawana z modułu. Ale to sprawdzę..." Właśnie sprawdziłem. Masa ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja alarm mam już zamontowany więc to co opisuję jest na podstawie praktyki.SEO działa mi dobrze jak podłączyłem go zgodnie ze schematem. SEO jest bezpilotówką i uaktywnia się z oryginalnego pilota lub wciskam guzik na klamce ,Jeżeli wopa chce montować alarm z osobnym pilotem to u niego będzie inaczej - zamyka centralny ,światełko gaśnie, zanika masa - drugim pilotem włącza alarm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!