Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Autoalarm


Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie. Sam przycisk blokowania nie uruchamia centralnego. To działa dopiero po otwarciu drzwi klamka wewn.

Ja nie umiem czytać układów elektronicznych i nie wiem jak to podłaczyć więc nie podłączyłem
To jak w końcu u Ciebie działa to otwarcie samej klapy bagażnika? Deaktywuje alarm czy nie? Co się dzieje po takim otwarciu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do podłączenia autoalarmu. Mam zamiar podłączyć kierunkowskazy oraz czujnik wszystkich drzwi oraz bagażnika do złącza R2 istniejącego w MeganeII (Uwaga: R2 to dwa 52 pinowe złącza obok siebie. Nas interesuje złacze do którego nie wchodzi czerwony przewód 3mm). Trochę musiałem przewalić dokumentacji i schematów, ale chyba doszedłem jak to zrobić. W załącznikach jest prawie wszystko przedstawione. Pierwszy obrazek pokazuje jakie oznaczenia (z gwiazdkami) istnieją w MODULE kabinowym którymi "lecą sygnały te które są nam potrzebne". Dodatkowo podaję (wg schematów) kolory przewodów występujących w złaczu R2: 13E z jednej strony złacza i z drugiej kolor ŁOSOSIOWY; 64D od strony przodu samochodu BEZOWY; 64C od strony przodu samochodu POMARANCZOWY. Teraz zobaczymy jak moje dociekania sprawdziły sie w praktyce. Ale to musi trochę potwać, bo przy tej okazji będę podłączał zestaw głośnomówiacy. Pozdrawiam

post-1915-1242300001_thumb.jpg

post-1-1242300001_thumb.jpg

post-1-1242300002_thumb.jpg

post-1-1242300003_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche sie zastanawiam, nad podłączeniem sterowania kierunkowskazami. Podłączysz +12V, które zostanie podane na żarówki, ale i na komputer sterujący elektroniką kabiny. No chyba że są przekaźniki pomiędzy kompem a wiązką kierunkowsazów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W module zespolonym w kabinie kierunkowskazy podłacza się właśnie do 64D i 64C ( np. tak wynika ze schematu podłaczenia SEO). Dlaczego więc coś by miało się stać jak się wpinam pod ten sam przewód tylko w innym miejscu. Dla informacji - nie ma żadnych przekaźników po drodze. Polecenie zadziałania kierunkowskazów podaje się do komputera z modułu kierownicy (a ściślej przez kombinację połączeń diód ). Natomiast komputer to interpretuje i włacza przekaźniki, które wysyłają impulsy na kierunkowskazy. Jeżeli cała ta procedura jest nieczynna, to nie ma obawy, że podanie +12v na 64D i 64C wyrządzi krzywdę. Jest jedna obawa. Co się stanie gdy alarm poda +12v a samochód bedzie włączony i ktoś da kierunki (?). Ale taka sytuacja jest raczej niemożliwa. A zresztą sądze, że obecne rozwiązania są jednak odporne na "ludzką głupotę", bo coraz więcej urzadzeń elektronicznych posiada takie zabezpieczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy po pierwsze nawet po otwarciu drzwi nie uruchamia się przyciskiem centralnego musisz włączyć stacyjkę

 

Tak jak pisałem nie umiem zrobić układu żeby go podłączyć pod przycisk od bagażnika który powoduję tak jak w oryginalnym alarmie że otwarcie bagażnika wyłącza alarm

Więc jak otworzę bagażnik to uruchamia się alarm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy po pierwsze nawet po otwarciu drzwi nie uruchamia się przyciskiem centralnego musisz włączyć stacyjkę
NIe chodzi o okrągły przycisk obok awaryjnych, tylko ten w drzwiach (od blokowania szyb).
Więc jak otworzę bagażnik to uruchamia się alarm
NO właśnie ta kwestia mnie zastanawiała. Jakoś trzeba i to rozwiązać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś trzeba i to rozwiązać

Nie bardzo to da się rozwiązać, jeżeli alarm uzbraja sie przez centralny zamek. Otwarcie samega bagażnika nawet z pilota nie daje sygnału do centralnego zamka i alarm jest wciaż na czuwaniu.

Przed momentem sprawdziłem (oczywiscie wg schematów) i rzeczywiscie jedna z końcówek alarmu podłącza się do złącza w MODULE kabinowym do złącza nr 7. Wtedy prawdopodobnie otwarcie bagażnika chwilowo blokuje alarm.

post-1915-1242325885_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy już ci to raz pisałem

"Sprawdziłem u siebie kilkukrotnie wciskałem włącznik blokady tylnych wewnętrznych klamek ale nie spowodowało to odblokowanie klamek zewnętrznych więc musiałem otworzyć klamką wewnętrzną co spowodowało uruchomienie alarmu i musiałem znowu lecieć po kartę"

Widzą Lewy że na siłę próbujesz się włamać do mojego samochodu ale wersie które do tej pory podajesz u mnie niestety nie otwierają samochodu bez wywołania alarmu

Problem otwarcia bagażnika SEO rozwiązało tylko ja nie umiem podłączyć

Może z wysłanego ci schematu potrafisz mi wyjaśnić o jaki układzik chodzi i jak się go podłącza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po otwarciu drzwi wystarczy kliknąć przełącznikiem blokady drzwi i szyb tylnych (w drzwiach kierowcy). Zależnie czy blokada była włączona czy wyłączona, przyciskamy raz albo dwa. Centralny otwiera wszystko

U mnie jest to samo. Ale już samo otwarcie drzwi spowoduje właczenie alarmu (jeszcz przed kliknięciem przełącznikiem). Nawet gdyby sie chciało wybić szybę, to i tak aby otworzyć centralny jak pisałeś to trzeba wcześniej otworzyć drzwi a to już włącza alarm. A czy takie otwarcie przełącznikiem spowoduje dezaktywację alarmu tego nie wiem. Może spowodować jeżeli zasilanie jest podłączone do drzwi, ale czy napewno to nie jestem pewien. Jest jeszcze jedna opcja. Jeżeli nie ma się czujnków ruchu, wybija się szybę, wchodzi przez powstały otwór i kradnie sie np. radio i inne przydatne rzeczy.I spokojnie się wychodzi. Dlatego trzeba instalować czujniki ruchu. Jeszcze czujnik udarowy moze pomóc, bo przy wybiciu szyby powinien uaktywnić alarm....no chyba, że ktoś szybę wytnie a tak można zrobić. Wszystko zależy jakie "skarby" mozna gwizdnąc.

 

A przechdząc do mojega alarmu. Załaczam ostateczną wersję podłączenia do Megane II. Zobaczymy jak to wyjdzie.

post-1915-1242370952_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel, ja wiem, że taka próba włącza alarm. Być może SEO też blokuje jakoś ten przycisk? Choć wątpię analizując schemat, za który dziękuję. Mi chodzi o takie działanie. Otwierasz klamką wewnętrną drzwi (przez okno) -> klikasz raz lub dwa przyciskiem blokowania szyb -> centralny odblokowuje wszystkie drzwi. No i teraz pytanie: alarm się wyłącza czy nie?

Tak jak pisałem nie umiem zrobić układu żeby go podłączyć pod przycisk od bagażnika który powoduję tak jak w oryginalnym alarmie że otwarcie bagażnika wyłącza alarm
To co opisujesz, to wg schematu inwerter poziomów, zamieniający impuls +12v na impuls masowy. Można go kupić za ~25-30zł lub zrobić z jednego przekaźnika. Oto poglądowy rysunek:

post-3-1242398241_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy znowu się nabiegałem tym razem zrobiłem dwa testy

1 z alarmem - otwarłem szybę po włączeniu centralnego otwarłem wewnętrzną klamką drzwi przełączałem przyciski od blokady tylnych klamek ,wciskałem przycisk na konsoli środkowej i nic - alarm wyję klamki zewnętrzne zablokowane.

2 odłączyłem alarm - jeszcze raz zrobiłem to samo i klamki zewnętrzne też zablokowane czyli jest to ustawienie fabryczne

 

Może mamy różne wersie

 

Dzięki za wyjaśnienie o jaki to układ chodzi na schemacie - sprawa prosta zrobię sobie na przekażniku i sprawdzę .

Może będę mógł zachodzić megi od tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wciskałem przycisk na konsoli środkowej i nic
Nieruszaj tego przycisku :!: :D Chodzi tylko i wyłącznie o ten w drzwiach. Trzeba go kliknąć raz, albo dwa razy, w zależności czy wcześniej blokada była włączona czy wyłączona.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ :!: :D Chodzi tylko i wyłącznie o ten w drzwiach. Trzeba go kliknąć raz, albo dwa razy, w zależności czy wcześniej blokada była włączona czy wyłączona

 

ależ ja to robię i u mnie nie uruchamia to centralnego czyli nie odblokowuje klamek zewnetrznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale drzwi masz już wcześniej otwarte klamką wewnętrzną?

 

Wracając do klapy bagażnika. Trochę dziwnie to rozwiązano w SEO, ale zakładając, że ikt nie wsiądzie przez bagażnik i nie będzie próbował odpalić auta, to będzie działało.

Można to jednak zrobić tak, aby otwarcie klapy (przyciskiem) i zablokowanie (przycisk w emblemacie) po zamknięciu klapy, deaktywowało i aktywowało alarm tak jak centralny.

Podczas otwierania, wysyłany jest impuls (masa lub +12v) do zamka klapy. Można go spokojnie podłączyć do odblokowującego wejścia alarmu (byc moze przez inwerter?), zabezpieczając diodą aby nie podać go też na c.z. Podczas blokowania zamknietaj klapy, impuls wysyłany jest też do c.z. więc nawet kombinować nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale drzwi masz już wcześniej otwarte klamką wewnętrzną?
Tak

 

A jak miałby ktoś wejść przez ten bagażnik ?

Wyłamanie zamka i otwarcie drzwi to sprawa mechaniczna i nie wyłączy alarmu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!