Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Autoalarm


Rekomendowane odpowiedzi

Ja u siebie też zrobiłem test z otwartą szybą i u mnie otwarcie drzwi kierowcy klamką wewnętrzną spowodowało włączenie alarmu ale nie spowodowało uruchomienia centralnego zamka tak że musiałem lecieć po kartę i wyłączyć alarm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne. Doczytałem się w instrukcji, ze dwukrotne naciśnięcie przycisku na karcie lub klamce powoduje zablokowamie klamek wew. To jednak jest dostępne tylko w niektórych krajach. Moje Meganka, kupiona w Polsce, po takim dwukliku, domyka tylko szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja też kupiona w Polsce i nie mam w przednich drzwiach tych dodatkowych silniczków od blokowania klamek wewnętrznych .Mam tylko blokowanie tylnych klamek wewnętrznych i szyb przełącznikiem przy przełącznikach szyb w drzwiach kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo kumam o jakich silniczkach piszesz, ale w drzwiach kiwrowcy mam identyczne przełączniki. Dodatkowo mam HF. Czy długo czekałeś, zanim otworzyłeś drzwi klamką wew?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zamkach tylnych są 2 silniczki jeden do normalnego zamykania drugi do blokowania klamek wewnętrznych (coś to musi blokować ) sprawdź na schematach centralnych zamków jedne są z 1 silniczkiem inne z 2 Też mam HF .

Drzwi otwarłem normalnie nic nie czekałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie też zrobiłem test z otwartą szybą
Zrobiłem to samo. i co? Otóż można otworzyć momentalnie każde drzwi od wewnątrz. (centralny zamek nie działa. ale zapala się oświetlenie wewnętrznbe samochodu) Otwarte w ten sposób drzwi po ich zamknięciu można następnie otwierać od zewnątrz. Natomiast wszystkie pozostałe drzwi (nie otwarte od wewnątrz) są zablokowane. Położenie dłoni na jakiejkolwiek klamce (nawet na tej na drzwiach już otwartych od wewnątrz) powoduje zadziałanie centralnego zamka i odblokowanie wszystkich drzwi. Wniosek nasuwa sie sam. Otwierając każde drzwi od wewnątrz otwieramy je mechanicznie nie korzystając z elektrycznego otwierania i takie otwarcie nie pobudza elektrycznie centralnego zamka, dlatego wszystkich pozostałych drzwi nie da się otworzyć od zewnątrz. Ten test podsunął mi rewelacyjne rozwiązanie podłączenia alarmu. Zamiast grzebać w elektronice auta i podłączać kolejno każde drzwi i bagaznik moża prosto czujnik podłaczyc od oświetlenia wewnętrznego samochodu i reakcja nastąpi po otwarciu jakiechkolwiek drzwi lub bagażnika, bo te otwarcia powodują zadziałanie wewnętrznego oświetlenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wopa i Nel, macie rację. Faktycznie otwierają się tylko i wyłącznie te jedyne drzwi, które otwieramy wewn. klamką. Oświetlenie też się włącza. Nic poz tym. Nie wiem czemu się zasugerowałem, że wszystkie drzwi zostają odblokowane. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Zamiast grzebać w elektronice auta i podłączać kolejno każde drzwi i bagażnik można prosto czujnik podłączyć od oświetlenia wewnętrznego samochodu i reakcja nastąpi po otwarciu jakichkolwiek drzwi lub bagażnika, bo te otwarcia powodują zadziałanie wewnętrznego oświetlenia.

No niezły pomysł.

Pytanie tylko, co z klapą bagażnika, którą się normalnie otwiera bez uruchomienia centralnego zamka? Przynajmniej w autach z HF tak jest. W tym przypadku, centralny nie zadziałał a światełko tak.

Kolejne pytanie, jak nie aktywować alarmu gdy podczas jazdy centralny rygluje drzwi lub robimy to przyciskiem blokowania. Normalnie zabezpiecza to +12V po stacyjce, ale w MII trzeba znaleźć takowe zasilanie, które pojawia się bezpośrednio po otwarciu drzwi i nie zanika nawet gdy wygaszane są akcesoria (radio, oświetlenie itd.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko, co z klapą bagażnika, którą się normalnie otwiera bez uruchomienia centralnego zamka?

No i dobrze. A do czego porzebny centralny zamek. Chdzi tylko o sygnał otwarcia drzwi lub bagażnika. Oczywiście jak otwieram sam bagażnik to muszę wyłczyć alarm. Zresztą tak czy inaczej alarm musi być wyłączony bo przy otwraiu bagażnika mogą zadziałać czujniki ruchu (jak się ma podłączone). Ryglowanie drzwi przyciskiem lub automatycznie podczas ruszania z miejsca (10km/godz) nie włącza alarmu podczas jazdy. Jeszcze zalezy gdzie podepnie się uzbrajanie alarmu. Jezeli w module zespolonym to alarm będzie milczał po zaryglowaniu centralnym drzwi. Natomiast jezeli w innym miejscu to może byc rzeczywiscie różnie. Tzw. "profesjonalne" alarmy właczają sie sygnałem podawanym z komputera poprzez moduł, który to sygnał pobudza także centaly zamek. Natomiast centralny zamek może być pobudzony także z innych miejsc np. przyciskiem blokowania drzwi. Ja nie będę miał tego problemu, gdyż zakładam LEGENDA i będzie do niego dodatkowy pilot. Pilot mi nie przeszkadza bo bedzie jeden, tylko do uzbrojenia lub rozbrojenia alarmu. Fabrycznego pilota własciwie nie używam, tylko wszystko włączam hands-free ( oczywiście z pilotem w kieszeni. Pozdrawaim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wopa, jeśli zakładasz alrm z pilotem, to faktycznie, zero problemu. Deaktywujesz i robisz co potrzeba. Ja jednak myślę o bezpilotowym, więc jego MUSI deaktywować sygnał c.z. oraz nieaktywować ten sygnał podczas jazdy lub postoju z wylączonyz zaplonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem ""...alarmy właczają sie sygnałem podawanym z komputera poprzez moduł, gdzie ten sygnał pobudza także centaly zamek. Natomiast centralny zamek może być pobudzony także z innych miejsc np. przyciskiem blokowania drzwi...". Alarmy bezpilotowe właczane są nie poprzez centralny zamek. Chociaż jak ktoś podepnie się pod centralny to też będzie go mozna włączyć i wyłączyć, tylko że w momencie gdy samoochód jest wyposażony w samoczynne zamykanie po ruszeniu i sam zamknie centralny to mogą być niezłe numery. Ale nie sprawdzałem tego i napewno nie będę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, najczęściej jednak alarmy takie są podłączane pod same siłowniki w drzwiach. Alarm jednak gdy ma +12 po stacyjce, ignoruje taki impuls na siłownik. To jednak jest do obejścia. NIe ma co sie rozwodzić nad tematem.

Zrobiłem dzisiaj kolejny test. Otwarta szyba lub drzwi kierowcy otwierane kluczykiem. Karta poza zasięgiem anten. Po otwarciu drzwi wystarczy kliknąć przełącznikiem blokady drzwi i szyb tylnych (w drzwiach kierowcy). Zależnie czy blokada była włączona czy wyłączona, przyciskamy raz albo dwa. Centralny otwiera wszystko. Każde drzwi zostają odblokowane i dostępne klamką zewn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy w SEO które mam zamontowane jak otworzysz kluczykiem drzwi kierowcy to uruchamia się alarm i nic nie daje naciskanie na przycisk wewnetrzy muszę alarm muszą wyłaczyć pilotem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe tylko w SEO. Właśnie studiuję instrukcję od PRESTO BP2. Raz, że alarm pewnie włącza się od czujnika ultradźwiękowego lub krańcówki drzwi, dwa że można do deaktywowania brac kilka impulsów np. central + podświetlenie przycisku START lub central + zasilanie anteny rozruchu itp.

Nel jeśli mógłbyś jeszcze przetestowć otwarcie samej klapy bagażnika (bez centralnego zamka) czy powoduje to włączenie alarmu czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak otworzysz kluczykiem drzwi kierowcy to uruchamia się alarm

Nel. Otwarcie kluczykiem to tylko otwarcie mechaniczne a nie elektryczne poprzez centralny zamek. Dlatego alarm jest włączony. Pilot otwierając drzwi centalnym dezaktywuje alarm. Można tez dezaktywować gdy się ma hans-free poprzez otwarcie samochodu przez czujniki drzwiowe (z pilotem w kieszeni)

 

[ Dodano: 2009-05-13, 22:01 ]

otwarcie samej klapy bagażnika (bez centralnego zamka)

Auto musi dać głos jezeli alarm jest prawidłowo podłączony. I wracam do poprzedniej sprawy. Jezeli alarm jest podłączony do modułu kabiny to otwarcie centralnego w inny sposób niż przez pilota lub hands-free nie wyłączy uzbrojenia i alarm bedzie na czuwaniu. Wtedy zlodziej nie może wyłączyć alarmu w sposób jak opisałeś cyt: ... przyciskamy raz albo dwa. Centralny otwiera wszystko...". Natomiast jak alarm jest podłaczony do samego centalnego to złodziej obejdzie alarm w sposób jaki podałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka opcja że podłącza się przewód przez jakiś układ do zamka bagażnika .

Ja nie umiem czytać układów elektronicznych i nie wiem jak to podłaczyć więc nie podłączyłem

 

Sprawdziłem u siebie kilkukrotnie wciskałem włacznik blokady tylnych wewnętrznych klamek ale nie spowodowało to odblokowanie klamek zewnętrznych więc musiałem otworzyć klamką wewnętrzną co spowodowało uruchomienie alarmu i musiałem znowu lecieć po kartę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!