Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

falujące obroty 850-1040


Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Mam problem z obrotami silnika. Gdy  podczas jazdy przy rozgrzanym silniku zatrzymam się na skrzyżowaniu to raz obroty są 850 obr/min a za chwilę zatrzymam się ponownie i obroty są 1040obr/min. Przepustnica nowa wiązka do pedału przyspieszenia do przepustnicy nowa pedał wymieniony na używkę ale sprawdzony dobry.

Proszę o sugestie.

20181109_174829.jpg

Edytowane przez karolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma 2.000.000 km przebiegu????

Zalecam;

   1/ wymienić filtr powietrza,

  2/  wymienić świece zapłonowe na zalecane,

 3/  świece i cewki muszą być czyste i suche, a odstęp elektrod świec 0,7 do 0,8 mm, oraz  skontrolować izolacje

        znajdującą się na cewkach, bo delikatnie pęknięta może powodować przebicie iskry na silnik i  szarpanie, falowanie,

 4/  przegonić auto na wysokich obrotach na dystansie 100 - 150 km, celem przedmuchania katalizatora.

        Należy to robić w miarę systematycznie jeżeli preferujesz jazdę po mieście i na krótkich dystansach, 

 5/ przeczyścić map sensor i zadbać o jego szczelność;

      -  wykonać pomiar podciśnienia w układzie dolotowym; 

         W silnikach 2,0/16V  podciśnienie  w kolektorze dolotowym powinno oscylować w granicach; 32-38 kPa ,

 6/ przepustnica musi być oryginał, zamienniki się nie sprawdzają,

 7/  jak na zimnym silniku obroty są OK, a jak się silnik nagrzeje to falują obroty, silnik szarpie ;

       pomaga wymiana/kontrola sondy przed katalizatorem, tylko na oryginał,

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik ma 210 000 km przebiegu.

wymienione zostaly swiece i cewki na orginał ,sprawdzone kable do cewek jedna wtyczka wymieniona bo złamana była blokada przed wypięciem, map sensor był jakiś zamiennik tani i do tego miał słabe oringi więc zamówiłem Delpgi dziś popołudniu założę.

Przepustnica jest orginalna(podpowiedział mi mechanik) wymieniony oring przy przepustnicy bo też był "niewyraźny".

Jeszcze zamówiłem uszczelki do kolektora dolotowego koszt niewielki a napewno głowa spokojniejsza.

Fakt samochod jeździ wiekszosci po mieście lecz jezdze bardzo dynamicznie. Jedna traske w miesiącu złapie taką 150-200km.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PL. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, karolek napisał:

Fakt samochod jeździ wiekszosci po mieście lecz jezdze bardzo dynamicznie. Jedna traske w miesiącu złapie taką 150-200km.

 -Istotne jest aby przegonić auto na wysokich obrotach na dystansie 100 - 150 km, jeżeli jest dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach,

- podciśnienia w układzie dolotowym powinno oscylować w granicach ; 32-38 kPa,

- warto sprawdzić działanie regulatora napięcia w alternatorze, ( regulator tylko oryginał ),

- sprawdzić i przeczyścić stan łączy elektrycznych, zadbać o czystość styków, ( Kontakt 60 ),
sprawdzić poprawność pracy koło pasowe wału korbowego z amortyzatorem gumowym, powinno być zmienione ;

   po 120 kkm wg, danych producenta, bo może narobić bigosu z paskiem rozrządu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś po wymianie czujnika w kolektorze ssącym parametry silnika są następujące

20181116_190028.thumb.jpg.b8e7b3356e9e36ae908838d730d05896.jpg20181116_190033.thumb.jpg.a68588846453a5d4064184f03fee22cc.jpg20181116_190243.thumb.jpg.c03d20d482f0ff0a016690a0c588d28d.jpg20181116_190904.thumb.jpg.1bd1fccf24fd64558a9848a78fad210b.jpg20181116_190022.thumb.jpg.7215d5a59625312c08b5aab72d23bfb0.jpg

 

Czujnik wyglądał tak nie dziw że nie działał dobrze

20181116_192213.thumb.jpg.4337507f0cad30c36bd89380a08c802c.jpg

Mam pytanko czy czujnik temperatury to jest ten na zdjęciu poniżej. Wyczyściłem mu styki kontaktem - czytałem na forum że też potrafi broić z obrotami

20181116_191357.thumb.jpg.9d3a950bf8a5d95074918fbae02e8642.jpg

 

Mam pytanko czy na zdjęciu poniżej nie powinna być w tym miejscu masa bo jest podłączona do akumulatora - czy tak jest lepiej?

20181116_191419.thumb.jpg.8a6c3e52dc41726fac49b9c22bb27c59.jpg

 

Dziś po wymianie czujnika w kolektorze ssącym parametry silnika są następujące

20181116_190028.thumb.jpg.b8e7b3356e9e36ae908838d730d05896.jpg20181116_190033.thumb.jpg.a68588846453a5d4064184f03fee22cc.jpg20181116_190243.thumb.jpg.c03d20d482f0ff0a016690a0c588d28d.jpg20181116_190904.thumb.jpg.1bd1fccf24fd64558a9848a78fad210b.jpg20181116_190022.thumb.jpg.7215d5a59625312c08b5aab72d23bfb0.jpg

 

Czujnik wyglądał tak nie dziw że nie działał dobrze

20181116_192213.thumb.jpg.4337507f0cad30c36bd89380a08c802c.jpg

Mam pytanko czy czujnik temperatury to jest ten na zdjęciu poniżej. Wyczyściłem mu styki kontaktem - czytałem na forum że też potrafi broić z obrotami

20181116_191357.thumb.jpg.9d3a950bf8a5d95074918fbae02e8642.jpg

 

Mam pytanko czy na zdjęciu poniżej nie powinna być w tym miejscu masa bo jest podłączona do akumulatora - czy tak jest lepiej?

20181116_191419.thumb.jpg.8a6c3e52dc41726fac49b9c22bb27c59.jpg

 

Dzis wymieniłem uszczelki w kolektorze ssącym, rzeczywiście różnica jest samochód zrobił się bardziej zrywny i mocniejszy.

Lecz obroty nadal wysokie ponad 1000 i trochę trzęsie budą  przy tych obrotach.

W załączniku zdjęcia z kompa może one coś podpowiedzą.

Dziś również zauważyłem że mój szczeniaczek nie ma katalizatora ktoś mu wyciął <czerwona>

 

20181118_180450.thumb.jpg.c57fb9a09daf563459568eb14e79f9b5.jpg  czy to ten zawór odpowiada za odpowietrzenie układu

 

1503170745_kolektorssacyscenicII.thumb.jpg.6fdd4f69d007c4af0023cb363984b8ae.jpgkupiłem cały zestaw uszczelek lecz wymieniłem tylko 4 bo nie wiem gdzie przychodzi 5 może u mnie jej nie ma

1640861075_USZCZELKIKOLEKTORASSACEGO.thumb.jpg.b2fa068ed02c6644c09fb7d14f38876c.jpg

 

Podejrzewam 2 sąde  bo gdy przycisnę pedał gazu to ona cięgle pokazuje -100 

 

 

20181118_202106.thumb.jpg.14e0b84a31e76f89dffb2cb165b97d16.jpg20181118_202331.thumb.jpg.415bb5908b6e5063dcd280aaf843ecf0.jpg

Edytowane przez karolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj zeskanowałem wszystkie systemy w samochodzie i porobiłem zdjęcia parametrów może to coś rozjaśni sytuacje 20181124_153818.thumb.jpg.e9c96b44aaa2ffd5c673d0d9dd13148e.jpg20181124_155344.thumb.jpg.33fd3522e042b836591a8df402ef1e43.jpg20181124_155344.thumb.jpg.33fd3522e042b836591a8df402ef1e43.jpg20181124_155402.thumb.jpg.ef33688ed8a75fffb8a480d5b5bec123.jpg20181124_155416.thumb.jpg.48350778b4151ddac0dd298eae3e5ba2.jpg20181124_155439.thumb.jpg.8f55de12d00446960b9c56648aa735c3.jpg20181124_155451.thumb.jpg.4cf084d46ef7816672782a06549f85f6.jpg20181124_155512.thumb.jpg.1c433275a0a6c5b516a4e68c4feed487.jpg20181124_155551.thumb.jpg.b3fc81cb78fcac72516689da4a22a03c.jpg20181124_155551.thumb.jpg.b3fc81cb78fcac72516689da4a22a03c.jpg20181124_155609.thumb.jpg.b6ff9036394c81a4160b8e0e21a3fbb8.jpg20181124_155624.thumb.jpg.0e9050de50a406529921f1485dfe198c.jpg20181124_155659.thumb.jpg.547e1bb7bf539730682416eb27433208.jpg20181124_155734.thumb.jpg.b121144b6d8821227c6cff1430f0e69a.jpg20181124_155805.thumb.jpg.90769a35c6ff597ea9dfa7350eb62dc1.jpg20181124_155835_Burst01.thumb.jpg.3669f91ce53ab936e278dc4795304069.jpg20181124_155903.thumb.jpg.70b9e31171dce284370280584c71d7a3.jpg20181124_155926.thumb.jpg.b35d03edfc6c7dffdcb6394236caed6a.jpg20181124_160001.thumb.jpg.6d359a12d13f8e805c851ba655da7e8f.jpg20181124_160205.thumb.jpg.7cd8c7f88ed8a9317e33942b5366b684.jpg20181124_160220.thumb.jpg.6ad4d1e36d5bc3640298dda66719a4bb.jpg20181124_161015.thumb.jpg.930e0f678132512ab069b5b28129ee75.jpg20181124_161041.thumb.jpg.6f515b296b24fe98a0b72335043fefcb.jpg20181124_161135.thumb.jpg.c0aefa2958f9745bc4471bd490cb87d9.jpg20181124_161153.thumb.jpg.2d7f06c8a37f80cc84fb331e1882073b.jpg

20181124_154019.jpg

20181124_154028.jpg

20181124_154034.jpg

20181124_155836.jpg

1414360438_pedasprzga.thumb.jpg.c2c32e823b672d149bc87073900508f5.jpg

Z komunikatu powyżej wynika że zwarcie jest w wiązce do sprzęgła tylko nie wiem do którego skoro samochód odpalam używając sprzęgła więc pozostaje ten drugi czyli ...

Który z czujników odpowiada za co ??????

Zdjęcie jest poglądowe nie z mojego samochodu ale żeby było jaśniej opisać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.11.2018 o 21:54, karolek napisał:

Dzis wymieniłem uszczelki w kolektorze ssącym, rzeczywiście różnica jest samochód zrobił się bardziej zrywny i mocniejszy.

Lecz obroty nadal wysokie ponad 1000 i trochę trzęsie budą  przy tych obrotach.

 Adaptację przepustnicy można wykonać za pomocą ;

     a/ włączając i wyłączając zapłon ;

          - odpal kilka razy sam zapłon, odczekaj chwile, następnie odpal silnik, obroty mogą być podwyższone,

         -  po zgaszeniu silnika, odpal kilka razy sam zapłon, ( obroty powinny spaść poniżej 1000) i nie wciskając gazu nagrzewam

             silnik do momentu włączenia wentylatora,
         -  zrób rundę ze 2-3 km i ciesz się stabilną pracą silnika na biegu jałowym,

     b/ CLIP-em przyuczyć przepustnice w komputerze wtrysku,

     c/  jeździć bez kalibracji i komputer sam po przejechaniu max 300 km zorientuje się, ustabilizują się obroty na właściwym       

            poziomie,

     d/ jeżeli obroty nie ustabilizują się, wymaga to w większości przypadków wymianę przepustnicy na oryginał.  

Dnia 16.11.2018 o 21:54, karolek napisał:

Dziś również zauważyłem że mój szczeniaczek nie ma katalizatora ktoś mu wyciął 

Jeżeli brak katalizatora to sondy nie będą pracowały poprawnie.Katalizator jest konieczny,

 

21 godzin temu, karolek napisał:

Który z czujników odpowiada za co ??????

Przy tym przebiegu warto wymienić wszystkie istniejące czujniki przy pedałach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

     c/  jeździć bez kalibracji i komputer sam po przejechaniu max 300 km zorientuje się, ustabilizują się obroty na właściwym       

            poziomie,

 

Jeśli mam samochód z instalacją gazową to ten dystans pokonać na benzynie czy to nie ma znaczenia

 

8 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

 

     d/ jeżeli obroty nie ustabilizują się, wymaga to w większości przypadków wymianę przepustnicy na oryginał.  

 

Przepustnica jest wymieniona na nową oryginalną - wymienił ją poprzedni właściciel kiedy to nie wiem i ile kilometrów jest na niej przejechane ale nadal posiada błyszczący aluminiowy kolor więc ma max  1,5-2 lata. Podejrzewam że nie powinna się tak szybko popsuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, karolek napisał:

Przepustnica jest wymieniona na nową oryginalną - wymienił ją poprzedni właściciel kiedy to nie wiem i ile kilometrów jest na niej przejechane

To skąd pewność, że wymienił? Jakieś masz dowody, które wzbudzają w Tobie taką pewność?

6 minut temu, karolek napisał:

ale nadal posiada błyszczący aluminiowy kolor więc ma max  1,5-2 lata

Według mnie to żaden dowód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, karolek napisał:

Przepustnica jest wymieniona na nową oryginalną

Koniecznie należy;

 -  przeczyścić przepustnicę,

 -  wymienić oringi,

 -  sprawdzić i przeczyścić stan łączy elektrycznych, zadbać o czystość styków ( Kontakt 60 ), 

Przed wymianą/czyszczeniem przepustnicy należy odłączyć akumulator, aby komputer zapomniał ustawienia na starej przepustnicy.

Po wymianie przepustnicy i podłączeniu akumulatora, komputer będzie widział nową przepustnice i do niej będzie się ustawiał.

19 minut temu, karolek napisał:

Jeśli mam samochód z instalacją gazową to ten dystans pokonać na benzynie czy to nie ma znaczenia

 

Korzystnie, jak zakręcisz gaz na butli i przejedziesz na benzynie, na wysokich obrotach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!