Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie po odpaleniu na ciepłym


xkarolx96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakiś czas temu pojawił sie u mnie dziwny problem po odpaleniu rozgrzanego silnika. Kilka sekund po odpaleniu zaczyna dziwnie szarpać silnikiem, widać jak skaczą obroty, tak jakby przestawał pracować na jednym cylindrze. (Na zimnym nie ma żadnego problemu) Trwa to 5-10 sekund po czym wszystko wraca do normy.

Metodą prób i błędów odkryłem że problem nie występuję, gdy wyłącze klimatyzację. Udałem sie na sprawdzenie klimy, okazało się że brakuje ok. 200g czynnika. Z racji tego że auto było mi bardzo potrzebne poprosiłem o uzupełnienie, efekt był taki że po pierwszych dwóch odpaleniach nic się nie działo, natomiast po przejechaniu kilku kilometrów objaw znów powrócił. Więc wygląda to na jakąś nieszczelność. 

Więc tu nasuwa się pytanie, czy silnik może się tak zachowywać przy ubytku czynnika? W żadnym z poprzednich aut gdzie był podobny problem z czynnikiem objaw był taki że klima po prostu słabo chłodziła , to samo zresztą usłyszałem od gościa od klimy. 

Czy ktoś spotkał sie z podobnym problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, xkarolx96 napisał:

pojawił sie u mnie dziwny problem po odpaleniu rozgrzanego silnika. Kilka sekund po odpaleniu zaczyna dziwnie szarpać silnikiem, widać jak skaczą obroty, tak jakby przestawał pracować na jednym cylindrze. (Na zimnym nie ma żadnego problemu) Trwa to 5-10 sekund po czym wszystko wraca do normy.

Czy masz instalację LPG ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecne auta reno, to galeria elektroniki.

Dopóki nie pojawia się ;

- ikonka silnika lub service - to nie ma problemu,

- warto odpalać auto na wyłączonej klimie,

- skontrolować stan ;

     - wtyczki presostatu ciśnienia klimy,

    -  akumulatora i stan jego czopów i klem,

    - styków czujnika temperatury płynu chłodzącego.

 

    •  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też pomyślałem że może być coś z kompresorem, z tym że ten problem trwa tylk kilka sekund później jest wszystko w normie,auto nie traci mocy nie ma również żadnych niepokojących dźwięków z pod maski.

Teraz mi się przypomiało jeszcze że w trakcie jak telepie silnikiem to słychać takie specyficzne syczenie z parownika w środku, raz mocniej raz słabiej, po czym klima jak i silnik zaczyna normalnie pracować. Kiedyś miałem takie syczenie w Audi i Oplu jak było mało czynnika z tym że bez innych objawów ze strony silnika.

Dobra nie pozostaje nic innego jak oddać auto na sprawdzenie szczegółowe tej klimy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest gęsty i zimny olej przy starcie kompresora to wtedy jest największy opór.

Musisz się przyjrzeć pracy kompresora.

Ilość czynnika nie ma tu nic do rzeczy.

Teraz klimiarze mają po sezonie więc na spokojnie może to ktoś obejrzeć, latem to się tylko dobija i następny proszę.

 

 

 

 

Edytowane przez tomgrandtour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Okazało się że chłodnica klimatyzacji miała drobną nieszczelność, również była uszkodzona opornica 1 biegu wentylatora chłodnicy. Po wymianie tych rzeczy objaw występuje nadal. Załączam link do filmiku, trochę słabo to na nim widać, ale można usłyszeć trzeszczące plastiki kiedy to się dzieje. Mechanik stwierdził że to dosyć dziwny (nie spotykany)objaw jak na klimatyzację.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!