Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przepustnica w Scenic III 1.5DCI 110KM 2012r. K9K636


endymion26

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem laikiem więc mam pytanie czy Silnik 1.5DCI 110KM K9K 636 w Scenic III 2012r Lift ma przepustnice z klapką która otwiera się i zamyka podczas dodawania gazu.

Wiem ze w bęzynach jest a w moim dieslu niewiem. Na komputerze diagnostycznym takim amatorskim wykazuje mi otwarcie 89% i stoi w miejscu podczas dodawania gazu.

Użyłem komputera ponieważ zaraz po odpaleniu silnika przez około 1-2 minuty podnoszą się troszeczkę obroty a potem lekko spadają tak jakby komputer miał problem z ustabilizowaniem obrotów biegu jałowego. po 1-2 minutach jest już ok ale są drgania  na karoserii. Obroty po stabilizacji około 850. Oczywiście na ciepłym silniku tak się najczęsciej dzieje. Mocy mu nie brakuje podczas normalnej jazdy i ogólnie jest ok tylko te obroty jałowego 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden diesel nie ma przepustnicy takiej jak w benzyniaku. Silnik zasysa tyle powietrza ile mu potrzeba. Ta przepustnica o której piszesz jest przepustnicą umieszczoną w dolocie po stronie wysokiego ciśnienia czyli za turbosprężarką i intercoolerem. Jest ona zawsze otwarta a 89% jest wielkością prawidłową. Zamyka się przy gaszeniu silnika po to by samo gaszenie nie powodowało telepnięcia silnikiem a także w razie rozbiegania się silnika zamyka dopływ powietrza. Prawdopodobnie w czasie wypalania FAP przymyka się by podnieść temperaturę spalania. 

Masz jeszcze jedną przepustnicę na wydechu sterującą pracą zimnego EGR.

O problemach z obrotami jałowymi i w tym silniku gdy jest zimny  jest osobny temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji