Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozruchem M2PH1 1.4 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pacjent MEGANE II PH I 1.4 16V 98km + LPG. Od dwóch dni samochód stoi pod blokiem próbuję różnych koncepcji i nic. A więc sprawa wygląda następująco we wtorek jeździłem autem bez żadnego problemu wieczorem zaparkowałem pod blokiem i następnego dnia auto już nie chce zapalić. Auto kręci rozrusznikiem i nic na LPG przy próbie awaryjnego odpalenia kręci rozrusznikiem plus wskakuje na 1000 obrotów tak jakby miał zaskoczyć i nic. Po 2/3 razach wyskakuje na wyświetlaczu "CHECK INJECTION". Próbowałem odpalić z ciągu wrzucam 2 puszczam sprzęgło auto tak jakby pracowało ale wciskam pedał gazu w podłogę brzmi jakby był zalany wciskam sprzęgło prędkość i obroty spadają na 0. Sprawdzałem cewki i świece iskra jest, bezpieczniki w skrzynce pod maską sprawdzone wszystkie są ok, wszystkie koski w BSI wypinane i wpinane jeszcze raz, pompa słuchać że się załącza, instalacja LPG też działa poprawnie. Świece wymieniane były w maj/lipiec 2018 przed tą awarią silnik działał bez żadnego problemu zarówno, równo na Pb jak i na LPG. Czy ktoś ma jakieś pomysły co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Damro93 napisał:

wciskam pedał gazu w podłogę brzmi jakby był zalany wciskam sprzęgło prędkość i obroty spadają na 0.

Zakręć gaz na butli.

Świece i cewki muszą być czyste i suche.

21 minut temu, Damro93 napisał:

jeździłem autem bez żadnego problemu wieczorem zaparkowałem pod blokiem i następnego dnia auto już nie chce zapalić.

Czy było tankowanie w tym dniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę zaproponować wyciągnięcie czujnika położenia wału korbowego, wyczyszczenie go, jego gniazda dla wtyczki oraz samej wtyczki. Brudny lub uszkodzony czujnik może prowadzić do problemów z odpaleniem.

Generalnie nie chcę tutaj siać paniki, ale niestety sam doświadczyłem podobnego problemu, który był spowodowany uszkodzeniem UPC. Rozrusznik kręcił, a silnik miał to w nosie, po kilku takich kręceniach też komunikat na desce check injection. Wymiana UPC i po problemie...zacznij jednak od tego czujnika. Swoją drogą warto też sprawdzić wtyczki na samym UPC, one lubią się wytapiać/upalać, może być zielono na nich, cuda się tam dzieją.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, droopy napisał:

Swoją drogą warto też sprawdzić wtyczki na samym UPC, one lubią się wytapiać/upalać, może być zielono na nich, cuda się tam dzieją.

Warto zabezpieczyć UPC przed wilgocią.

Sprawdzić drożność rynienek podszybia.

Jaki jest stan benzyny w zbiorniku?

Przy niskich temperaturach nie jest korzystnie utrzymywać niski stan benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, droopy napisał:

Swoją drogą warto też sprawdzić wtyczki na samym UPC, one lubią się wytapiać/upalać, może być zielono na nich, cuda się tam dzieją.

UPC był sprawdzony wszystkie wtyczki i bezpieczniki ok.

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Jaki jest stan benzyny w zbiorniku? 

Przy niskich temperaturach nie jest korzystnie utrzymywać niski stan benzyny.

Benzyny jest ponad pół baku

 

Ale dziś dłubałem i chyba znalazłem problem. Do listwy wtryskowej nie dochodzi paliwo, sprawdzałem również zasilanie pompy prąd dochodzi (11.7 - 12.03 V) więc wnioskuje że albo padła sama pompa albo się zawiesiła ale póki co nie sprawdzę bo padł mi aku od kręcenia :(

Serdecznie dziękuję za pomoc i jak odpali dam dokładne info co było :)

Walka nadal trwa ja rozkładam ręce. Do listwy wtryskowej nie dochodzi paliwo pierwsze co mi wpadło do głowy pompa! Sprawdzam prąd na wtyczce dochodzi 8-12V przy uruchomieniu zapłonu odpinam wszystkie przewody paliwowe włączam zapłon, próbuję kręcić paliwo nie ma zamiaru lecieć no to wnioskuję pompa kaput. Wydłubałem zabrałem do domu pod prostownik okazuje się że pompa jakimś cudem się załączyła. jeszcze zostało do sprawdzenia UPC ale dziwne bo prąd na pompę i świece idzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!