Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozruchem M2PH1 1.4 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pacjent MEGANE II PH I 1.4 16V 98km + LPG. Od dwóch dni samochód stoi pod blokiem próbuję różnych koncepcji i nic. A więc sprawa wygląda następująco we wtorek jeździłem autem bez żadnego problemu wieczorem zaparkowałem pod blokiem i następnego dnia auto już nie chce zapalić. Auto kręci rozrusznikiem i nic na LPG przy próbie awaryjnego odpalenia kręci rozrusznikiem plus wskakuje na 1000 obrotów tak jakby miał zaskoczyć i nic. Po 2/3 razach wyskakuje na wyświetlaczu "CHECK INJECTION". Próbowałem odpalić z ciągu wrzucam 2 puszczam sprzęgło auto tak jakby pracowało ale wciskam pedał gazu w podłogę brzmi jakby był zalany wciskam sprzęgło prędkość i obroty spadają na 0. Sprawdzałem cewki i świece iskra jest, bezpieczniki w skrzynce pod maską sprawdzone wszystkie są ok, wszystkie koski w BSI wypinane i wpinane jeszcze raz, pompa słuchać że się załącza, instalacja LPG też działa poprawnie. Świece wymieniane były w maj/lipiec 2018 przed tą awarią silnik działał bez żadnego problemu zarówno, równo na Pb jak i na LPG. Czy ktoś ma jakieś pomysły co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Damro93 napisał:

wciskam pedał gazu w podłogę brzmi jakby był zalany wciskam sprzęgło prędkość i obroty spadają na 0.

Zakręć gaz na butli.

Świece i cewki muszą być czyste i suche.

21 minut temu, Damro93 napisał:

jeździłem autem bez żadnego problemu wieczorem zaparkowałem pod blokiem i następnego dnia auto już nie chce zapalić.

Czy było tankowanie w tym dniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę zaproponować wyciągnięcie czujnika położenia wału korbowego, wyczyszczenie go, jego gniazda dla wtyczki oraz samej wtyczki. Brudny lub uszkodzony czujnik może prowadzić do problemów z odpaleniem.

Generalnie nie chcę tutaj siać paniki, ale niestety sam doświadczyłem podobnego problemu, który był spowodowany uszkodzeniem UPC. Rozrusznik kręcił, a silnik miał to w nosie, po kilku takich kręceniach też komunikat na desce check injection. Wymiana UPC i po problemie...zacznij jednak od tego czujnika. Swoją drogą warto też sprawdzić wtyczki na samym UPC, one lubią się wytapiać/upalać, może być zielono na nich, cuda się tam dzieją.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, droopy napisał:

Swoją drogą warto też sprawdzić wtyczki na samym UPC, one lubią się wytapiać/upalać, może być zielono na nich, cuda się tam dzieją.

Warto zabezpieczyć UPC przed wilgocią.

Sprawdzić drożność rynienek podszybia.

Jaki jest stan benzyny w zbiorniku?

Przy niskich temperaturach nie jest korzystnie utrzymywać niski stan benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, droopy napisał:

Swoją drogą warto też sprawdzić wtyczki na samym UPC, one lubią się wytapiać/upalać, może być zielono na nich, cuda się tam dzieją.

UPC był sprawdzony wszystkie wtyczki i bezpieczniki ok.

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Jaki jest stan benzyny w zbiorniku? 

Przy niskich temperaturach nie jest korzystnie utrzymywać niski stan benzyny.

Benzyny jest ponad pół baku

 

Ale dziś dłubałem i chyba znalazłem problem. Do listwy wtryskowej nie dochodzi paliwo, sprawdzałem również zasilanie pompy prąd dochodzi (11.7 - 12.03 V) więc wnioskuje że albo padła sama pompa albo się zawiesiła ale póki co nie sprawdzę bo padł mi aku od kręcenia :(

Serdecznie dziękuję za pomoc i jak odpali dam dokładne info co było :)

Walka nadal trwa ja rozkładam ręce. Do listwy wtryskowej nie dochodzi paliwo pierwsze co mi wpadło do głowy pompa! Sprawdzam prąd na wtyczce dochodzi 8-12V przy uruchomieniu zapłonu odpinam wszystkie przewody paliwowe włączam zapłon, próbuję kręcić paliwo nie ma zamiaru lecieć no to wnioskuję pompa kaput. Wydłubałem zabrałem do domu pod prostownik okazuje się że pompa jakimś cudem się załączyła. jeszcze zostało do sprawdzenia UPC ale dziwne bo prąd na pompę i świece idzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!