Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IVTCe 160, 140, 115, 100


kot_let

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad takimi elementami jak skrzynia biegów czy sprzęgło. Przecież to inne oddziaływanie przy 180 nM a przy 300. 

Dlatego moim zdaniem między 100 a 160 są różnice. 

 

P.S. różnice nie muszą być w każdym silniku np. między 140 a 160 może nie być różnic. 

A różnice w mocy wynikają z tego, że na producenta są nakładane normy i dlatego też ten sam silnik może mieć różną moc ale i różną cenę - bo cena będzie wynikała z opłat jakie musi ponieść producent za dany silnik wprowadzony do obiegu. 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnijcie Panowie o marketingu sprzedażowym przy którym nie kupisz budżetowej wersji z silnikiem 160KM, bo tak przykładowo chcesz. Teraz producenci dozują moc silnika do poziomu wyposażenia auta, dlatego sterowniki (kalkulatory wtrysku) są coraz bardziej skomplikowane i zabezpieczone, aby utrudnić nieautoryzowaną zmianę mapy wtrysku.

Pamiętam czasy sprzedaży M3 i Sc3 z silnikami 1.4TCe, gdzie salony w PL i DE oferowały do tego silnika ``Power-Boxy`` wpinane w złącze OBD, które modyfikowały mapę podnosząc moc silnika do 160KM.

Przy sprzedaży 1.2TCe H5F takich rzeczy już nie było ;-)

 

A wracając jeszcze do różnic konstrukcyjnych to może być podobna sytuacja jak w 2.0TCe F4Rt pierwszy 170, 180, 190 i 205KM oraz 2.0TCe 220, 250, 265, 275KM w którym było większe turbo, wydajniejsze wtryski, ponoć wał korbowy i dwumasa.

W 1,33TCe producent mógł wydzielić pierwszy jako 100 - 115, drugi wzmocnimy o niektóre elementy z większa turbiną 140-160, nie zdziwię się jak niebawem ukarzą inne wariacje typu 120, 125KM oraz 150 - 165KM.

A tak jako ciekawostkę dodam, że w 1.5dCi wydawało się, że 110KM to już max. a tu proszę ukazał się 85kW = 115,6KM i cały czas pojemność 1461cm

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎03‎.‎02‎.‎2019 o 13:52, LTar napisał:

140 km jest już bardzo dobre. 

115 będzie Tylko wystarczające. 

Jeżeli masz wybór ,wybierz silnik 140KM,warto.Mam porównanie do meg z 1,5dci 115KM.Moment obrotowy diesel ma większy i startuje lepiej, ale elastyczność od 2 biegu benzynowej 1,4 140KM  nie ma porównania. Ja się bym już nie zamienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Na przykładzie 1,5 dCi - gdzie wersje >100 KM i wtryskach piezo mają np. inne tłoki niż wersje słabsze (też inny stopień sprężania) można przypuszczać że w 1.3 będzie podobnie. Oczywiście mozesz go sobie sczipować ale nie wiem jak to się odbije na kondycji silnika w dłuższej perspektywie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy to nie jest tylko soft, bo tak każdy kupowałby najsłabasze wersje i jechał na zmiane programu. 1.5 100/105KM różnił sie wieloma rzeczami, kute tłoki, natrysk na denko tłoka, był ogólnie wzmocniony, inne turbo itd. Był nawet cichszy w pracy o 2dB wg danych producenta. Nie dało się wyciągnąć programem z wersji 86KM tyle co z 100/105KM.

Podciągnąć moc pewnie się uda, ale 160KM nie zrobisz na bank bez przeróbek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 22 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!