Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik gaśnie przy wyprzedzaniu.


ziben69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Pacjent: Megane II Ph I GrandTour 1.5dci

Problem: Silnik gaśnie przy wejściu na wysokie obroty - akurat zawsze przy wyprzedzaniu.

 

Może miał ktoś z was podobny problem?

Oddałem w ręce 3 mechaników, jeden po drugim. Został wymieniony rozrząd z kompletem filtrów, pompa wtrysków (opiłki się pojawiły), został zregenerowany prawie cały układ paliwowy. Skutek zerowy, dalej to samo.

Objawy: 1) przed pierwszą naprawą pojawiała się kontrolka akumulatora i STOP, 2) Po wszystkich naprawach pojawia się kontrolka STOP i komunikat o Błędzie Wtrysków.

Mechanik rozkłada ręce... Czy przyczyną może być elektryka? Dodam, że ostatnio zauważyłem sparciałe przewody, zostały profesjonalnie polutowane, ale licho wie gdzie jeszcze trzeba coś wymienić.

Komputer nie wykazuje błędów.

Pozdrawiam

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.1 Użytkownicy zobowiązani są do umieszczania swoich tematów w odpowiednich działach... - przeniosłem mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zostały stwierdzone opiłki metalu w paliwie, to aby naprawa miała sens należy wymienić/zregenerować;

  - wtryskiwacze,

  - pompę wtryskową,

  - zbiornik paliwa ; wymiana na zbiornik używany po benzynie,

  - rampę / szynę ; bardzo trudno jest oczyścić z opiłków, dlatego tylko zakup nowej,

 - przewody zasilające.

Sama wymiana wtryskiwaczy czy pompy wtryskowej tylko zaradzi na jakiś czas,

Mechanicy muszą być fachmanami z branży reno, znający ten problem, inni tylko nabiją kasę bez rezultatu końcowego,

Proponuje przejść z tematem do ; Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006 , 

Twoje auto musi mieć o ok.200.000 km więcej niż na liczniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

auto mam od nowości od 2005 roku i licznik się zgadza 

 

Oddałem do mechanika na wymianę elektrozaworu, jeśli problem się powtórzy to w następnej kolejności chyba wtryskiwacze, ale takie zgadywanie mnie dużo kosztuje.

Edytowane przez ziben69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, ziben69 napisał:

auto mam od nowości od 2005 roku i licznik się zgadza 

 

Auto masz od 2005 r i nie zainteresowałeś się tematyką związaną z megan 1,5 dci???

To prawdopodobnie tankujesz syfiaste paliwo.

Jeżeli masz na 100 % stwierdzone opiłki metalu w paliwie to nic nie wskórasz doraźnymi działaniami.

Musi być działanie kompleksowe. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówi Pan, że trzeba kompleksowo to chyba lepiej się opłaci kupić nowe auto. Dam jeszcze jedna szansę tej Megane.

Ale dodam tez, że od jakiegoś roku zauwazylem, że przewody parcieja, może to być przyczyną. Już kilka razy były w różnych miejscach lutowane.

 

Orientuje się Pan może ile wymiana całej wiązki (całe auto) może kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, ziben69 napisał:

Jeśli mówi Pan, że trzeba kompleksowo to chyba lepiej się opłaci kupić nowe auto.

Przestudiuj zalecany temat ze zrozumieniem, nie po łepkach,

Jeżeli nadwozie jest OK to można mieć kilka możliwości;

 -  tak jak kolega marek789 -  zamienił cały układ napędowy z 1,9 dci/120 KM ,

-  zamienić silnik na 1,5 dci > 100 KM z inną pompą wtryskową,

-  lub naprawić układ zasilania paliwa w obecnym składzie,

31 minut temu, ziben69 napisał:

od jakiegoś roku zauwazylem, że przewody parcieja, może to być przyczyną. Już kilka razy były w różnych miejscach lutowane.

Odnośnie obecności opiłków metalowych w paliwie to nie ma to nic do rzeczy,

Należy stosować ;

 - markowe paliwo,

 - markowe filtry oleju, paliwa; mann, knecht, purflux,

 - nie dopuszczać do pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

 - stosować markowy olej 5W40 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!