Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Potrzebuję porady.


Gość antonio0104

Rekomendowane odpowiedzi

Gość antonio0104

Witam, posiadam Megane II CC z silnikiem 1.9 DCI 120km 2004r. Problem jest taki, że drugi raz obróciło mi panewkę zaledwie po około 40 tyś. km. Olej o parametrach 5w40 wymieniałem co około 10 tyś km. Dlaczego mogło się to stać? Chciałbym poradzić się forumowiczów co zrobić w tej sytuacji. Czy remontować? A może wymienić silnik na lepszy czyli 130 konny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, antonio0104 napisał:

Problem jest taki, że drugi raz obróciło mi panewkę zaledwie po około 40 tyś. km.

Powody dla których panewka ulega obróceniu;

1/ W silniku 1.9 dCi /120 KM zamontowana jest za mało wydajna pompa oleju;

      a/  która ma problem z dostarczeniem oleju pod odpowiednim ciśnieniem do ;

             - najdalej oddalonego od niej korbowodu, 

             - oraz turbiny,

      b/ w miarę przebiegu ;

              - wydajność pompy olejowej spada,  

              - zwiększa się zabrudzenie kanałów olejowych,

     c/  konieczność wymiany pompy oleju po przebiegu ok.200.000 km;

            1/ na taki sam model,

            2/ na model wzmocniony z silnika 130 KM,

     d/ konieczność wymiany magistrali olejowej turbiny,

 2/ Niewłaściwy olej; proponuje stosowanie olejów syntetycznych; Valvoline SynPower 5W40 lub lepszych,

 3/ Niewłaściwy filtr oleju ; tylko markowe filtry; mann, knecht, purflux,                          

4/ Dodawanie preparatów uszczelniających silnik bardzo często przyczynia się do zablokowania drożności 

      kanałów  olejowych. Konieczność czyszczenia kanałów olejowych,

5/ Stosowanie interwału wymiany oleju i filtra co 30.000 km a powinno się co 10.000 km,

6/ Mało wydajna odma olejowa, małe otwory spływu oleju, uszkodzona membrana zaworu odmy olejowej;

     - stosowanie tylko oryginał zaworu odmy olejowej,

7/ Mała pojemność miski olejowej,

8/ Niewłaściwa eksploatacja silnika z turbiną. 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, antonio0104 napisał:

Czy remontować? A może wymienić silnik na lepszy czyli 130 konny?

1/ Należy odpowiedzieć sobie na pytania;

     - czy silnik miał moc?

     - jakie było zużycie paliwa?

    -  czy byłem zadowolony z jego osiągnięć?

2/ Następnie należy ;

    - zobaczyć stan czopów wału,

    - pomierzyć ich średnicę,

    - wynik analizy będzie decydował o dalszym losie wału czy silnika,

    - wał tylko oryginał, może być używka,

3/ Zakup silnika to w większości;

    - loteria,

   - i sprowadza się po zakupie do jego remontu,

   - silniki 1,9 dci /130 KM nie mają w zasadzie problemu z panewkami ( mocniejsza pompa oleju ),

4/ Decydując się na remont silnika należy przeprowadzić koniecznie czynności o których pisałem powyżej,

5/ Po remoncie konieczna weryfikacja ;

    - stanu turbiny,

    - zaworu odmy olejowej,

    - wszystkich kanałów olejowych,

    - pomiar ciśnienia oleju na gorącym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik z wersji 130 KM można zamontować zamiast silnika 120 KM, ale w większości przypadków

 po jego zakupie, należy go poddać gruntownej naprawie.

Podejmują się tego osoby o możliwościach dokonania takich napraw.

Odpowiedz na postawione pytania i dopiero decyduj.

Podstawową wadę silnika 120 KM można tak jak pisałem usunąć przez;

Dnia 29.04.2019 o 08:11, Andrzej-2010 napisał:

  konieczność wymiany pompy oleju po przebiegu ok.200.000 km;

            1/ na taki sam model,

            2/ na model wzmocniony z silnika 130 KM,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!