Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Potrzebuję porady.


Gość antonio0104

Rekomendowane odpowiedzi

Gość antonio0104

Witam, posiadam Megane II CC z silnikiem 1.9 DCI 120km 2004r. Problem jest taki, że drugi raz obróciło mi panewkę zaledwie po około 40 tyś. km. Olej o parametrach 5w40 wymieniałem co około 10 tyś km. Dlaczego mogło się to stać? Chciałbym poradzić się forumowiczów co zrobić w tej sytuacji. Czy remontować? A może wymienić silnik na lepszy czyli 130 konny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, antonio0104 napisał:

Problem jest taki, że drugi raz obróciło mi panewkę zaledwie po około 40 tyś. km.

Powody dla których panewka ulega obróceniu;

1/ W silniku 1.9 dCi /120 KM zamontowana jest za mało wydajna pompa oleju;

      a/  która ma problem z dostarczeniem oleju pod odpowiednim ciśnieniem do ;

             - najdalej oddalonego od niej korbowodu, 

             - oraz turbiny,

      b/ w miarę przebiegu ;

              - wydajność pompy olejowej spada,  

              - zwiększa się zabrudzenie kanałów olejowych,

     c/  konieczność wymiany pompy oleju po przebiegu ok.200.000 km;

            1/ na taki sam model,

            2/ na model wzmocniony z silnika 130 KM,

     d/ konieczność wymiany magistrali olejowej turbiny,

 2/ Niewłaściwy olej; proponuje stosowanie olejów syntetycznych; Valvoline SynPower 5W40 lub lepszych,

 3/ Niewłaściwy filtr oleju ; tylko markowe filtry; mann, knecht, purflux,                          

4/ Dodawanie preparatów uszczelniających silnik bardzo często przyczynia się do zablokowania drożności 

      kanałów  olejowych. Konieczność czyszczenia kanałów olejowych,

5/ Stosowanie interwału wymiany oleju i filtra co 30.000 km a powinno się co 10.000 km,

6/ Mało wydajna odma olejowa, małe otwory spływu oleju, uszkodzona membrana zaworu odmy olejowej;

     - stosowanie tylko oryginał zaworu odmy olejowej,

7/ Mała pojemność miski olejowej,

8/ Niewłaściwa eksploatacja silnika z turbiną. 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, antonio0104 napisał:

Czy remontować? A może wymienić silnik na lepszy czyli 130 konny?

1/ Należy odpowiedzieć sobie na pytania;

     - czy silnik miał moc?

     - jakie było zużycie paliwa?

    -  czy byłem zadowolony z jego osiągnięć?

2/ Następnie należy ;

    - zobaczyć stan czopów wału,

    - pomierzyć ich średnicę,

    - wynik analizy będzie decydował o dalszym losie wału czy silnika,

    - wał tylko oryginał, może być używka,

3/ Zakup silnika to w większości;

    - loteria,

   - i sprowadza się po zakupie do jego remontu,

   - silniki 1,9 dci /130 KM nie mają w zasadzie problemu z panewkami ( mocniejsza pompa oleju ),

4/ Decydując się na remont silnika należy przeprowadzić koniecznie czynności o których pisałem powyżej,

5/ Po remoncie konieczna weryfikacja ;

    - stanu turbiny,

    - zaworu odmy olejowej,

    - wszystkich kanałów olejowych,

    - pomiar ciśnienia oleju na gorącym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik z wersji 130 KM można zamontować zamiast silnika 120 KM, ale w większości przypadków

 po jego zakupie, należy go poddać gruntownej naprawie.

Podejmują się tego osoby o możliwościach dokonania takich napraw.

Odpowiedz na postawione pytania i dopiero decyduj.

Podstawową wadę silnika 120 KM można tak jak pisałem usunąć przez;

Dnia 29.04.2019 o 08:11, Andrzej-2010 napisał:

  konieczność wymiany pompy oleju po przebiegu ok.200.000 km;

            1/ na taki sam model,

            2/ na model wzmocniony z silnika 130 KM,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!