Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

spadajace obroty i szarpanie podczas ruszania MEGANE 2 1.6 16V


aradecki

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM WSZYSTKICH

Od jakiegoś czasu moja meganeczka wiąże się z nastepujacym problemem i jest tak kazdego ranka.wsiadam do auta odpalam silnik i zapala normalnie trzyma obroty na 1 tys.i pomału opadaja az silnik zgasnie i tak ze 3 razy odpalam gasnie ,odpalam gasnie oczywiscie wszystko na biegu jałowym jedynym sposobem na utrzymaniu obrotów jest przytrzymanie gazy do 3 tys obrotów i trzymanie z minute wtedy odczuwam jak auto sie trzesie po tym czasie popuszczam gaz i obroty trzymaja sie na okolo 750 i auto nie gansie .Ten sposób jest spokojniejszy bo próbowałem odrazu ruszac no i to działa ze auto nie zgasnie ale szarpanie jest mocno odczuwalne i robi niespodzianki jak gasnie na skrzyżowaniu .AUTO było u mechanika standard podłączenie interfejsu i usuniecie duzej ilości błedów .Nic to nie dało jeden dzien jezdził normalnie i znów to samo . Wiec sam rozkreciłem przepustnice i zciągnełem kolektor uszczelki całe ale za to w kolektorze do ciula oleju i cały silnik zalany z góry olej stał w jednej ze świec i cewka była zanurzona do połowy ,sprawdzałem stan oleju w misce olejowej po ostatniej wymianie i okazuje sie że z1 milimetr powyżej górnej kreski .Przepustnice wyczyściłem kolektor też benzyna ekstrakcyjną skreciłem z powrotem i nic to nie dało .Auto zawsze po rannej walce jak jest rozgrzane jezdzi do konca dnia i odpala normalnie ,no czasami musze odpalac go kilka razy ale tak jezdzi .Z rana znów to samo.Może ktoś podpowie co mam z tym zrobić

lapka2.gif

REGULAMIN - pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, aradecki napisał:

Wiec sam rozkreciłem przepustnice i zciągnełem kolektor,

uszczelki całe ale za to w kolektorze do ciula oleju i cały silnik zalany z góry,

Proponuje;

 1/ wymianę/kontrolę rozrządu,

     Często przyczyną falowania obrotów na biegu jałowym jest przestawiony rozrząd o jeden ząb,

 2/ wymianę świec oraz zmniejszenie odległości pomiędzy elektrodami do 0,7 mm,

 3/ zapewnić czystość, suchość oraz skontrolować izolacje znajdującą się na cewkach, bo delikatnie

       pęknięta  może powodować przebicie iskry na silnik i szarpanie. Polecam cewki beru,

      Silnik potrafi chodzić jak ; traktor, szarpać, mulić, nierówno pracować, jeżeli cewki są zawilgocone,

4/ przeczyścić map sensor oraz przepustnicę ( wymiana oringów ),

     Map sensor zabrudzony, nie szczelnie zamontowany to;

          -  silnik będzie pracował nie równo na biegu jałowym,

          -  przy gwałtownym dodawaniu gazu będzie wolniej wchodził na obroty,

5/ przeczyścić czujniki położenia; wału i wałka rozrządu,

6/ przeczyścić wszystkie możliwe zaśniedziałe styki, złączki, wtyczki ( Kontakt 60 ),

7/ instalacji LPG -brak ???

8/ wymienić filtr powietrza oraz filtr paliwa jak masz,

      Montowany na przewodzie paliwowym w okolicy lewego tylnego koła.

9/ kontrolę zaworu recyrkulacji par benzyny oraz  przewodów do zbiornika z węglem aktywnym oraz zbiornikiem paliwa,

48 minut temu, aradecki napisał:

olej stał w jednej ze świec i cewka była zanurzona do połowy ,

10/ kontrola i czyszczenie odmy olejowej oraz stan połączeń przewodów odmy,

11/ kontrola szczelności elektrozaworu KZFR,

12/ kontrola stanu sondy przed katalizatorem, czy działa poprawnie, 

        Przez złą mieszankę ( wadliwe sondy), padają katalizatory,

       Wymiana tylko na oryginał, może być używka.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!