Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

spadajace obroty i szarpanie podczas ruszania MEGANE 2 1.6 16V


aradecki

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM WSZYSTKICH

Od jakiegoś czasu moja meganeczka wiąże się z nastepujacym problemem i jest tak kazdego ranka.wsiadam do auta odpalam silnik i zapala normalnie trzyma obroty na 1 tys.i pomału opadaja az silnik zgasnie i tak ze 3 razy odpalam gasnie ,odpalam gasnie oczywiscie wszystko na biegu jałowym jedynym sposobem na utrzymaniu obrotów jest przytrzymanie gazy do 3 tys obrotów i trzymanie z minute wtedy odczuwam jak auto sie trzesie po tym czasie popuszczam gaz i obroty trzymaja sie na okolo 750 i auto nie gansie .Ten sposób jest spokojniejszy bo próbowałem odrazu ruszac no i to działa ze auto nie zgasnie ale szarpanie jest mocno odczuwalne i robi niespodzianki jak gasnie na skrzyżowaniu .AUTO było u mechanika standard podłączenie interfejsu i usuniecie duzej ilości błedów .Nic to nie dało jeden dzien jezdził normalnie i znów to samo . Wiec sam rozkreciłem przepustnice i zciągnełem kolektor uszczelki całe ale za to w kolektorze do ciula oleju i cały silnik zalany z góry olej stał w jednej ze świec i cewka była zanurzona do połowy ,sprawdzałem stan oleju w misce olejowej po ostatniej wymianie i okazuje sie że z1 milimetr powyżej górnej kreski .Przepustnice wyczyściłem kolektor też benzyna ekstrakcyjną skreciłem z powrotem i nic to nie dało .Auto zawsze po rannej walce jak jest rozgrzane jezdzi do konca dnia i odpala normalnie ,no czasami musze odpalac go kilka razy ale tak jezdzi .Z rana znów to samo.Może ktoś podpowie co mam z tym zrobić

lapka2.gif

REGULAMIN - pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, aradecki napisał:

Wiec sam rozkreciłem przepustnice i zciągnełem kolektor,

uszczelki całe ale za to w kolektorze do ciula oleju i cały silnik zalany z góry,

Proponuje;

 1/ wymianę/kontrolę rozrządu,

     Często przyczyną falowania obrotów na biegu jałowym jest przestawiony rozrząd o jeden ząb,

 2/ wymianę świec oraz zmniejszenie odległości pomiędzy elektrodami do 0,7 mm,

 3/ zapewnić czystość, suchość oraz skontrolować izolacje znajdującą się na cewkach, bo delikatnie

       pęknięta  może powodować przebicie iskry na silnik i szarpanie. Polecam cewki beru,

      Silnik potrafi chodzić jak ; traktor, szarpać, mulić, nierówno pracować, jeżeli cewki są zawilgocone,

4/ przeczyścić map sensor oraz przepustnicę ( wymiana oringów ),

     Map sensor zabrudzony, nie szczelnie zamontowany to;

          -  silnik będzie pracował nie równo na biegu jałowym,

          -  przy gwałtownym dodawaniu gazu będzie wolniej wchodził na obroty,

5/ przeczyścić czujniki położenia; wału i wałka rozrządu,

6/ przeczyścić wszystkie możliwe zaśniedziałe styki, złączki, wtyczki ( Kontakt 60 ),

7/ instalacji LPG -brak ???

8/ wymienić filtr powietrza oraz filtr paliwa jak masz,

      Montowany na przewodzie paliwowym w okolicy lewego tylnego koła.

9/ kontrolę zaworu recyrkulacji par benzyny oraz  przewodów do zbiornika z węglem aktywnym oraz zbiornikiem paliwa,

48 minut temu, aradecki napisał:

olej stał w jednej ze świec i cewka była zanurzona do połowy ,

10/ kontrola i czyszczenie odmy olejowej oraz stan połączeń przewodów odmy,

11/ kontrola szczelności elektrozaworu KZFR,

12/ kontrola stanu sondy przed katalizatorem, czy działa poprawnie, 

        Przez złą mieszankę ( wadliwe sondy), padają katalizatory,

       Wymiana tylko na oryginał, może być używka.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!