Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Diagnoza dźwięku silnika


Piwniczne

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

 

wziąłem się za swoją megi i ostatno wymieniłem troche rzeczy: 
Koło pasowe wymieniłem na oryginał, podobnie poduszki, spręzyny z tyłu, przód zawieszenia. 
Auto stało się o wiele cichsze, jednak dzięki temu w trakcie roboty zaczynam dostrzegać nowe rzeczy. 

 

1. Po pierwsze słyszę dziwne dźwięki z okolic silnika:
Takie na bigu jałowym:https://drive.google.com/open?id=1C9uj4Ejnwk2nFFyTmRIe0MGE_2_34CLl (cykliczne ŁYŁ ŁYŁ)

 

2. Oraz takie na danym zakresie obrotów:  (0:25- 0:30 jakos tak udaje mi się zlapał ten dziwny dźwięk).
https://drive.google.com/open?id=1nzzetGTHe3ADBCmOhDbCB6DuXta-rjYq


To było nagrane przed wymianą poduszek ale to raczej nie ma znaczenia. 

 

3. Kolejna sprawa, mam problem z olejem, widzę, ze ciągle mi cieknie z okolic odmy olejowej. 

https://drive.google.com/open?id=1lAsu2gkzIYhJ3UNGU9UqTKiebu3Dd8Of (tak to wyglądało kiedyś)

https://drive.google.com/open?id=1pjbJ4zZ2Xo_LrFPQosoHPByZuI_h1p1A (tak wygląda teraz, widać że poci się w okolicach odmy i wygłuszenie najpewniej przenosi)

Natomiast dól bloku silnika (tam gdzie jest wejście do odmy od strony silnika) to jest po prostu jakiś zbiór starego oleju. 

Górę przeczyściłem przy odmie benzyną ekstrakcyjną, jednak z dołem nie wiem co robić?

Probowalem wyjąć odmę z silnika ale rurka nie chciała wyjść, chyba muszę to mocniej szarpnąć, raczej to niczym nie grozi, nie :D?

Powinienem wyciągnąć odmę, przeczyścić ją, wyczyścić blok silnika i ją wstawić z powrotem i sprawdzić czy cieknie czy to bez sensu? 

 

4. No i najważniejsze pytanie... taki wyciek to jest tragedia czy jeszcze nie taka zła sprawa? nie znam się i trudno mi to ocenic. 

Nie wiem czy przypadkiem nie ładuje kasy w trupa, ale mechanicy na przeglądzie i niedawny geometrii nie mówili nic o tym, że coś jest mocno nie tak z silnikiem itp. 

 

 

Dzisiaj wyczyściłem odmę dodając od siebie dwie takie obręcze tam gdzie myśle ze sie pocił. Myślicie ze to dobry pomysł ;)? 

4A93D6B1-119B-43E9-A53B-166DE8BBE23F.jpeg

4E0CEE4C-09A5-4A44-BD88-5E206A8833D5.jpeg

CBAEDD71-D1E0-4CCF-9AC1-02C4998A64AA.jpeg

Edytowane przez Piwniczne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odmę odkręcasz 2 śrubki ( jak masz "dziurę" do której wkładasz bagnet, to u jej podstawy są dwie śrubki ). Następnie wyciągnij wszystkie rurki ( w sumie 2 - jedna z boku w stroną kierowcy, a druga poniżej ). Mogą wychodzić bardzo ciężko albo lekko. Jak się z tym poszarpiesz to nic się nie stanie.

Ja swoją odmę odmoczyłem w jakimś specyfiku do nagarów, wymyłem benzynką i wyczyściłem. Wszystkie gumowe rurki też wyciągnąłem ( dwie w bloku silnika ) i również wyczyściłem ( sprawdzając ich drożność - mega ważne! ).

Całość złożyłem w ten sposób, że na każdej końcówce rurek gumowych założyłem metalowe opaski skręcane ( takie: https://www.ewnar.eu/images/obejmy/opaski_obejmy_slimakowe_metalowe_w1.jpg ) - w sumie 4 sztuki. Wszystko mocno skręciłem aby nie ciekło i działa po dziś dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, 

 

odmę juz wycziściłem, trzeba było lekko szarpnąć ale poszła. 
Też pozakładałem takie 2 ślimaki, tam gdzie rurka wydawała się albo luźna, albo mialem wrażenie, ze cieknie olej. 

Generalnie to może zbieg okoliczności, ale po wyczyszczeniu odmy mam wrażenie, ze auto zrobiło sie o wiele bardziej zrywne, szczególnie na 1nce to czuję. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wywaliłem całkowicie połączenie odmy z turbo - masz ciut więcej mocy na niższych obrotach ;)

 

Co do dźwięku - trochę to brzmi jakby się coś przycierało. Nie wiemy czy to na rozrządzie czy pasku akcesoriów. Najlepiej byloby zdjąć pasek akcesoriów ( nie będziesz miał ładowania oraz klimy ), uruchomić silnik i sprawdzić czy ten dźwięk dalej występuje. Jesli nie to szukaj przyczyny w wyrąbanych łożyskach ( alternator / klima ) albo w słabym stanie napinaczza ( raczej nie koło pasowe bo miałbym wibracje na całym aucie ). Możesz też na szybko zrobić inny test - włączyć auto i klimę i sprawdzić czy ten dźwięk się nasila albo jakoś zmienia. Jeśli tak to czeka Cię wymiana łożyska najprawdopodobniej ( tutaj trzeba pod auto zanurkować i znaleźć naklejkę kompresora - występowało kilka rodzaji montowanych ).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

1. Szczerze? To chyba ten typ tak ma, tematy o takim hałasie też pojawiły się na forum laguny. Hałas pochodzi prawdopodobnie od pompy wody. Po zakupie samochodu, dopiero po jakimś czasie go zauważyłem i utwierdziły mnie w przekonaniu, że rozrząd nie byłe wymieniony kilka tyś km temu i sam wymieniłem pasek,napinacz i pompę wody. Dokonałem tej wymiany wg. serwisówki Renault (naciąg paska mierzony w Hz!). Taki hałas po nagrzaniu dalej się pojawia, ale jest cichszy.

Moja Laguna po wymianie rozrządu

Edytowane przez Xddx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!