Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uciekający prąd i rozładowany akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, mam spory problem z moim GSIII (1.9dci, rocznik 2011). Wcześniej nie było żadnych niepokojących objawów, natomiast nagle po powrocie z wakacji nie mogłem odpalić samochodu. Okazało się, że padł akumulator. Z jednej strony miał prawo, bo jest to jeszcze oryginał, jednak zdziwiło mnie to o tyle, że akurat wróciłem z długiej wakacyjnej trasy. Chciałem pojechać do sklepu, wymienić akumulator i mieć spokój. Jednak po podładowaniu i podłączeniu sprawdziłem miernikiem jak wygląda pobór prądu przy wyłączonym silniku. Sprawdzałem zaraz po wyłączeniu silnika, po 20 minutach i następnego dnia rano... Samochód na postoju pobiera 2,7 - 3,8A. Sprawdzałem miernikiem napięcia wszystkie bezpieczniki dostępne z lewej strony deski rozdzielczej żeby znaleźć potencjalnego sprawcę i tak:

a) bezpiecznik F20 - 5A - (panel sterowania klimatyzacją) - wskazanie miernika 0,78A.

b) bezpiecznik F18 - 10A - (oświetlenie) - wskazanie miernika 0,48A.

 

Jednak po wyjęciu w/w bezpieczników i sprawdzeniu poboru prądu podczas postoju, dalej wychodziło >2,7A (Prąd pojawia się na tej górnej "listwie" - zaznaczyłem na pożyczonym zdjęciu). Domyślam się, że będzie to jakiś moduł lub bezpiecznik pod maską (do których nie potrafię się dostać).

 

Dzisiaj po podłączeniu samochodu pod komputer (sąsiad ma urządzenie Delphi - niestety nie mam Clipa), wyskoczyły poniższe błędy (pewnie część wynika z niskiego poziomu naładowania aku):

DTC 0560 - napięcie akumulatora

DTC 0606 - sterownik

DTC 1525 - wyłącznik kontrolera tempomatu z ogranicznikiem zmiennej prędkości, nieodpowiednie wartości

40373628 - nieznany kod usterki

DTC403A60 - sygnał prędkości z prawego koła tylnego

DTC5101 - siłownik lewego tylnego zacisku hamulcowego

DTCF00317 - zasilanie komputera

C4520028 - nieznany kod usterki

F0031628 - nieznany kod usterki

DTCD004 - prędkość własna pojazdu

DTC5168 - pojazd przemieszcza się przy maksymalnie zaciągniętym hamulcu postojowym

DTC1550 - siec multipleksowa, nieobecna transmisja multipleksowa tablicy rozdzielczej

 

I w sumie nie wiem co dalej robić. Czy macie jakieś pomysły? Pobór prądu na postoju >2,7A sprawi, że nawet jak włożę jutro nowy akumulator to wytrzyma on parę godzin i wrócę do punktu wyjścia.

 

aku2.jpg

Edytowane przez szmarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dla potomnych... jak mierzycie pobór prądu na postoju to nie odłączajcie miernika :) Ja robiłem to tak (błędnie):

a) odłączałem klemę minusową od akumulatora

b) podłączałem miernik do akumulatora i klemy - "listw"

c) odczytywałem pomiar

d) rozłączałem miernik od akumulatora i klemy

e) sprawdzałem ponownie np. po 40 min

f) podłączałem miernik do akumulatora i klemy.

g) pobór cały czas prądu 2,5-3,5A.

 

Czyli za każdym razem rozłączałem i na nowo "pobudzałem samochód". Poza brakiem wiedzy, zdziwiło mnie to (i wzbudziło moje podejrzenia o poważniejszej awarii), że akumulator padł tak nagle, beż żadnych wcześniejszych objawów. Podobno te "nowe" typy tak mają. Kupno nowego akumulatora rozwiązało problem.

Pozdrawiam!

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, szmarek napisał:

Dla potomnych... jak mierzycie pobór prądu na postoju to nie odłączajcie miernika :) Ja robiłem to tak (błędnie):

Od zamknięcia drzwi z pilota obwód zasilania nie może zostać przerwany, żeby BSI mogło zmienić stan na czuwanie. Przy przerwaniu obwodu tej zmiany nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 19.07.2019 o 17:13, szmarek napisał:

Dla potomnych... jak mierzycie pobór prądu na postoju to nie odłączajcie miernika :) Ja robiłem to tak (błędnie):

a) odłączałem klemę minusową od akumulatora

b) podłączałem miernik do akumulatora i klemy - "listw"

c) odczytywałem pomiar

d) rozłączałem miernik od akumulatora i klemy

e) sprawdzałem ponownie np. po 40 min

f) podłączałem miernik do akumulatora i klemy.

g) pobór cały czas prądu 2,5-3,5A.

 

Czyli za każdym razem rozłączałem i na nowo "pobudzałem samochód". Poza brakiem wiedzy, zdziwiło mnie to (i wzbudziło moje podejrzenia o poważniejszej awarii), że akumulator padł tak nagle, beż żadnych wcześniejszych objawów. Podobno te "nowe" typy tak mają. Kupno nowego akumulatora rozwiązało problem.

Pozdrawiam!

Witam. Mam taki sam problem, że aku padło z dnia na dzien i tez mam pobór prądu 1.7A. Spróbuje wymienic aku i mam nadzieje ze to pomoże. Do tej pory myslałem ze wymiana nic nie da skoro prąd ucieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!