Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uciekający prąd i rozładowany akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, mam spory problem z moim GSIII (1.9dci, rocznik 2011). Wcześniej nie było żadnych niepokojących objawów, natomiast nagle po powrocie z wakacji nie mogłem odpalić samochodu. Okazało się, że padł akumulator. Z jednej strony miał prawo, bo jest to jeszcze oryginał, jednak zdziwiło mnie to o tyle, że akurat wróciłem z długiej wakacyjnej trasy. Chciałem pojechać do sklepu, wymienić akumulator i mieć spokój. Jednak po podładowaniu i podłączeniu sprawdziłem miernikiem jak wygląda pobór prądu przy wyłączonym silniku. Sprawdzałem zaraz po wyłączeniu silnika, po 20 minutach i następnego dnia rano... Samochód na postoju pobiera 2,7 - 3,8A. Sprawdzałem miernikiem napięcia wszystkie bezpieczniki dostępne z lewej strony deski rozdzielczej żeby znaleźć potencjalnego sprawcę i tak:

a) bezpiecznik F20 - 5A - (panel sterowania klimatyzacją) - wskazanie miernika 0,78A.

b) bezpiecznik F18 - 10A - (oświetlenie) - wskazanie miernika 0,48A.

 

Jednak po wyjęciu w/w bezpieczników i sprawdzeniu poboru prądu podczas postoju, dalej wychodziło >2,7A (Prąd pojawia się na tej górnej "listwie" - zaznaczyłem na pożyczonym zdjęciu). Domyślam się, że będzie to jakiś moduł lub bezpiecznik pod maską (do których nie potrafię się dostać).

 

Dzisiaj po podłączeniu samochodu pod komputer (sąsiad ma urządzenie Delphi - niestety nie mam Clipa), wyskoczyły poniższe błędy (pewnie część wynika z niskiego poziomu naładowania aku):

DTC 0560 - napięcie akumulatora

DTC 0606 - sterownik

DTC 1525 - wyłącznik kontrolera tempomatu z ogranicznikiem zmiennej prędkości, nieodpowiednie wartości

40373628 - nieznany kod usterki

DTC403A60 - sygnał prędkości z prawego koła tylnego

DTC5101 - siłownik lewego tylnego zacisku hamulcowego

DTCF00317 - zasilanie komputera

C4520028 - nieznany kod usterki

F0031628 - nieznany kod usterki

DTCD004 - prędkość własna pojazdu

DTC5168 - pojazd przemieszcza się przy maksymalnie zaciągniętym hamulcu postojowym

DTC1550 - siec multipleksowa, nieobecna transmisja multipleksowa tablicy rozdzielczej

 

I w sumie nie wiem co dalej robić. Czy macie jakieś pomysły? Pobór prądu na postoju >2,7A sprawi, że nawet jak włożę jutro nowy akumulator to wytrzyma on parę godzin i wrócę do punktu wyjścia.

 

aku2.jpg

Edytowane przez szmarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dla potomnych... jak mierzycie pobór prądu na postoju to nie odłączajcie miernika :) Ja robiłem to tak (błędnie):

a) odłączałem klemę minusową od akumulatora

b) podłączałem miernik do akumulatora i klemy - "listw"

c) odczytywałem pomiar

d) rozłączałem miernik od akumulatora i klemy

e) sprawdzałem ponownie np. po 40 min

f) podłączałem miernik do akumulatora i klemy.

g) pobór cały czas prądu 2,5-3,5A.

 

Czyli za każdym razem rozłączałem i na nowo "pobudzałem samochód". Poza brakiem wiedzy, zdziwiło mnie to (i wzbudziło moje podejrzenia o poważniejszej awarii), że akumulator padł tak nagle, beż żadnych wcześniejszych objawów. Podobno te "nowe" typy tak mają. Kupno nowego akumulatora rozwiązało problem.

Pozdrawiam!

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, szmarek napisał:

Dla potomnych... jak mierzycie pobór prądu na postoju to nie odłączajcie miernika :) Ja robiłem to tak (błędnie):

Od zamknięcia drzwi z pilota obwód zasilania nie może zostać przerwany, żeby BSI mogło zmienić stan na czuwanie. Przy przerwaniu obwodu tej zmiany nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 19.07.2019 o 17:13, szmarek napisał:

Dla potomnych... jak mierzycie pobór prądu na postoju to nie odłączajcie miernika :) Ja robiłem to tak (błędnie):

a) odłączałem klemę minusową od akumulatora

b) podłączałem miernik do akumulatora i klemy - "listw"

c) odczytywałem pomiar

d) rozłączałem miernik od akumulatora i klemy

e) sprawdzałem ponownie np. po 40 min

f) podłączałem miernik do akumulatora i klemy.

g) pobór cały czas prądu 2,5-3,5A.

 

Czyli za każdym razem rozłączałem i na nowo "pobudzałem samochód". Poza brakiem wiedzy, zdziwiło mnie to (i wzbudziło moje podejrzenia o poważniejszej awarii), że akumulator padł tak nagle, beż żadnych wcześniejszych objawów. Podobno te "nowe" typy tak mają. Kupno nowego akumulatora rozwiązało problem.

Pozdrawiam!

Witam. Mam taki sam problem, że aku padło z dnia na dzien i tez mam pobór prądu 1.7A. Spróbuje wymienic aku i mam nadzieje ze to pomoże. Do tej pory myslałem ze wymiana nic nie da skoro prąd ucieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!