Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ecodriving


rafallski

Rekomendowane odpowiedzi

Prezes Ale przeca forum służy właśnie do tego żeby dzielić się jak kto jeździ, wymieniać poglądami i może wprowadzać jakieś zmiany na lepsze do siebie?

 

Nie kumam po co od razu zamykać każdą dyskusję, tym bardziej w dziale offtopic :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie czaję po co ten dział zamykać. Przecież nikt się tu nie licytuje, a wymienia poglądy.

Przemo - uspokoiłeś mnie ze spalaniem. W takim razie wychodzi na to, że moje spalanie w mieście jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, jak ja w swojej byłej Meggie obliczałem (byłej bo dzisiaj decyzja-kasacja, wspomniałem o tym w dziale stłuczka-fotki) to wychodzilo mi czasem powyzej 10l!!! Ale raz ze mam ciezka noge a dwa ze to stary silnik 8V wiec tez wiecej chłepta... No ale 9-10 i to w trasie miałem... :mrgreen:

 

Tez zalezy od paliwa! tankujac pb95 na tesco caly zbiornik (57 litrow bodaj weszlo) przejechalem na nich tylko... 650 km :shock:

Natomiast na orlenowskim pb95 przejechalem jakies 720 km :!::!::!:

 

tescowe pb98 mialo podobny wynik do orlenowskiego pb95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeeeeeeehhh a ja napiszę tak mój samochód ostatnimi czasy spala tyle ile mu zaleję czyli zawsze do pełna, wynik na stacji wychodzi 8-10 litrów cykl mieszano 30%miasto nie oszczędzam kręcę na obrotach, wyprzedzam kurde przecież nie po to kupiłem jednostkę 107 koni aby dawać i jakiś odpoczynek....

na marginesie dodam że zawsze auto spali tyle ile mu zalejemy u niektórych jest to za 30zł u innych za 100zł więc ku czemu kieruje się ta dyskusja????

jeśli ma na celu pokazanie jak drogie jest paliwo w naszym kraju to proponuję urządzić spot połączony ze strajkiem i blokadą jakiegoś miasta lub miasteczka wtedy to miało by sens....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bronius, P_r_z_e_m_o, chyba wiem o co Wam chodzi i dzięki za poprawienie, ale jednak bym się jeszcze upierał że średnia prędkość w ruchu prostoliniowym (przy tej samej drodze i czasie) nie jest równa średniej prędkości w ruchu zmiennym.

Zresztą nieważne, chłopaki ;-)

jak napisał Prezes, "Każdy i tak będzie jeździł tak jak się przyzwyczaił..." więc...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, trzy sytuacje:

 

1. jedziesz przez godzinę z prędkością 60km/h = przejechałeś 60km

2. jedziesz 15 min z prędkością 120km/h (30km) potem jedziesz 45 minut z prędkością 40km/h = też przejechałeś 60km

3. można jeszcze tak: jedziesz 19 min z prędkością 180km/h , a potem korek i ostatnie 3 km jedziesz 41 minut (prędkość 3-4 km/h) = też przejechałeś 60km w ciągu godziny

 

We wszystkich sytuacjach średnia prędkość jest taka sama :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bronius, ok, sorry ale spierałem się bo pamiętam jeszcze z liceum jak baba od fizyki opierniczała a bandę "yntelygentów" za to że liczą wszelkiego rodzaju prędkości z jednego wzoru v=s/t.

My tu gadu gadu a Prezes i Robak patrzą. Z mojej strony to by było na tyle w tym temacie ;-)

Patrzą i widzą - kulturalnie proszę - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow, ale nam się temat rozwinął :mrgreen: Widzę, że jednak większość stara się oszczędzać paliwo, a więc w mniejszym lub większym stopniu dostosowujemy się do zasad ecodrivingu. Jasne jest, że w autach z komputerami najprościej pilnować chwilowego spalania, wtedy najlepiej widać jak się powinno jeździć. Niestety nie wszyscy mają takie urządzenia i o spalaniu dowiadują się dopiero na CPNie :)

Widzę że najwięcej wątpliwości wzbudził pkt. 1 Zasad Ekojazdy. Pozwolę sobie zacytować "MOTOR":

wg mnie 1. pkt jest bez sensu jezeli jadac na 4 biegu te 40km/h chcemy przyspieszyc to krecenie przykladowo mojego 1.4 16V z tak niskich obrotow nie bedzie mialo jakiego kolwiek sensu bo na samo "rozkrecenie" silnika wypije mi wiecej paliwa niz bym z ta sama predkoscia jechal na 3.
Dlatego jest pkt. 3, który mówi o dynamicznym przyspieszaniu :) Jeśli lecisz pustą drogą to spokojnie możesz wrzucać biegi jak pkt. 1, ale jesli sytuacja wymaga użycia większej mocy silnika należy korzystać z niej mądrze, czyli w zakresach obrotów, w których silnik uzyskuje największą moc i moment obrotowy. Są tacy co kręcą do 7000obr./min a max moc mieli przy 4500 :)

 

Tekst fajny, tym bardziej, że czytałem o organizowanych za ciężkie pieniądze kursach niskiego spalania :)
Z ciekawości sprawdziłem. Za Szkoła Jazdy Renault: "Szkolenie trwa 3 godziny i obejmuje 45 minut jazdy testowej, 45-minutowy wykład oraz 1,5 godziny EKO-JAZDY. Jazda samochodem Szkoły Jazdy Renault + wykład - 350 zł brutto/ osoby (minimum 3 osoby w samochodzie)

" :roll: Dla porównania Szkolenie z zakresu bezpiecznej jazdy (hamowanie na mokrym, omijanie przeszkód, wyprowadzanie z poślizgów itp) ok 600zł/8h, z czego ponad 6h praktyki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Szkolenie z zakresu bezpiecznej jazdy to będę miał okazję sam to sprawdzić bo ostatnio na dniach otwartych Renault wygrałem coś takiego. Musze tylko umówić się na wyznaczony przeze mnie termin i za free będę mógł katować nowa meganke :mrgreen:

Opisze jak było, jeśli wrócę ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To "EKO" to tylko ostatnimi czasy bardzo modny slogan :mrgreen: Tak jak paliwa eko, które wcale nie wpływają ekologicznie na środowisko bo przy produkcji tego paliwa więcej się je zatruwa niżli potem oszczędza na spalaniu tego podczas jazdy, że to syf totalny nie nadający się do jazdy naszymi autkami, to chyba już nikogo nie trzeba przekonywać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!