Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ecodriving


rafallski

Rekomendowane odpowiedzi

Moje doświadczenia z ecodrivingiem trasa Jelenia Góra - Dębiec około 200 km spalanie 3.2 l średnio się jechało około 90 km/h z wyprzedzaniem ale bez butowania.

 

Pierwsza rzecz to wspomniane popuszczanie gazu jest to prawdą, ale nie wiem czy jedynie nie na komputerze, bo ja mam zawsze zaniżone spalanie na komputerze a w rzeczywistości wychodzi więcej.

 

Druga rzecz jak mówią przyśpieszanie na 3/4 gazu w MII 82 KM 1.5 dci to nie spełnia roli bo auta i tak przyspiesza powoli a ilość spalin jest zbyt duża. Czuć poza tym widziałem magików co zarzynali tak sprzęgło i jazda z nimi powodowała mdłości poprzez nadmierne szarpanie.

 

Zmiana biegów jak najszybciej : Jeśli zmieniamy biegi poniżej 2000 rpm to następny bieg znów ciągniemy od dołu a wtedy silnik jest przeciążony radzę to zaobserwować bo np dociągając 1 bieg do 2300 to drugi już lepiej wchodzi wyższe obroty i mniej spala.

 

Czwarta rzecz Święta zasada górkę lub podjazd musisz widzieć o wiele wcześniej nabrać prędkość przed nią a w czasie podjazdu utrzymać prędkość. Tutaj podczas większego podjazdu łatwo zobaczyć że wciśnięty gaz mocno daje ten sam efekt co "delikatnie muskany" ale spalanie i 30 % mniejsze

 

Piąta zasada to nie porozumienie dla mnie jazda na luzie z górki czy podjeżdżanie do skrzyżowania luz to nie jest bieg przecież i tak trzeba myśleć jedynie wrzucić ja światłach jak nogo od sprzęgła boli, a już jakieś wciskanie sprzęgła na zakrętach czy coś to złe nawyki mnie bili na kursach za to :)

 

I ostatnia rzecz hamowanie silnikiem i bezpieczeństwo hamuj do woli ale możesz delikatnie trzymać w tym czasie hamulec i światło stop bd się świeciło ale nie bd mocno hamował a pedały w megane ( wszystkie 3 ) są bardzo czułe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kepa416, ILE?! 3,2l :shock: :roll: Ja rozumiem, że oszczędny diesel i w ogóle no ale bez przesady. Jechałem Bipperem w ogóle nie obciążonym max eko jazdy silnik 1.4hdi 68KM i spalał w granicach 4l ale to była jednostajna monotonna jazda na 5 przy 70km/h. Osobiście Meganą 1.9dci wykręciłem 4,5l jazda w takim stylu jak Twoj na odcinku 80km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek708, Przy maxymalnie sprzyjających warunkach. Płaska, prosta droga, temp ok. 20 stopni, bez klimy, sam z pustym bagażnikiem i wyprzedziłem wtedy chyba z 3 auta tylko. :) Oczywiście tempomat cały czas włączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście tempomat cały czas włączony.

Nooo, i tempomat dba o niskie spalanie :)

To urządzenie ma za wszelką cenę utrzymać stałą prędkość i spalanie w tym momencie nie jest priorytetem dla komputera sterującego ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem okazję podrózować po drogach naszych zachodnich sąsiadów i zauważyłem, że silnik w moim aucie najmniej pali przy 2500obr/min, na 6 biegu daje to około 140-150kmh, spalanie 5,2l/100km (germańskiego paliwa) :)

Jazda na 6 biegu 110-120 przekłada się na większe spalanie niz przy 140-150 :shock:

 

Ktoś ma podobne odczucia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście tempomat cały czas włączony.

Nooo, i tempomat dba o niskie spalanie :)

To urządzenie ma za wszelką cenę utrzymać stałą prędkość i spalanie w tym momencie nie jest priorytetem dla komputera sterującego ;-)

 

Zgadza się, ale tak się składa, że właśnie przy jeździe ze stałą prędkością jest ekonomicznie. Współczesne tempomaty utrzymując prędkość "dodają gazu" tylko tyle ile trzeba i nic ponad to, czego nie uzyskasz nawet tylko pieszcząc pedał stopą.

Nie będę forsował ecodrivingu na tym forum, bo sam jeżdżę raz tak, że mi 1.5 dCi pali średnio 4.0 a raz tak, że 6.0 bo się spieszę, złe warunki itp. Ale zawodowo jeżdżę tzw TIRem i tam ecodriving przynosi baaardzo wymierne korzyści bo przy różnicach w zużyciu paliwa rzędu 5l/100km i przebiegach od 10 do 15 tys km miesięcznie ma to sens. I właśnie używanie tempomatu na długich płaskich odcinkach jest jednym z kluczy do sukcesu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki ekodrajwing ?

Normalnie z głową trza jeździć :-P . "Wuj" jeździ 15dCi 68 koni i jakoś w 6.0 się mieści,

na tej samej trasie 280km w pełni załadowanym kombi+3 osoby,105koni wyszło nam 4.3 .

Stała prędkość w granicach 110-130 na 6biegu i kilka razy na 150

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zawiązku z tym tematem postanowiłem zrobić dzisiaj mały test eco jazdy. Trasa Poznań Dębiec - Złotów ~ 145km. Jazda z prękością 90-100km/h kilka szybszych wyprzedzeń (czasem nawet 140km/h) dużo jazdy z tempomatem. Średnie spalanie wyszło na poziomie 4,9l. :shock: W porównaniu z normalnym 6,5l robi różnicę. :) Trasa przebyta wolniej o jakieś ~20-30 minut niż przy spalaniu średnim 6,5l. Jeżeli człowiekowi się nie spieszy to pozytywnie odczuje to nasza kieszeń. ;-) Jeżeli byłaby to trasa bez Poznania oraz bez niepotrzebnego wyprzedzania dałbym radę zejść do 4,6-4,7l ale nie wiem czy nerwowo bym wytrzymał taką jazdę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!