Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

DYMIENIE Z RURY na BIAŁO palenie oleju silnikowego


marcinostrowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik nierówno nabiera obrotów, ogólnie jest słabszy tak miałem od 1,5 roku, po tankowaniu paliwa i dolewaniu oleju po wyjechaniu ze stacji był wyraźnie przez chwile silniejszy przyśpieszał szybciej potem słabł.Tydzień temu zaczął dymić z rury wydechowej kolor biały wyraźnie pali olej olej kapie z rury wydechowej dymu jest chmura nie widać nic za samochodem werdykt turbosprężarka która została wymieniona na nową z pewnego miejsca po instalacji nowej miało sęe przepalać w sensie czyścić i na początku jeździł jakby lepiej ale dymił cały czas troche mniej po wyjechaniu na trasę dymić zaczął tak samo jak wcześniej co poza turbo może być przyczyną ? dym jakby biało szaro może i czasem niebieskawy ale raczej biały dymi cały czas, na jałowym i przy biegach bardziej przy większych obrotach i wtedy gdy najbardziej dymi traci moc ale podkreślam było tak już od jakiegoś 1,5 roku ale nie było dymienia i spalania oleju który potrafi zejść cały po 50 km co to może być ?

dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marcinostrowiec napisał:

 - werdykt - turbosprężarka która została wymieniona na nową z pewnego miejsca,

-  po instalacji nowej - miało się przepalać w sensie czyścić i na początku jeździł jakby lepiej, ale dymił cały czas troche mniej,

-  po wyjechaniu na trasę, dymić zaczął tak samo jak wcześniej, 

-  co poza turbo może być przyczyną ?

-  dym jakby biało szaro,  może i czasem niebieskawy ale raczej biały, 

-  dymi cały czas, na jałowym i przy biegach,  bardziej przy większych obrotach i wtedy gdy najbardziej dymi -  traci moc, 

-  ale podkreślam było tak już od jakiegoś 1,5 roku, ale nie było dymienia i spalania oleju, który potrafi zejść cały po 50 km, 

-  co to może być ?

Bardzo chaotyczny opis,

Pisz w punktach, krótkie zdania,

To jest wersja 120 KM?

Kupiona była 1,5 roku temu?

Wszystko wskazuje, że masz silnik do remontu,

Nowa turbosprężarka przyspieszyła agonie silnika, który był w nie najlepszym stanie;

 Niepokojące objawy, początek awarii ? 

 I/ należy zdjąć głowicę,

       1/ po demontażu zaworów poddać splanowaniu,  

       2/ zawory, gniazda do remontu, 

       3/ wymiana uszczelniaczy zaworowych,

       4/ regulacja luzów zaworowych, 

II/ Kontrola układu tłokowego;

       1/ skontrolować/wymienić pierścienie tłokowe,

       2/ skontrolować stan gładzi cylindrowych,

       3/ wymienić panewki korbowodowe na nowe,

       4/ wymienić pompę oleju na ;

            a/ nową o takiej samej konstrukcji dla silnika 120 KM,

            b/ nową z silnika o mocy 130 KM - która zapewnia o ok.1 bar wyższe ciśnienie oleju na biegu jałowym,

                 a tym samym zabezpiecza przed zatarciem panewek,

III/ Zawór odmy olejowej;

      1/ kontrola/wymiana stanu zaworu odmy olejowej - membrany, 

      2/ sprawdzenie drożności odpływu oleju ze zbiornika odmy olejowej, 

      3/ kontrola stanu wężyków pomiędzy zaworem odmy olejowej a turbosprężarką,

IV/ Materiały eksploatacyjne, stosować;

      1/ markowy olej, np;  VALVOLINE SynPower 5W40,

      2/ markowe filtry oleju i paliwa, np; mann, knecht, purflux,

      3/ wymianę oleju przeprowadzać co ok; 10.000 km lub raz do roku,

V/ Kontrola/wymiana rozrządu.

     

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wymieniając turbo, wymieniliście magistralę olejową na nową, wyczyściłeś separator odmy ( montowany do bloku silnika ) oraz sam zawór odmy ( stan membrany sprawdzany ? ).

Turbo jest w stanie ( przez podciśnienie ) wyssać Ci cały olej przed odmę w bardzo którki stanie.

Jeśli to wersja 120KM to turbo nie jest chłodzone cieczą i biały dym oznacza praktycznie zawsze strzeloną uszczelkę pod głowicę albo rozwaloną głowicę ( pekniętą ).

W wersji 130KM masz turbo chłodzone cieczą.

 

Jednak jak piszesz, że cały olej potrafi wyżłopać po 50KM to stawiam na odmę w stanie agonalnym ( mogłabyć to również przyczyna poprzedniej usterki turbo ) albo masz silnik do generalnego remontu. A jak wiele będzie do remontu to dowiesz się po zdjęciu glowicy.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.07.2019 o 18:19, kamilkulig napisał:

X

 

no wiec czyściłem i wszystko plus co do niej dochodzi  jest całkowicie oklejone starym olejem a w środku kit właściwie wszędzie pytania:

1 co to separator odmy ?

2 jaka role spełnia zawór odmy ?

3 wygląda na to że właśnie turbo sie olej przez podciśnienie JAK TEMU ZARADZIĆ ?

4 czy odma może być pierwotnym powodem białego dymu ?

5 czy raczej to uszczelka głowicy  która powoduje wywalanie oleju przez odme bo jasne jest ze przez odme od długiego czasu może ponad rok szedł olej cała odma w kicie wszystkie dojścia wyjścia wężyki ?

6 CZY W ODMIE POWINIEN BYĆ JAKIKOLWIEK  OLEJ ? CZY SUCHA POWINNA BYĆ ?

7 Żeby pożądnie wyczyścić odme co trzeba zrobić ?

8 nie zdołałem wyczyścić wężyka który idzie od zaworu odmy do silnika w głąb w środek jest on bardzo zapchany ale nie sięgam tam możliwe ze jego zapchanie to przyczyna wszystkiego ?

9 bo może coś w silniku np uszczelka wywala olej na odme i ona jest zakitowana ale nie była przyczyna pierwotną tylko silnik ?

poniżej na zdjęciu nr 1 i nr 2 gdzie prowadzą te otwory ? plus  jaka role spełnia górny wężyk nad silniekiem do zaworu i dalej w głąb za silnik tam jest bardzo zapchany

dziękuje serdecznie za pomoc

 

ps mam 120 KM

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Inked67371346_420514361893424_6956231222758473728_n_LI.jpg

67388728_1343675322448664_987928772562911232_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcinostrowiec napisał:

no wiec czyściłem

Masz fakturę wymiany turbiny?

Czy jest tam pozycja  ;

    - wymiany zaworu odmy olejowej ?

    - czyszczenia zbiornika ( seperatora ) odmy olejowej?

Nie chcę się wierzyć, że są fachmani którzy tego nie zrobili,

2 godziny temu, marcinostrowiec napisał:

2 jaka role spełnia zawór odmy ?

3 wygląda na to że właśnie turbo sie olej przez podciśnienie JAK TEMU ZARADZIĆ ?

Poczytaj mój temat;  Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

 

2 godziny temu, marcinostrowiec napisał:

7 Żeby pożądnie wyczyścić odme co trzeba zrobić ?

   1663418209_Odma19dci120KM.thumb.png.6f4391539654286b60cc6fb94132fa19.png

 

Wszystko co masz na rysunku/przy silniku musi być czyste i drożne, 

Dnia 21.07.2019 o 12:51, Andrzej-2010 napisał:

było tak  już od jakiegoś 1,5 roku, ale nie było dymienia i spalania oleju, który potrafi zejść cały po 50 km, 

To co napisałeś, jest nie do uwierzenia, że dzieje się w XXI wieku w środku Europy,

Tym problemem musi zając się kumaty mechanik, bo inny tylko narobi bigosu,

Sam, nie dasz sobie rady.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcinostrowiec - kawałek drogi przed Tobą. Jak masz dwie prawe ręce, trochę zapału i chcesz się nauczyć nowych rzeczy to sobie poradzisz z tymi problemami.

Jeśli jednak nie masz czasu na naukę lub Ci się nie chce ( a masz to zrobić nie odpier.. ) to zostaw auto u "zapalonego" mechanika.

 

Jeśli chodzi o Twoje pytania:

 

17 godzin temu, marcinostrowiec napisał:

1 co to separator odmy ?

 

W skrócie - jest to "urządzenie" które ma oddzielić olej ( tzn. mgłę olejową ) od powietrza. W skrzyni korbowej, podczas pracy silnika tworzy się ciśnienie i jest to naturalne. Ciśnienie to jest uwalnianie właśnie przez odmę. Separator może wyglądać na czysty ( możesz go wyczyścić ) a i tak nie będzie spełniał swojej roli. Koszt nowego około 100PLN.

 

17 godzin temu, marcinostrowiec napisał:

2 jaka role spełnia zawór odmy ?

 

W silniku F9Q zawór odmy powoduje wtłaczanie ciśnienia ze skrzyni korbowej przed turbo ( to powietrze ze skrzyni jest spalane ) - całość dzieje się na obrotach jałowych. Wraz ze wzrostem obrotów, zwiększają się obroty turbo i tworzy się większe podciśnienie w układzie dolotowym ( przed zimną stroną turbo ). W tym momencie, sprawny zawór odmy powinien zamknąć się ( membrana na sprężynie ) i tym samym turbo nie wyssie Ci oleju ze skrzyni korbowej.

 

17 godzin temu, marcinostrowiec napisał:

3 wygląda na to że właśnie turbo sie olej przez podciśnienie JAK TEMU ZARADZIĆ ?

 

Częściowo nie sprawne turbo będzie przez uszczelnienia przepuszczało olej. Jesli jednak są to większe ilości to są dwie możliwości - turbo jest w stanie agonalnym albo zawór odmy nie spełnia swojej roli i turbo wysysa olej ze skrzynii korbowej tym samym ładując olej w dolot, który następnie jest spalany przez silnik.

 

17 godzin temu, marcinostrowiec napisał:

4 czy odma może być pierwotnym powodem białego dymu ?

 

Biały dym oznacza spalanie płynu chłodniczego. Jeśli masz wersje 120KM to oznacza dla Ciebie rozwaloną uszczelkę pod głowicą albo uszkodzoną samą głowicą.

 

17 godzin temu, marcinostrowiec napisał:

5 czy raczej to uszczelka głowicy  która powoduje wywalanie oleju przez odme bo jasne jest ze przez odme od długiego czasu może ponad rok szedł olej cała odma w kicie wszystkie dojścia wyjścia wężyki ?

 

Uszczelka nie jest powiązana bezpośrednio z odmą. Pamiętaj jednak, że silnik to jeden organizm. Wszystko musi pracować poprawnie, jeśli jedej z organów zacznie nawalać to może pociągnąć za sobą kolejne. Z Twojego opisu wynika, że separator odmy jak i sam zawór masz nie sprawny. Przy okazji wymiany, odmocz i wyczyść wszystkie węże i skręć je na opaskach metalowych.

 

17 godzin temu, marcinostrowiec napisał:

6 CZY W ODMIE POWINIEN BYĆ JAKIKOLWIEK  OLEJ ? CZY SUCHA POWINNA BYĆ ?

 

Delikatne zapocenia ( jak pociągniesz palcem i będzie lekko tłusty ) są dopuszczalne. Separator odmy nigdy w 100% nie oddzieli oleju od powietrza. Jeśli jednak olej Ci ścieka to masz dwie możliwości: odpłwy oleju z odmy jest zatkany / separator odmy jest nie sprawny.

 

18 godzin temu, marcinostrowiec napisał:

7 Żeby pożądnie wyczyścić odme co trzeba zrobić ?

 

Użyć głowy ;) Kup środki do czyszczenia / odmoczenia nagaru z EGR, przemyj benzyną i porządnie wytrzyj szmatkami i zostaw na jakiś czas aby wszystko sobie odparowału ( np kilka godzin na słonku :D )

 

18 godzin temu, marcinostrowiec napisał:

8 nie zdołałem wyczyścić wężyka który idzie od zaworu odmy do silnika w głąb w środek jest on bardzo zapchany ale nie sięgam tam możliwe ze jego zapchanie to przyczyna wszystkiego ?

 

Jeśli jest to węzyk który idzie górą, nad silnikiem w stronę kabiny pasażerskiej to jest to wąż od odmy do turbo. Jeśli jest on nie drożny to czeka Cię rozebranie sporej części auta, musisz dobrać się do turbo, zdjąć rurę doprowadzającą powietrze z filtra do zimnej strony turbo i tam będzie miał zakończenie Twój wąż z odmy. Ale jeśli jest zatkany to:

- ciśnienie ze skrzyni korbowej musi być gdzieś indziej wyrzucane

- olej ze skrzyni korbowej nie powinien się w dużych ilościach dostawać do turbo ( mimo nie działającego zaworu odmy ).

 

18 godzin temu, marcinostrowiec napisał:

9 bo może coś w silniku np uszczelka wywala olej na odme i ona jest zakitowana ale nie była przyczyna pierwotną tylko silnik ?

poniżej na zdjęciu nr 1 i nr 2 gdzie prowadzą te otwory ? plus  jaka role spełnia górny wężyk nad silniekiem do zaworu i dalej w głąb za silnik tam jest bardzo zapchany

dziękuje serdecznie za pomoc

 

Uszczelka mogła / jest powodem białego albo niebieskiego dymu ( spalany płyn chłodniczy albo olej ).

Jeśli chodzi o zdjęcie to:

1. Jest to odpływ oleju z separator odmy ( tędy spływa oddzielony z mgły olejowej olej, prosto do skrzyni korbowej ).

2. To jest wężyk ze skrzyni korbowej, któredy idą gazy do separatora odmy ( jeśli na pracującym silniku, na biegu jałowym go zdejmiesz i przytrzymasz kilka sekund palcem to poczujesz rosnące ciśnienie - to, które tworzy się w skrzyni korbowej ).

 

Ten górny wąż opisałem Ci pytanie wcześniej.

 

Widzę, że jesteś nowy na forum, więc wszystko rozpisłem Ci pokolei. Jednak ta wiedza JEST już na forum i należy jej najpierw POSZUKAĆ a potem dopytywać. To są absolutne podstawy eksploatacji silnika F9Q, jak nie w ogóle silników diesla.

 

Powodzenia w majsterkowaniu ;)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjaśnie kilka objawów dymi cały czas i na jałowych i przy dodawaniu gazu ale mam wrażenie że bardzo dużo dymu szło przy dodawaniu gazu i puszczaniu na jałowy bieg a gdy jechałem na 5 biegu 110 dłuższą chwilę dymić przestało w ogóle i zaczynało znowu dymic przy zmianach biegów 2-3

na początku nie dymi dopiero po rozgrzaniu silnika

gdy zaczyna dymić dodając gazu czuje brak mocy

głowica silnika jest to taki wał na górze silnika przecięty w pół ? i na przecięciu jest uszczelka ? no to tam wzdłuż widzę olej

 

 uściślając:

1. czy aż tak duże dymienie chmura dymu nic nie widać plus picie całego oleju na 50 km to możliwe że  powodem jest tylko odma czy coś w silniku jak uszczelka

2. olej kapie z rury cały tył mokry samochodu od oleju tyle go wali  możliwe że to tylko odma ?

3. za cholerę się nie dostane do turbo i tego przewodu do niego od zaworu

4. da sie jakoś zmniejszyć dymienie żeby móc przejechać kawałek ?

5. wyczyściłem co mogłem w odmie ide odpalić zobaczę co się dzieje i napisze co i jak

6. mam wrażenie że po zdjęciu odmy zaczęło kapać z rury wydechowej nie mam pewności czy kropelki już były

7. ide odpalić mam nadzieje że nie wybuchnie :) :)

8. miałem zawsze wrażenie że po tankowaniu jakby prezchodziły objawy falujących obrotów i mocy silnika z czym to się może wiązać ? i po dolaniu oleju też silnik na jakiś czas był mocniejszy

9. są jakieś "domowe" testy na sprawną odmę ? :)

 

dzięki za pomoc napisze jak test po czyszczeniu odmy za chwile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, marcinostrowiec napisał:

gdy zaczyna dymić dodając gazu czuje brak mocy

głowica silnika jest to taki wał na górze silnika przecięty w pół ? i na przecięciu jest uszczelka ? no to tam wzdłuż widzę olej

 

Jak na mój stan wiedzy to masz ewidetnie pęknią uszczelkę pod głowicą ( gorszy scenariusz to pęknięta sama głowica ). Głowica to tzn. góra silnika oparta na słupku. Silnik jest podzielony na dwie części tzn. głowicę z zaworami ( ssącymi i wydechowymi ), wtryskami i całą resztą oraz na dół tzn. blok ( słupek ) z cylindrami, miską olejową etc.

Jak Ci przecieka olej to równie dobrze płyn chłodniczy może być spalany w tłokach.. A raczej na pewno. Na 5ttym biegu przy 100-110 masz około 2k obrotów, im wyższe obroty tym wyższe ciśnienie w całym układzie i tym samym więcej wody może wpadać do  cylindra..

 

12 minut temu, marcinostrowiec napisał:

1. czy aż tak duże dymienie chmura dymu nic nie widać plus picie całego oleju na 50 km to możliwe że  powodem jest tylko odma czy coś w silniku jak uszczelka

 Jak wcześniej Ci napisałem. Dymienie na biało to w 99% pęknięta uszczelka pod głowicą, w pozostałym procencie jest to pęknięta głowica.

Wypicie oleju w tak krótki czasi to MOŻE BYĆ nie sprawny zawór odmy ALBO bardzo zajechana turbosprężarka.

 

14 minut temu, marcinostrowiec napisał:

2. olej kapie z rury cały tył mokry samochodu od oleju tyle go wali  możliwe że to tylko odma ?

 

To nie odma, masz turbo do regeneracji. Przepuszcza Ci olej na stronę ciepłą i dlatego olej pojawia się w rurze wydechowej. Bardzo nie dobrze :<

 

15 minut temu, marcinostrowiec napisał:

3. za cholerę się nie dostane do turbo i tego przewodu do niego od zaworu

 

Za pierwszym razem w godzinę się dobralem do turbo ( nie odkręcając go ).. Odkręć podszybie ( zdejm najpierw wycieraczki ), potem element wygłuszający. Następnie wyrzucasz akumulator, filtr powietrza + całe orurowanie i masz swobodny dostęp do turbo. Odkręcasz 2 gumowe węże od strony zimnej i kilka śrubek od strony ciepłej i wyjmujesz zgreda w kierunku filtra powietrza.

 

17 minut temu, marcinostrowiec napisał:

4. da sie jakoś zmniejszyć dymienie żeby móc przejechać kawałek ? 

 

Pozbyć się wody z układu.... to ŻART. Takim samochodem się nie poruszaj bo narobisz trwałych uszkodzeń silnika. I nie będzie co ratować.

 

18 minut temu, marcinostrowiec napisał:

8. miałem zawsze wrażenie że po tankowaniu jakby prezchodziły objawy falujących obrotów i mocy silnika z czym to się może wiązać ? i po dolaniu oleju też silnik na jakiś czas był mocniejszy

 

Jeśli jeździsz na minimum albo poniżej minimum poziomu oleju to dolanie go do pełna na pewno poprawi charakterystykę pracy silnika.

19 minut temu, marcinostrowiec napisał:

9. są jakieś "domowe" testy na sprawną odmę ?

 

Nie sprawdzisz tego. Jeśli jest ona drożna, tzn. powietrze swobodnie przepływa to wszystko co możesz zrobić. U mnie jednak to się nie sprawdziło. Za orginalny separator odmy zapłaciłem jakiś tydzień temu 100 PLN więc nie jest to żaden kosmiczny koszt. NIE ZMIENIA TO FAKTU, że jak masz nie sprawny ZAWÓR ODMY to wymiana samego separator nic Ci nie da.

 

Z samochodem czeka Cię ogrom pracy.

Kapiący olej z rury wydechowej to bardzo zły omen. Masz do sprawdzenia na pewno turbo. Z zaworem i separatorem się nie baw przy tym przebiegu - kup orginały. Cena nowego zaworu odmy zabija ( ponad 400 PLN ) dlatego ja u siebie całkowicie zaslepił drogę ODMA-TURBO.

 

Bez jakiegoś doświadczenia mechanicznego i odpowiedniego zaplecza narzędziowego nie bierz się za remont silnika.

 

Z drugiej strony - koszt regeneracji turbo + odma + remont silnika ( minimum uszczelka pod głowicą, nowe śruby, planowanie glowicy ) to co najmniej 2000 PLN netto ( chociaż nie wiem czy ktoś tak mało weźmie za robociznę ). Zastanów się poważnie czy warto ładować tyle w ten samochód czy nie lepiej kupić kolejnego.

 

Pamiętaj też, że po zdjęciu glowicy może się okazać, że jest ona pęknięta albo gładzie cylindrów są w opłakanym stanie i koszta będą rosnąć wykładniczo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no na początku nic potem dymi jak dymiło

tak biało niebiesko

dymi też z korka oleju silnikowego :) nie syczy przy otwarciu

 

bez oddania do mechanika się nie obejdzie

 

ps głowica to nr 1 na zdjęciu poniżej ? taka połówka ?

nr 2 co to jest ?

a nr 3 to tam jest uszczelka pod głowicą ? widać tam olej

 

 

1.jpg

skłaniam się ku sprzedaży tego samochodu chce ktoś ? 3 tyś :) mało jeżdzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam. Jestem nowy w temacie silnika 1.9 dci. Kupiłem trafica z silnikiem od megane  120 ps blok silnika F9 Pojęcie  o mechanice posiadam.  Czytam wszystko  co się da i chciałbym  zmienić pompę z 120 na 130. Może ktoś podpowiedzieć czy wystarczy zmienić odmę tą u giry czy wszystkie  elementy które widizalem na rysunku z silnika 130ps. Z resztą  na dole silnika czyli pompa panewki  sobie poradzę. Przepraszam  że tu pisze ale nie wiem.jak założyć  nowy wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!