Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

Przed zakupem używanego auta warto przestudiować temat ;  

 Auto Sprowadzone z Małym Przebiegiem , To Auto Podejrzane

1/Przy zakupie auta reno megan z silnikiem 1,9 dci /120 KM  należy ocenić, najlepiej przed zakupem;  F9Q.pdf

 ......a/ stan odmy i zaworu odmy olejowej (membrana ) - główna przyczyna zapchania i uszkodzenia katalizatora i turbo - sprężarki. 

5abce1d42367b_Zawrodmyolejowej.thumb.png.7a640f488182188e2029211787fd4b20.png                                                   f1d590a740358d4ba8a54b605147.thumb.jpg.49ac133d7e7a8e0bfef21c7cfee55a2b.jpg 

        Zawór    odmy                                                                                                                           Odma  olejowa ( zbiornik olejowy )

             Przy przebiegu ok. 200.000 km, zawór odmy nadaje się z reguły do wymiany a w każdym razie do naprawy; 

             ORYGINAŁ RENAULT 8200136128 ;  NOWY ZAWÓR ODMY RENAULT MEGANE II SCENIC 2 1.9 DCI (  8200136128   ) ,

              nie zamiennik, nie chińczyk, bo ich trwałość jest znikoma, 

......b/ katalizator wymaga przeczyszczeniu/ przepalenia ( czyli dużo jazd za miastem i na długich dystansach, a mało po mieście ),

            gdyż przy zatkanym  katalizatorze, w turbinie drastycznie wzrasta ciśnienie oraz temperatura,

 .....c/ stan magistrali olejowej turbosprężarki i stan turbosprężarki;

             -  Magistralę najlepiej  wymienić na nową, ponieważ zarasta nagarem i brudem,

            -  Turbinę poddać dokładnej ocenie,

......d/  wielu mechaników przy padnięciu turbiny, ogranicza się tylko do jej regeneracji;

                -  z nieznajomości zagadnienia,

                -  na podstawie uzgodnień z klientem,

               -  Należy jednak wykonać czynności wg. punktów jak wyżej,

......e/ wymianę pompy oleju na nową i nowych panewek, polecam szczególnie osobom, którzy ;

              -  zakupili używane auto i którym klęka turbina,

           To gwarantuje dłuższy jej żywot i bezproblemową eksploatację silnika.

           W 90 % pierwsza pada turbina, a następnie ulegają zatarciu  panewki.

           Winowajcą częściowo jest pompa oleju, częściowo sami użytkownicy plus stan techniczny silnika.

           Dochodzi do zatarcia turbiny oraz najczęściej czwartej panewki, położonej najdalej od pompy oleju, dlatego, że nie traktowano delikatnie turbiny tzn ; 

.................1/ delikatny wzrost obrotów silnika przy starcie, aż do właściwego nagrzania płynu chłodzącego oraz danie czasu pompie oleju 

                        aby zdążyła rozprowadzić olej po całym silniku i turbinie , 

.................2/ przy dojeżdżaniu do celu, zmniejszać obroty silnika trochę wcześniej do wartości ok. 2000 obr /min i po osiągnięciu celu,

                        studzimy turbinę na obrotach biegu jałowe-go przez okres ok.1 minuty,

.................3/ stosowano 30.000 km interwał wymiany oleju i filtra,

.................4/ stosowano niewłaściwe oleje i filtry oleju;

                            -  silniki doładowane wymagają markowego oleju np; Valvoline Syn Power 5W40 lub lepszy,

        

......f/  jeżeli wał korbowy ulegnie zniszczeniu należy zastosować tylko wał oryginał, bo wały zamienniki szybko padają np.;

            wał zamiennik, padł po przebiegu 40.000 km;   przekręcona panewka scenic II 1,9 ;   

            WAŁ KORBOWY MEGANE SCENIC I II 1.9 DCI KPL ORYG!

.....g/ stan układu dolotowego i wydechowego.

          Układy powinny były czyste i pozbawione resztek spalonego oleju, sadzy, brudu ;

             -  aby obce ciało nie dostało się na łopatki turbiny, aby intercooler nie zawierał oleju, był drożny,

             -  oraz układ wydechowy nie miał nadmiernych oporów przy wydechu, (zapchany; katalizator, EGR),

.....h/  stan EGR, przeczyścić i najlepiej wymienić na nowy ,

 

.....i/ sprawdzić drożność układu olejenia, (smok, wał korbowy, magistrala olejowa turbiny ) zmienić olej ( na fuul  synthetic )

.....j/ zmieniać olej  co 10.000 km -12.000 km, filtr oleju oraz filtr powietrza, paliwa.

         Wymienić je najlepiej na firmy ; purflux, mann, knecht. Bardzo istotne dla filtra oleju i paliwa,

 

.....k/ pomierzyć ciśnienie oleju na gorącym silniku,

.....l/  skontrolować i ewentualnie wymienić panewki i pompę olejową w wersji 120 KM na nową lub mocniejszą z wersji 130 KM ; 

           Główna przyczyna uszkodzenia turbo ;    Renault Megane 1.9 Diesel 1995 1999.compressed.pdf ,

 

2/ Ciśnienie oleju na gorącym silniku powinno  być ;

  • na wolnych obrotach ; min. 1,5  bar.   dla  120 KM ;    oraz    2,5 bar   dla    130 KM,

  • na wyższych obrotac ; ok.  4 –5 bar  dla   120 KM ;    oraz    6,5 bar   dla    130 KM,

 

3/ Pompa oleju  z silnika 130 KM ma ciśnienia dużo wyższe, spokojnie obsłuży smarowanie wszystkich panewek ;  

       Wymiana panewek

.....a/ Silniki 1,9 dci /130 KM nie mają w zasadzie problemu z panewkami ( mocniejsza pompa oleju, większe kanały olejowe ),

.....b/ Silniki 130 KM wychodziły od  07.2005 roku i nie ma ich za wiele na rynku, dominują zdecydowanie silniki o mocy 120 KM,

.....c/  Silnik 1.9 DCI /130 KM zadebiutował wraz z liftingiem modelu Renault Laguna w 2005 r ; Silnik 1.9 dCi /130 KM

 

4/ Zmiany w silniku 1,9 dci w wersji 130 KM w stosunku do 120 KM to ;

- pompa oleju na 24 zęby ( stara miała 20 zębów ), która daje większe ciśnienie oleju ,

- większa miska olejowa ,

- zawór EGR chłodzony cieczą ;

      - zaślepienie zaworu blaszką ognioodporną ;  Zawór EGR 1.9 dci 130KM zaślepienie

  317829771_EGRw19dciw130KM.thumb.png.75caab86b11effc92059b2e986d91961.png

- zmodyfikowana odma olejowa,

- zmodyfikowana pompa vacu,

- turbo mocniejsze, chłodzone cieczą;  Zmiana turbiny z 120 KM na 130 KM w 1.9 dci

- zmodyfikowana pompa wtryskowa,

- mocniejsze i większe gabarytowo wtryski, elektromagnetyczne Bosch -Euro 4.

    - Ich zaletą główną jest niska cena oraz możliwość regeneracji;  Wydajniejsze wtryskiwacze 1.9 dCi

- inaczej wyprofilowane głowice - większe,

- oprogramowaniem podnoszącym moc,

- kolektor wydechowy,

filtr oleju o większych gabarytach ( pojemności), pasujący też do modelu 120 KM, 

- Ciśnienie doładowania absolutne turbosprężarki ; 

  • Silnik 1,9 dci / 120 KM     ->    spełnia   normę    Euro 3,               -   Ciśnienie  doładowania   turbosprężarki  to  ;  2,2 bara

  • Silnik 1,9 dci / 130 KM    →    spełnia    normę   Euro  4 ( FAP )  -   Ciśnienie  doładowania   turbosprężarki  to  ;  2,5  bara,

- Oprócz nowego kształtu komory spalania, silnik 1.9 dCi został wyposażony w układ wtrysk paliwa najnowszej generacji,

    celem uzyskania jeszcze drobniejszego rozpylenia paliwa,

- Ciśnienie wtrysku dla silnika  ;

   a/    130 KM   to ;  do   1600 barów                                      b/    120 KM   to ;   do   1350   barów.  

- Zastosowano wielokrotny wtrysku paliwa, który wpływa na polepszenie procesu spalania oraz na akustykę pracy silnika ;

....a/ wtrysk pilotujący  -  eliminuje stuki przy zimnym silniku oraz hałasy pracy na wyższych obrotach

         i zmniejszenie zanieczyszczeń,

....b/wtrysk dopalający  -   powodujący regenerację filtra cząstek stałych, 

          Niewłaściwe ciśnienia wtrysku, uszkodzone końcówki wtrysków.

           W pierwszej kolejności, przed wymianą końcówek wtrysku należy sprawdzić stopień sprężania silnika ,

 

5/  Wymiana  silnika 

Jeżeli masz konieczność wymiany silnik 120 KM na inny używany, to koniecznie szukaj o takim samym oznaczeniu jak ten padnięty;

     1/zachowujesz cały nowo zakupiony silnik w wersji 120 KM, dla pewności dalszej eksploatacji należy w nim dokonać pewnych

           napraw, (wymiana rozrządu, ew. sprzęgła, dwu-masy, siłownik sprzęgła ) patrz też ; 

            -  Spalanie oleju litr na 100 km ,

            - Wymiana silnika 1.9 dCi 120 KM.

     2/ jeżeli masz dobrą turbinę z silnika 120 KM padniętego, to trzeba zostawić ;

     .... głowice, wtryski, pompę wtryskową, kolektor wydechowy z silnika 120 KM. Turbina  silnika w wersji 120 KM jest żywotna

           i godna polecenia ,

    3/ jeżeli chcesz mieć pompę oleju w wersji 130 KM ( ma 24 zęby) to czeka Cię wymiana ;

      ....pompy olejowej, miski olejowej ( większej ), łańcuszka napędzającego pompę , odmy i  przeróbka plastiku mocowanego

           pod wałem z silnika 130 KM ,

4/ jeśli jest możliwość, to włożyć kompletny silnik 130 KM, plus  pompa vaku i odma z silnika 130 KM.

     Wówczas masz same plusy dodatnie. Zobacz zmianę silnika przez kolegę  mpzajas w temacie; Spalanie oleju litr na 100 km .

      Zobacz ; Megane II phI wymiana silnika a różnice miedzy F9Q aF9K

REGULAMIN

5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER - mireczek01

OK. Poprawiłem .

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mireczek01 zmienił(a) tytuł na Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005
  • 2 tygodnie później...

287146725_19dci120KM.thumb.png.fa4bd2a0f8ff51d3cf07ae6fb3edeb83.png   

581533192_Megan19dci130KM.thumb.png.c26d50cbb3a85ff547324bba0c09a121.png                   5aa241ad951f7_120KMna150KM.thumb.png.faa547137d5407868e82866ffc29cacc.png

                      megan 1,9 dci/130 KM                                                                       megan 1,9 dci/120 KM

 

 Silniki turbodoładowane można poddawać tzw.tuningowi i podnieść moc i moment o ok. 20 %  bez problemu ;

  Chip Renault .

Aby poddać silnik tuningowi, musi on być w perfekcyjnym stanie technicznym.

Turbosprężarka potrafi rozgrzać się do ok.500 stopni Celsjusza.

Niewłaściwie dobrany chip może uszkodzić łopatki turbiny ; Świszczenie turbosprężarki

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cały układ napędowy 1,9 dci/120 KM, może zostać wykorzystany np.; jako opcja wyjścia z impasu w zamian za uszkodzony układ paliwowy silnika 1,5 dci na skutek obecności opiłków metali w paliwie ( pompa wtryskowa delphi -okrągła ) .

Czytaj ; Zmiana silnika na 1.9 dCi 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I/ Komputer oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

- ilość zasysanego powietrza za pomocą przepływomierza, map – sensora,
- temperatury z czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika,

- prędkości obrotowej silnika z czujnika położenia wału ( duży wpływ ma ustawienie wstępne pompy wtryskowej ),

- sondy lambda, 

II/ Katalizator jest w każdym dieslu od momentu wprowadzenia norm EURO. Uszkodzenie/ niedomaganie katalizatora to ;

1/ W większości przypadków zapchanie sadzami, w wyniku dużego udziału jazdy po mieście czy na krótkich odcinkach.

.....Nie dość że ilość wytwarzanej sadzy jest duża, to niska temperatura spalin nie pozwala na jej naturalne spalenie. Zapchany katalizator to ;

....a/ spadek mocy silnika,

....b/ gorsze przyspieszenie,

....c/ zwiększone zużycie paliwa

....d/ drgania na biegu jałowym i nierówna praca silnika,

2/ Bardzo niekorzystne /zabójcze dla katalizatorów jest niespalone paliwo, które niszczy komponenty katalizatora.

     Jest ono w wyniku ;

....a/ niedrożnego filtra paliwa, czy filtra paliwa niewłaściwego ( mann, knecht, purflux )

....b/ paliwa z dużą ilością wody, benzyny lub innych chemicznych dodatków,

....c/ niesprawnych (zabrudzony, nieszczelne połączenia, uszkodzone uszczelki, oringi );

...........map sensora,

...........przepływomierza,

....d/ niewłaściwego ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej pompy ;

.........Wartości na regulatorze ciśnienia paliwa zależą w danej chwili od ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym

           1/ w dieslach z turbiną ;

..................a/ na biegu jałowym - ciśnienie w kolektorze ssącym to ok.1,0 bar, po przegazowaniu niewiele wzrasta,

..................b/ podczas jazdy z obciążeniem przyjmuje wartości absolutne ok.; 1,0 bar + 1,2 bar = 2,2 bara dla 1,9 dci/120 KM, 

..................c/ ciśnienie paliwa na wolnych obrotach powinno być ok. 230 - 250 bar ;  Fault injection bez utraty mocy

..................d/ uszkodzonych wtryskiwaczy ;

...........................1/ lejących wtrysków, wypadania zapłonów.

                                   Wtryski sprawdza się na przyrządach, stole probierczym, pod obciążeniem ; Wypadanie zapłonu w dCi

                                   Wstępnie, można wykonać tzw.próbę przelewową wtrysków, wymienić elektronikę wtrysku,

............................2/ niewłaściwe ciśnienia wtrysku, uszkodzone końcówki wtrysków, 

.................................W pierwszej kolejności, przed wymianą wtryskiwaczy,  końcówek wtrysku, należy sprawdzić

                                   kompresje cylindrów,

                                    luzy zaworowe, 

                                    regulator ciśnienia wtrysku,

...........................3/ oporność wtryskiwaczy 1,9 dci/120 KM ;  

  •                         -  dla silnika F9Q 804     -   wynosi  0,33 Ω,
  •                         -   dla silnika F9Q 812    -     <  2 Ω.

 

 

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Problem z obróconą panewką znany jest w silniku Renault 1.9 dCi /120 KM.

1/ Winą obarcza się panewki, które nie posiadają zamków, mimo że panewki posiadające zamki nie są w stanie zapobiec ich  .........obróceniu ( praktyka ).

         Takie same panewki bez wspomnianych wąsów znaleźć można w innych silnikach Renault, np.;  w motorze 2.0 dCi/150 

          KM będącym jego następcą. Mimo posiadania tych samych panewek nie ma z nimi problemu ?

          Wina nie leży bezpośrednio w samych panewkach ;

      a/ w silniku 1.9 dCi/120 KM zamontowana jest za mało wydajna pompa oleju,

           która ma problem z dostarczeniem oleju do najdalej oddalonego od niej korbowodu. Słabe smarowania powoduje 

           szybsze zniszczenie łożyska ślizgowego (czyli obu półpanewek) ostatniego korbowodu,( zatarte i obracają się ),

      b/ niewystarczająco wydajna pompa oleju przysparza też problemów z turbosprężarką i powoduje dużo szybsze niż się

            zakłada jej zużycie,

      c/ nawet jeśli jednostka została dobrze zaprojektowana to jej kanały olejowe również mogą ulec zapchaniu.

           Powodem tego może być mocno zabrudzony olej (np. opiłkami metalu, fragmentami zużytego filtra oleju, drobinami 

           nagaru), na którego wymianie właściciel auta oszczędzał.

            Konieczność stosowania filtrów renomowanych firm; mann, knecht, purflux,

      d/ warto także zdawać sobie sprawę, że dodawanie preparatów uszczelniających silnik bardzo często przyczynia się do   

            zablokowania drożności kanałów olejowych ( preparaty te zazwyczaj zwiększają gęstość oleju) ,

      e/ stosowanie interwału wymiany oleju i filtra co 30.000 km,

      f/  stosowanie niewłaściwych olejów,

      g/ mało wydajna odma olejowa, mała pojemność miski olejowej,

2/ Wprowadzono kilka ulepszeń w silniku 1.9 dCi oraz zaleceń ;

      a/ znacznie wydajniejszą pompę oleju, o ciśnieniu o 1 bar wyższym na biegu jałowym,

      b/ większą misę olejową ( większa objętość oleju ),

      c/  innej konstrukcji odmę olejową, bardziej sprawną, ( od spodu jest dodany jeszcze jeden kanał o dużej

           średnicy prowadzący bezpośrednio do miski olejowej ),

      d/ zwiększone kanały olejowe w wale ?

      e/ zalecono częstszą wymianą oleju silnikowego (nawet co 10-12 tys. km), bo nie ma olejów long life i o interwałach ich   

           wymiany co 30 tys km  radzę zapomnieć, jeśli chcemy, aby silnik auta działał sprawnie i bezawaryjnie,

      f/ skontrolować po montażu czy nowa pompa ( z silnika 130 KM ) działa z właściwym ciśnieniem,

      g/ jakość panewek ma niebagatelny wpływ na ich trwałość. Obecnie na rynku polskim działa 3-4 dużych firm zajmujących

           się produkcją tego typu podzespołów, ich jakość jest porównywalna ; mahle, glyco, kolbenschmidt. 

           Wymiana samych panewek co ok, 200 do 250 tys km też pomaga w przedłużeniu żywotności silnika,

      h/ stosowanie olejów full synthetic 5W40, np;Valvoline Synpower 5W40, lub lepszej jakości,

      i/  zastosowano Egr nowej generacji, bardziej precyzyjny, mniej podatny na awarie i precyzyjniejszy w dawkowaniu,

      j/  turbosprężarka chłodzona cieczą w 130 KM,

     h/  filtr oleju o większych gabarytach ( pojemności), pasujący do modelu 120 KM, 

3/  Ogólne zasady eksploatacji panewek i turbiny; 

       a/ po uruchomieniu auta nie należy od razu ruszać, należy odczekać chwilę, żeby pompa zdążyła rozprowadzić olej po

             całym silniku,

       b/ po jeździe, należy chłodzić turbinę przez okres ok.1 min,

       c/  po wprowadzeniu silnika na wysokie obroty ( np.po wyprzedzaniu ) nie wolno wrzucać na luz, aby nie przegrzać turbiny,

4/ Warto w zakupionym używanym aucie dla pewności ( sprowadzone z zachodu, wymiana oleju co 30.000 km );

    a/ wymienić magistrale olejową na nową, ( przeważnie przekrój magistrali olejowej, oraz spływu z odmy jest mocno 

         zanieczyszczony twardymi grudkami spieczonego oleju ), oraz przeczyścić i uszczelnić cały dolot, wraz z IC i 

         misą olejową, smokiem, kanałami olejowymi w wale,    

     b/ co jakiś czas ( przy dużym udziale jazdy po mieście) należy przegonić auto celem przeczyszczenia katalizatora.

           Zapchany katalizator ( niesprawny; silnik, zawór odmy, nieszczelny IC, niewłaściwy olej, filtr oleju ) to turbo dostaje do 

           wiwatu, narasta w nim ciśnienie aby przepchać spaliny.

           Turbina przegrzewa się, siadają uszczelnienia turbo a kanały olejowe zapychają się od spalonego oleju, wywala olej od 

            strony gorącej turbiny i zaciera się turbina,

     c/ przy przebiegu ok.200.000 km ;

             - wymieniałem profilaktycznie w lagunie II / 1.9 dci /120 KM same panewki korbowodowe ( pawlos, były w dobrym

                stanie ) ; Wymiana panewek. Aby wymienić panewki główne należy wyjąć silnik z auta,

             -  często wyrobione panewki przyczyniają się do zerwania paska rozrządu ; głośna praca silnika ,

     d/ profilaktycznie, bez problemu należy wymienić pompę olejową na nową z wersji 120 KM, bez żadnych przeróbek,

          po przebiegu  ok > 200.000 km, 

     e/ przy kupnie używanego auta, nie zaszkodzi wymieniłem panewki korbowodowe w mojej Megi ( 1.9 dCi 130 KM )

           przy przebiegu 89.478 km. Mam założone sputtery ( wzmocnione Loram ) , Wymiana panewek ,

      f/ wymienić miskę olejową na większą, zastosować pompę olejową oraz odmę olejową, wszystko z wersji 130 KM ;

            Wymiana pompy oleju 120 KM na 130 KM,

      g/ wymienić tylko pompę olejową z wersji 120 KM plus większa miska, ( większa objętość oleju w silniku),

      h/ sprawdzić stan zaworu odmy olejowej,

      i/  sprawdzić ciśnienie oleju na gorącym silniku oraz stan panewek wału korbowego,

      j/ sprawdzić szczelność i drożność wężyków przy ; 

         egr, map sensorze, turbinie, elektrozaworze turbiny, wacu-pompie, przepływomierzu,

      k/ turbina w ;

           1,9 dci / 120 KM -  bez dodatkowego chłodzenia wodą ,

           1,9 dci / 130 KM  - jest chłodzone cieczą ,

           2,0 dci / 150 KM  - turbina chłodzona wodą plus pompka elektryczna, która pracuje po wyłączeniu silnika,

      l/ dla tych co myślą o chipowaniu, warto założyć dodatkową chłodnicę oleju; przykłady chłodnic w reno,

                                         5aa6384621420_Chodnicaoleju19dci120KM.thumb.png.6d78b6cef2bbbf3173637d6ab52a832b.png

                                                       Chłodnica oleju 1,9 dci /120 KM

 

                                      5aa640c348a7c_CHODNICAOLEJU30V6.thumb.png.85deb1d68f3602213f680108f4d94c55.png

 

                          CHŁODNICA OLEJU 3,0 V6 / 151 KM / LAGUNA II 2 - 8200300747 RENAULT

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim poście napisałeś, że wał ma zwiększone kanały olejowe, a to nie jest prawda, dlatego zwróciłem uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5aa631f41c31a_19dci120KM.thumb.png.880856cb4e24b922185f5e3c10b45209.png

Wersje mocy dla 1,9 dci /120 KM ; 

 1/  RENAULT SCENIC II 1.9 DCI 120 KM 88 KW

       -  132 KM; 139 KM; 143 KM; 151 KM,

 2/ 1.9 dCi 120 KM Chip Tuning -> 150 KM

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Andrzej, czy Ty starasz się każdemu obrzydzić zakup auta marki renault? 

Nie ma aut doskonałych a darmo.

I każde ma jakieś swoje wady.

A analizując te Twoje rady, to wygląda, że taniej i zdrowiej będzie jeździć taxi niż swoja Megane. ;)

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne w dobrej mierze Andrzej ten poradnik popełnił.  Przydatny dla nowych posiadaczy meganek. Ale ilu potencjalnych  właścicieli na forum się nie przywita ? ;)

Edytowane przez lufa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czujnik Ciśnienia Doładowania (ccd ) / Map Sensor 

Do głównych objawów awarii c.c.d należą ;

   -  przerwy w pracy silnika podczas przyśpieszenia,

   -  silny spadek mocy,

   -  wahania obrotów biegu jałowego,

  -  oraz zapalenie lampki kontrolnej silnika.

1/ Jeżeli nie masz przepływomierza to masz ccd. Może być; ccd i przepływomierz,

2/ Ccd to czujnik ciśnienia w układzie ssącym, który ma wpływ ( podobnie jak przepływomierz ) ;

     a/ na wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku,

     b/ na wartości czujnika ciśnienia paliwa, 

     c/ o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny, przez sygnał do elektrozaworu podciśnienia turbiny;  

          elektrozawór podciśnienia turbosprężarki ; Elektrozawór sterowania turbiną 1.9 131 KM 

5af8650d0ad2f_meganI-19dci.thumb.png.1b4df4f09a63ac1688f57e95182b7d22.png             485798188_Sterowanieturbin19dci20dci.thumb.png.8b22da149eb4ff6062d72303e4fddbae.png

d/ na elektrozawór  egr,

3/ Gdy ECU nie widzi tego czujnika to;

     -wali wtrysk na pałę,

    - silnik nie równo chodzi na wolnych obrotach,

    - przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu dławi się, wolniej wchodzi na obroty,

    - podobne objawy daje uszkodzony przepływomierz, ( z uszkodzonym da radę odpalić silnik ) ,

    - zużycie paliwa jest wtedy większe i słabsza moc ,

   -  jeżeli ccd jest uszkodzony to auto nie powinno zapalić.

    Zazwyczaj błąd tego czujnika polega na;

      - jego nieszczelności montażu, ( przeczyściłem głowicę,  uszczelniłem silikonem wysokotemperaturowym,

         wymieniłem oring, przeczyściłem styki wtyczki),

      - uszkodzeniu wężyka podciśnienia,

      - zaśniedziałych stykach wtyczki,

    Wraz ze wzrostem ciśnienia w dolocie, maleje opór w czujniku, co powoduje wzrost napięcia na stykach,

4/ Jak go odepniesz to przechodzi w tryb awaryjny i dlatego chodzi lepiej ;

     - ale to nie oznacza sprawności, bądź niesprawności czujnika,

    -  po prostu obwód czujnika będzie otwarty i komputer silnika uzna to za błąd,

    -  powinna nie działać turbina, czyli generalnie wolnossący diesel. Może również przełączać się w tryb awaryjny,

5/ Przy odpaleniu, silnik nie trzyma obrotów, kopci i cholernie głośno pracuje,

    a/ Gdy odłączyłem map sensor objawy zniknęły;

         - jak go odepniesz to przechodzi w tryb awaryjny i dlatego chodzi lepiej,

    b/ Powodem moich problemów z ccd była;

          - zabrudzony ccd,

          - uszkodzony ccd ; auto strasznie muliło, spalanie znacznie wzrosło, z tyłu dało się zauważyć czarne obłoki,

             wymiana ccd i zaślepienie egr,

         - dość zabrudzona przepływomierz,

         - nieszczelność na kolektorze dolotowym, wyczyściłem wszystkie elementy dolotowe które się dało,

         - poprawiłem uszczelki w kolektorze i teraz autko śmiga elegancko, znów pięknie reaguje na gaz i ciągnie do przodu

           od najniższych po najwyższe obroty,

       -  jeden kabel w wiązce, która dochodzi do tego czujnika był trafiony i nie łączył, bryczka śmiga aż miło,

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Andrzej-2010 zmienił(a) tytuł na Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!