Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Demontaż deska rozdzielcza Megane III


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mój problem to nieznośny zapach w samochodzie.

Układ klimatyzacji osobiście czyściłem kilka razy tak jak umiem najlepiej. Filtr kabiny wymieniony. Kanały wentylacyjne które mogłem zdemontować - zdemontowałem i czyściłem.

Kupiłem kamerkę na kablu i zajrzałem gdzie tylko mogłem w przewody wentylacyjne,  nic złego nie widzę.

Mam ozonator 10g/h kilka razy po 1-2h ozonowania i nic.

Wilgoci nie zauważam w aucie.

Podszybie również kilka razy sprawdzane i czyszczone itp.

Wszelkie odpływy wody z podszybia i z klimy drożne.

Mam nieodparte wrażenie, że coś gdzieś zdechło i się suszy, albo w kanale jakimś gdzie nie mogę kamerą dojść albo gdzieś we wnętrzu gdzie nie widać.

Zacznę od wyjęcia foteli i może tych osłon na podłodze.

Jednak pewnie będę musiał zdjąć całą deskę, aby wszędzie zajrzeć.

Niestety szukam od miesięcy raz po raz googlując temat i nic w temacie demontażu deski nie mogę znaleźć.

Żadnego poradnika.

Czy koleżanki/koledzy mają wiedzę gdzie taki poradnik i czy w ogóle znajdę?

Pozdrawiam

RAW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mireczek01

 

Dziękuje za informację. Szukałem tam, ale po ściągnięciu kilku plików mam " Sorry, you aren't permitted to download this file."

W tym co udało mi się ściągnąć może cos znajdę chociaż ciężko się w tych grafikach odnaleźć.

 

Pozdrawiam

RAW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.07.2019 o 23:32, tomgrandtour napisał:

Znasz historię samochodu?, tzn. czy jesteś pierwszym właścicielem?, tak nagle zaczęło śmierdzieć czy co?, prucie deski to wg.mnie ostateczność. 

Witam

 

Tak znam historie mam od paru lat. Smierdzi od roku jakos. 

Rozebralem pol samochodu wlasnie.

Zaczalem od podlogi.

Generalnie ladnie i sucho. Jak patrze w deske od spodu tez czysto.

Jedynie troche pod wykladzina od strony kierowcy slady od pianek. Nie zalowalem wiec moze cos poszlo z kanalow. Ale to nie ten zapach.

Zapach pojawia sie jak uruchamiam nawiewy. Nie wazne czy klima wlaczona czy tylko nawiew. spacer.pngWiem ze to nie jest grzyb, parownik czysty jak lza.

Wyjscia sa dwa albo cos gdzies wlazlo i zdechlo, ale wiem jak smierdzi padlina syf okropny i to moze jednak nie to chyba ze dobrze juz cos podeschlo.

Czytalem gdzies cze czasami sa nieszczelnosci w ukladzie klimy. Klima dziala dobrze wiec tego nie obstawialem, ale ...

Po stronie kierowcy jak robebeszylem auto to widze za do tej skrzynki calej od parownika i rozdzielacza wchdza dwie aluminiowe rury. Zapewne z czynnikiem?

Z rury po lewej (blizej silnika) chyba cos wycieka. Nie moge przeslac zdiecia, ale na zelaznym wsporniku ponizej sa brazowe slady nacieku. Moze to to? Czy tam sa uszczelki jakies? Mozna je samemu wymienic?

Pozdrawiam

RAW

lapka2.gif

REGULAMIN - pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam pachnący parownik, kup porządny środek biobójczy ale nie w hipermarkecie tylko profesjonalny, jak takim polejesz to łzy Ci popłyną  ;), taką operacje czasem trzeba powtórzyć kilka razy, ozon jest za słaby w takich przypadkach, jakieś pianki z hipermarketu to zwykłe dezodoranty.

Gaz czy nieszczelności możesz wykluczyć, jeszcze się z czymś takim nie spotkałem, to nie układ ze 100kg czynnika.

Edytowane przez tomgrandtour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.07.2019 o 10:32, raw_allegro napisał:

Witam

Tak znam historie mam od paru lat. Smierdzi od roku jakos. 

Rozebralem pol samochodu wlasnie.

Zaczalem od podlogi.

Generalnie ladnie i sucho. Jak patrze w deske od spodu tez czysto.

Jedynie troche pod wykladzina od strony kierowcy slady od pianek. Nie zalowalem wiec moze cos poszlo z kanalow. Ale to nie ten zapach.

Zapach pojawia sie jak uruchamiam nawiewy. Nie wazne czy klima wlaczona czy tylko nawiew. spacer.pngWiem ze to nie jest grzyb, parownik czysty jak lza.

Wyjscia sa dwa albo cos gdzies wlazlo i zdechlo, ale wiem jak smierdzi padlina syf okropny i to moze jednak nie to chyba ze dobrze juz cos podeschlo.

Czytalem gdzies cze czasami sa nieszczelnosci w ukladzie klimy. Klima dziala dobrze wiec tego nie obstawialem, ale ...

Po stronie kierowcy jak robebeszylem auto to widze za do tej skrzynki calej od parownika i rozdzielacza wchdza dwie aluminiowe rury. Zapewne z czynnikiem?

Z rury po lewej (blizej silnika) chyba cos wycieka. Nie moge przeslac zdiecia, ale na zelaznym wsporniku ponizej sa brazowe slady nacieku. Moze to to? Czy tam sa uszczelki jakies? Mozna je samemu wymienic?

Pozdrawiam

RAW

Idziesz w dobrym kierunku. Nieszczelny układ. Zapach jest specyficzny, olej ze sprężarki. Mam to samo w tym samym miejscu. Obstawiam uszczelkę w tym miejscu, właśnie przy łączeniu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomgrandtour napisał:

jak takim polejesz to łzy Ci popłyną  ;)

Zaopatrz się dodatkowo w półmaskę z filtrpochłaniaczami ABEK1P3 w najbliższym sklepie BHP i nic nie poczujesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.07.2019 o 23:32, tomgrandtour napisał:

Znasz historię samochodu?, tzn. czy jesteś pierwszym właścicielem?, tak nagle zaczęło śmierdzieć czy co?, prucie deski to wg.mnie ostateczność. 

Szanowni,

 

Parownik jest czysty jak pupa niemowlecia. Chemia, para, woda z szamponem, ozon. Kilka razy. Jak pisalem nawet kamera ogladalem, zadnych nalotow, narostow, lisci itp.

 

Poradzilem sobie z deska jest wypieta z mocowan ale nie moge jej zdjac bo trzyma mnie kabel od pitolonego czytnika kart. Ani nie moge odpiac kabla bo nie ma jak, ani nie mam koncepcji jak go wyciagnac. Jakies rady?

20 godzin temu, hymmen napisał:

Idziesz w dobrym kierunku. Nieszczelny układ. Zapach jest specyficzny, olej ze sprężarki. Mam to samo w tym samym miejscu. Obstawiam uszczelkę w tym miejscu, właśnie przy łączeniu.

@hymmen a udało Ci się to może naprawić?

Takę uszczelkę to sam wymienię czy muszę w serwisie. Domyślam się, że w tych rurkach jest czynnik od klimy tak? Pewnie jakieś zawory trzeba zakręcić przed rozebraniem?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez raw_allegro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!