Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyposażenie samochodów


rdriver

Rekomendowane odpowiedzi

Jest rok 2019, minęło 66 lat od pojawienia się pierwszego seryjnie produkowanego samochodu z klimatyzacją (Chrysler Imperial szóstej generacji), a wciąż niektóre samochody (np. jakieś najtańsze modele Dacii) sprzedaje się nowe bez seryjnej klimatyzacji. Naprawdę nie mogę zrozumieć sensu sprzedaży takiego auta i kto i po co kupuje dzisiaj nowy samochód bez klimatyzacji, nawet jeśli firmowy... Jak można pójść do salonu, zapłacić grubą kasę za samochód, który nie ma nawet klimy? To nonsens totalny.

To powinno być podstawowe wyposażenie każdego samochodu, jak kierownica. Komfort jazdy samochodem z klimatyzacją jest nieporównywalnie większy niż takim bez. Klimatyzacja potrzeba jest w każdym miejscu na świecie. W zeszłe lato byłem w Skandynawii 200 km na północ od koła polarnego i przez wiele dni temperatura w cieniu tam to było... 35 stopni ciepła! Uważam, że każdy nowy samochód powinien nie tylko mieć klimatyzację, ale jeszcze i klimatyzację automatyczną, której używanie jest znacznie wygodniejsze.

 

Drugą taką dziwną rzeczą jest to, że w Polsce zdecydowana większość aut to manuale. W USA prawie wszystkie to automaty od zawsze- i tak powinno być wszędzie. Nie rozumiem podejścia niektórych firm (już na szczęście nieaktualnego), że np. w Megane II automat potraktowano po macoszemu i ma on chyba tylko 4 biegi i słabo działa. Inaczej podszedł VW gdzie jego automaty są dużo lepsze. Powinno być tak, że to automat powinien być traktowany jako docelowa skrzynia, wybierana przez większość klientów, a manual jako "egzotyczny" gadżet. Przy dzisiejszych automatach po co komu manuale? Ktoś chce sportowej jazdy? Proszę bardzo- wystarczy przełączyć tryb na manualny i w automacie można zmieniać biegi ręcznie, jak w manualu, tylko bez bezsensownego wciskania sprzęgła i jazda jest jeszcze bardziej dynamiczna bo nie traci się czasu na wciskanie sprzęgła. Zresztą teraz wchodzą auta elektryczne, a te są zawsze automatami.

 

Nie jestem miłośnikiem nowych mało przydatnych "gadżetów" w wyposażeniu auta, ale niektóre są naprawdę przydatne jak np. system bezkluczykowy. Także uważam, że powinien być w każdym aucie, chociaż powyższe są ważniejsze.

Edytowane przez rdriver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy się orientujesz ale koszt wyposażenia auta w klime czy automat jakiś jednak jest. Masz hajs to będziesz miał wszystko.
W Polsce najlepiej sprzedawanym autem wśród klientów indywidualnych jest Dacia Duster 1.6 bez fajerwerków więc to pokazuje na co nas stać.

Co do automatów Renault vs VW to uwierz mi nie chciał byś mieć w swojej megance teraz DSG przy 250.000 przebiegu kiedy trzeba będzie wymienić sprzęgła olej itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

U mnie raczej podstawowe wyposazenie, jednak moim zdaniem w każdym aucie powinny się na pewno znaleźć

linka do holowania

apteczka

gaśnica

jak również dobrze jest zaopatrzyć się w okulary do jazdy. Sam do jazdy za dnia mam okulary z polaryzacją. A z uwagi na to, ze w ostatnim czasie często jeżdżę na delegacje oraz lubię jeździć nocą z uwagi na niewielki ruch, kupiłem sobie okulary do jazdy nocą. I komfort jazdy jest zdecydowanie wyższy niż bez nich. 


https://c-o.com.pl/okulary-do-jazdy-w-nocy-c-o,c18,pl.html

Edytowane przez Juanto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!