Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jerzy2281

Megane I phII Parametry sondy- czy jest sprawna?

Recommended Posts

Witam forumowicze.

Problem jaki mam z Renią chciałbym skonsultować z kimś mądrzejszym od siebie .Mam renie Megankę I PH2 z silnikiem KJ4 z symbolem C713,chyba 98KM.Jakis czas temu wymieniałem sondę ta przed katalizatorem/silnik falował i było czuć w spalinach paliwo/.Mając wczesniej przez 22 lata R19 byłem pewien że to sonda.Więc zamontowałem używkę ,spalanie spadło,nie czuc paliwa w spalinach i silnik trzymał równe obroty.Do czasu kiedy kuna nie wjechała mi w podwozie.Z 4 przewodów przegryzła 3 ,więc zalutowałem i było troche czasu ok.Teraz znów objawy są podobne ,ale nie tak upierdliwe.Syn dikupił program na laptopa i pokazało -sonda za katalizatorem - sporadycznie /usunął błąd/.Sprawdził parametry sondy przed kat. i sa takie -na wolnych obrotach od 39do 702 mV ,po dodaniu gazu pokazuje OOO mV.Czy te parametry sa własciwe jak obroty troszke falują 600-700.Chyba zrobiłem błąd z tym lutowaniem,no ale stało się .Wymieniać t   e sondę ,czy mieśći się w zakresie własciwych parametrów.Bardzo proszę o wskazówki.Moje auto to Megane I PH2 z 2002r.

                                                                                                                                                                                                                                                              

                    Pozdrawiam Juras.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, jerzy2281 napisał:

Sprawdził parametry sondy przed kat. i sa takie -na wolnych obrotach od 39do 702 mV ,po dodaniu gazu pokazuje OOO mV.

Czy te parametry sa własciwe jak obroty troszke falują 600-700.

1/ Należy doprowadzić układ dolotowy do prawidłowego stanu , aby obroty biegu jałowego na nagrzanym silniku

      wynosiły ok;750 obr/min,

2/ Sprawna sonda przed katalizatorem pracuje w zakresie napięcia od 0,1 V do 0,9 V,

3/ Uszkodzona / stara sonda ma mniejsze wahnięcia napięcia,

1243505503_SondaI.thumb.png.a8555f8816b8e1bf1d30578e4a7c2fee.png

4/ Producenci zalecają wymianę sond lambda po określonym przebiegu, podobnie jak filtrów czy świec,

5/ Wartości napięcia dla obu sondy w czasie hamowania silnikiem spadają do 0 V,

6/ Niesprawność I sondy objawia się w większości kontrolką „ check engine ” na desce oraz ;

        -  wzrostem spalania,

        -  spadkiem mocy,

7/ Czasowo " odłączenie sondy lambda ;

      -  ECU przyjmuje wtedy wartość 450 mV ( czyli mieszanka ok ) i silnik chodzi z tzw; mapy,

     -   zużycie paliwa dużo większe.

 

Edytowano przez Andrzej-2010
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok,dzięki za wyjasnienie i odpowiedz .Myslę że sonda jest dobra,spalanie jest w normie a i mocy silnikowi też nie brakuje.Może to wina paliwa.

                                                                                                                                                                                                                                                             Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...