Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pomoc w oszacowaniu kosztów naprawy Renault Fluence


tomaszpys

Rekomendowane odpowiedzi

Tak zamierzam zrobić z tym tylko ze ze względu na zawieszenie samochód trzeba wozić na lawecie nawet na wycenę. Nie wiem czego spodziewać się po kosztorysie ASO, czy nie ma tam jakiś chorych cen.

Ogólnie jak dla mnie z  grubszych spraw  to do wymiany:

błotnik

zderzak 

reflektor

wahacz i ewentualnie pozostałe "gadzety"

naprawa progu.

 

Reszta wyjdzie w praniu, choć wydaję mi się że pozostałe elementy z kosztorysu nie powinny być jakoś niesłychanie drogie.

Żaden patrząc po internecie i cenach oryginałów nie powinien przekroczyć 300 zł . Nie wiem jaki narzut ma ASO na nich.

 

Pozdrawiam,

Tomek

Edytowane przez tomaszpys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek,

 

po co gdybasz i się martwisz na zapas. Masz AC. Wstaw auto do serwisu, wybierz opcje naprawy bezgotówkowej i po 2-3 tygodniach odbierzesz samochód. Przecież to tylko rzecz, maszyna, da radę to naprawić. Martwić to się można chorobą lub takim problemem jak Twój w przypadku braku AC.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za słowa otuchy :). Oby to było takie proste jak mówisz wstawiasz i odbierasz naprawiony.

Tak byłoby w normalnym kraju a nie takim gdzie każdy każdego chce oszukać.

Okazuje się że najbliższy termin w ASO w którym chciałem naprawiać jest za prawie 1.5 miesiąca. :(

 

Patrząc na ceny poza ASO części oryginalnych nie wydaja się to aż takie przerażające kwoty. Sam już nie wiem.

Cóż pozostaje czekać.

Inna kwestia to firma która będzie likwidować szkodę "RESO Europa Service".  Czytam teraz różne opinie na ich temat. Miał ktoś z nimi styczność przy likwidacji szkody??

 

P.S.

Kurcze to była prędkość max 20km/h, a oni przedstawiają mi tu jakieś czarne scenariusze, jakby rozwalone było pól samochodu.

Edytowane przez tomaszpys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO na pewno zapłacisz sporo i może byc całka. Weź pod uwagę, ze masz do wymiany skorupe zderzaka, blotnik, wyciągnięcie progu, lampa ma zerwane uchwyty, rezonator (sprawdz w ASO ile to kosztuje, już masz 3k w samych gratach) a jeszcze zawieszenie, gdzie ceny będą sporo wyższe niz 300pln jak się wydaje (mógł mcperson sie wykrzywić). Mi po zarysowaniu zderzaka i błotnika plus lampa policzyli kolo 6-7k - blacharz nie miał nic do roboty, zamówili części, a potem lakierowanie i wymiana. Szkoda z OC ale to nie ma znaczenia przy wycenie.

Daj do wyceny w ASO to sie przekonasz, ale tanio nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karolaa - 6-7k za same malowanie i lampę?? Rozumie że z wymiana na nowe tych elementów?Dawno robiłeś/as??

Patrząc poza  ASO cala kolumna OEM wychodzi koło 800 zł + 200 zł wahacz. 

Drążek stabilizatora i reszta szpeja nie powinna być już taka droga.

Pozostaje kwestia półośki.

Szczerze mówiąc wątpię żeby przy tak niskiej prędkości wszystko się pogięło.

Ceny jakie ja znalazłem:

Amortzator 180 zł

https://mdparts.pl/543023532r-amortyzator-renault-moto-dynamic,3,1984,5547

Sprezyna , mysle ze z 300 (nie moge znalezc numeru OEM)

Poduszka amortyatora - 250 zł

https://allegro.pl/oferta/poduszka-amortyzatora-fluence-przod-543a03661r-7837235329?reco_id=42146671-c9b4-11e9-a8cd-000af7f5f5c0&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac94196dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco&

Wahacz 208 zł

https://mdparts.pl/wahacz-lewy-renault-megane-iii-scenic-iii-fluenc,3,692,1591

Rezonator 220 zł

https://allegro.pl/oferta/rezonator-powietrza-megane-iii-scenic-iii-fluence-8347842448

Lampa pewnie koło 1000 zł choć szczerze mówiąc normalnie skleiłbym to lub użył zestawu naprawczego. Są takie dostępne za niecałe 40 zł.

Niestety to wszystko ceny poza ASO. Pytanie jaki mają marże.

 

Pozdrawiam,

Tomek

Edytowane przez tomaszpys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wstaw nie do aso tylko do jakiegoś centrum napraw powypadkowych. Przecież masz tego pełno w Krakowie i okolicach. 

Wazne żeby warsztat mógł się bezgotówkowo rozliczyć z ubezpieczycielem. Przecież to nie musi być aso. 

Taki sposób ściąga z ciebie kłopoty i zmartwienia. Zapytaj ubezpieczyciela od AC gdzie ma warsztaty w Krakowie i okolicy i po sprawie. 

 

Jak wyjdzie całka to wyjdzie. I tak zapłacą. Warsztat auto naprawi i będzie ok. A jak nie będziesz chciał naprawiać, sprzedasz wrak i kupisz drugie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg likwidatora  warsztaty z którymi mają podpisaną umową mają naprawiać samochód na zamiennikach a ja chcę oryginały, szczególnie gdy chodzi o błotnik i zderzak.Cholera wie jak to będzie pasować.

ASO nic takiego nie mogą narzucić.

Zresztą wydawało mi się że o ile są zamontowane części oryginalne powinni stosować też oryginał.Ale tak to jest chyba przy likwidacji z OC. Z AC mamy trochę mniej do powiedzenia,a nie chce mi się użerać jeszcze z ubezpieczycielem.

Ale jasne nie koniecznie upieram się na ASO, chcę żeby było to po prostu dobrze zrobione na dobrej jakości częściach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mistrzu. Ale warsztaty niezależne mogą co to zrobić na częściach oryginalnych używanych. Zobacz ile tego na Allegro i olx. Pewnie bez problemu trafia w Twój kolor :)  przecież nie będziesz kupował nowej półosi w aso czy zawieszenia. Nie ma takiej potrzeby :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne tylko przy bezgotówkowej naprawie na wszystko warsztat musi mieć fakture.

Co maja wysłać ubezpieczycielowi link do olx??

Wiesz jak to jest zawsze ubezpieczyciel się może do czegoś przyczepić żeby nie wypłacić odszkodowania...

Jakbym chciał drutować to pewnie wziąłbym 3200 z kosztorysu i sam naprawił

Na zderzak i błotnik rzucił trochę szpachli i pomalował ale mi nie o to chodzi.

Odnośnie używek do meganki pewnie jest tego sporo ale do Fluenca juz mniej.Nie wszystkie czesci sa takie same.

A szczerze mowiac wolalbym dac 700 za oryginalny błotnik w ASO niz 400 za zamiennik a pozniej miec szpare ze mozna palca wsadzic :(

 

lapka2.gif

REGULAMIN - pkt 5.6 literki PL - mireczek01

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra Sarna i Karolaa dzięki a wasze opinie i poświęcony czas. Zobaczymy jak to się potoczy ale póki co to jak na razie jak mówiłeś gdybanie 

lapka2.gif

REGULAMIN - pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Edytowane przez tomaszpys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!