Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duże spalanie, terkotanie po rozruchu


kaniucha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Mam problem z dużym spalaniem gazu i paliwa, przy tym pojawia się terkotanie po rozruchu silnika to pewnie KFZR, są spadki mocy, skrzynie mam automatyczną, trasy jakie pokonuje to. miasto 3km w jedną stronę, spalanie 16/100 lpg, paliwa tyle samo pokazuje komp. czy to jest spowodowane krótkimi trasami, pewnie też, ale aż tak dużo, czy może uszkodzonym kołem KFZR? Mam audi a6 c5 2.4 benzyna które pali 14/100, a tu 1.6 i takie spalanie to jakaś masakra z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla porównania córka jeździ po 2,5 km. Średnie spalanie po mieście to 8 litrów/100 km. Nie masz mocy, a spalanie prawie dwukrotnie większe. Do wymiany cały zespół kzfr. Za chwilę możesz mieć problem nawet z samym odpalem silnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem, rozrząd wymieniony, ale pewnie mechanik tego KFZR nie wymienił, bo po co, spadki mocy występują sporadycznie ale są. w przyszłym tygodniu zrobię trasę i zobaczę co wyjdzie ze spaleniem, ale raczej nie ominie mnie ta wymiana biorąc pod uwagę to uszkodzone KFZR. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to zawór sterujący przepływem oleju wypełniającego koło zmiennych faz. Koło za pomocą wałka przestawia zawory ssące. Jednocześnie czujnik wałka przyśpiesza zapłon. Samochód dużo pali i nie .a mocy, bo ma nadmiernie wyprzedzony zapłon.

W normalnych warunkach koło pracuje tylko przy przyśpieszaniu i gdy jeździsz prędkością, gdzie są duże opory powietrza. Maksymalne wyprzedzenie do 42 stopni. Na wolnych obrotach do 3 stopni. W czasie jednostajnej jazdy ma 6-9 stopni. Podejrzewam,że u Ciebie może być 2-3 razy większe.

Zawór to część wymienna. Najczęściej wytrzymują do 150 kkm. Psują się najczęściej mechanicznie rozszczelniając obwód olejowy od pompy smarującej do wypełnienia koła. Twoje koło już terkocze tzn, że zostało przesilone długotwałym naprężeniem i straciło siłę cofającą do pozycji zerowej. Całkowicie zmieniła się jego charakterystyka. To jest mierzalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, rozumiem, że ten czujnik i koło do wymiany, przy okazji reszta zespołu rozrządu też? umówiłem się już z mechanikiem specem od renault na naprawę w połowie listopada, dam znać jaki będzie efekt. 

Edytowane przez kaniucha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!