Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co to jest taki pojemnik przed filtrem powie


oli.wawa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam takie pytanie przed filtrem powietrza w mojej Megane II (2003 r. 1.4 98km) jet taki pojemnik, który z jednej strony ma rurę dolotową a z drugiej dziwnym eliptycznym kształtem łączy się z obudową filtra powietrza. Czy ktoś z Was może wie co to jest i do czego służy. Pytam ponieważ ostatnio w warsztacie jakiś nieuważny mechanik ułamał plastikowy uchwyt tego "CZEGOŚ" a w następstwie drgań nastąpiło całkowite odłączenie od obudowy filtra, więc tymczasowo lub nie (to zależy od Waszych wypowiedzi) wyjąłem cały ten zestaw. Co ciekawe teraz samochód łatwiej wkręca się na obroty, nie szarpie na niskich obrotach i co najważniejsze spalanie spadło o 0,6 l/100km. Dziękuję za wyjaśnienie mi tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś wkleił fotkę to byłbym na 100% pewien, że to "tłumik szumów", inaczej mówiąc puszka która tłumi wszelkie szumy zasysanego powietrza.

0,6 l pali Ci mniej?

Proste, powietrze jest zasysane właśnie przez ten otwór, ma mniejsze opory.

Ale wg mnie to sprawdził bym filtr powietrza i pooglądał całą rurę dolotową i tłumik. Być może masz coś przytkane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, zaraz postaram się dodać jakieś fotki.

 

[ Dodano: 2008-07-16, 09:19 ]

Tu widać miejsce i eliptyczne podejście do filtru powietrza.

1.jpg

 

a to jest to co mi odpadło

2.jpg

 

Czy oprócz głośniejszej pracy silnika na wysokich obrotach są jeszcze jakieś inne konsekwencje zdjęcia tego "TŁUMIKA" ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie kolego Mad przecież oli.wawa nie wyjął filtra powietrza, który znajduje się w puszcze z owalnym otworem przy grodzi silnika.

To co pokazałeś na zdjęciu to tłumik szumów, ma zadanie tłumić wszelkie szmery zasysanego powietrza.

Zamontuj go mimo wszystko bo w takim układzie silnik zasysa gorące powietrze z komory silnika. Albo przynajmniej załóż jakąś rurę na obudowę filtra i poprowadź ją do przodu do takiego trójkątnego chwytu powietrza który jest obok chłodnicy. Dochodzi do niego koniec rury karbowanej z tłumika.

 

U mnie tłumik trzyma się na takim metalowym uchu, które zamontowane jest na silniku i zabezpieczone paskiem gumowym.

Zrobię Ci wieczorem zdjęcie.

U Ciebie tego elementu nie widzę.

 

PS

Akurat pojawiła się fotka na forum

download.php?id=1917

Chodzi mi o ten element z dwoma śrubami przed tłumikiem trzasków.

Jak widać przypięty jest gumowym paskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za dyskusję i porady, założyłem aluminiową rurę i poprowadziłem ją na dół za zderzak (prosto na wloty powietrza). Jest ciszej a Megane zbiera się żwawiej. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam. OLI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Witam, odświeżę trochę temat.

 

Posiadam Meganke 1.4 2003r i u mnie brakuje rury która idzie od zderzaka do tej puszki która tłumi hałas ale do czego zmierzam, czy mógł by mi ktoś zrobić zdjęcie jak ta rura wygląda i dokąd idzie do zderzaka bo przymierzam sie do zakupu ale nigdzie nie mogę zaleźć zdjęć.

 

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz zdjęcia

thumb_hosting_zdjec_1475859795__20161007_170240.jpg

 

a to gdzie się kończy - praktycznie zaraz za akumulatorem (zdjęcie obrócone o 90st w lewo)

thumb_hosting_zdjec_1475859818__20161007_170259.jpg

 

Widzę, że też z Bydgoszczy jesteś :) jakbyś potrzebował coś zobaczyć, czy porównać do daj znać. Pzdr

Edytowane przez Badger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki bardzo:) teraz też wiem jak wygląda ta rura bo gościu na szrocie próbował mi wcisnąć inna ale nie byłem pewny dobrze że nie wziąłem. Tak jestem z Bydgoszczy :) jak ty byś coś potrzebował to również zapraszam do kontaktu :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!