Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 1.2 Tce 115KM - opinie


zezer

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

siostra przymierza się do zmiany swojego odrzutowca (Clio II Ph5 1.2 58km 2007 z podtlenkiem biedy) na coś większego i nowszego. Więc wszystko co będzie miało powyżej 100km to już przeskok. Nie bierze też udziału w żadnych drag race, więc auto nie musi mieć ogromnej mocy. Rozglądałem jej się za autem i znalazłem "ciekawy" (moim zdaniem) egzemplarz z silnikiem 1.2 TCe 115KM. W internetach rozpisują się, że spoko silnik, ale lubi popić olej. Polecają - ale nie do końca. Zakładam, że ktoś śmiga tutaj takim autem i może co nie co o nim powiedzieć. Warto brać te silniki pod uwagę, czy lepiej rozglądać się za 1.6? Prośba o podpowiedź za czym się dokładnie rozglądać, patrzymy 2011+ do 30k.

 

Link do ogłoszenia: https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-gtline-navi-pierwszy-wlasciciel-12-m-cy-gwarancji-ID6Cuahf.html?fbclid=IwAR0LPU9p3Nc14zt2MceW5DUA21Jsik4MW6JkWEh1I8IWZ6DMOy0CNjYXgoo#ae19a644d8 warte to to swej ceny?

 

Z góry dzięki za info.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety te silniki lubią popić olej - artykuł o 1.2 TCe.  Z tego co słyszałem silniki 1.2 TCe poprawione są od 2 połowy 2016 roku....  Zdecydowanie lepiej, a wręcz jak najbardziej dla kobiety idealny będzie idiotoodporny 1.6 16V 110 KM, dobrze również współpracuje z LPG.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

kolega wyzej wspomniał o 1.2 tce ze bierze olej a nie 1.4 , czytamy ze zrozumieniem

do 30 tys zl spokojnie znajdziesz najbogatsza wesje meganki z 1.4 Tce znacznie lepszy niz 1.2 a 1.6 16v toporny do tego auta ale w sumie dla kobiety moze byc gorzej bo z kolem zmiannych faz rozrzadu ktory plata figle , glsona praca silnika wzgledem wydajnosci a paliwa zje tyle samo co benzynka z turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cały czas przeglądam otomoto, namierzyłem dwa auta:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-6110ps87000kmklimatronicalufelgioryginalny-lakier-ID6CAWCh.html#80afec280f - z minusów, jedna karta, brak bluetooth'a (a to by się przydało, można chyba dołożyć), niewielka wgniotka obejmująca przednie i tylne drzwi na łączeniu, mniej więcej 5x10cm, ale zabezpieczona, opony do wymiany

 

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-podgrzewane-fotele-hands-free-bezwypadkowy-lakier-oryginal-top-ID6CIibx.html#80afec280f - brak bt, buty do kupienia, felgi zmęczone życiem

 

coś szczególnego rzuca wam się w oczy? jak je oceniacie? Jest parę fajnych aut, nawet z Polskich salonów, ale nie mają ESP i to jest duży minus dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako posiadacz od kilku lat silnika 1.2 TCe powiem Ci tylko że możesz go kupować bez obaw.

Jest już sporo sztuk które zrobiły po 200.000 km i jest ok.

Najwięcej do powiedzenia mają zawsze Ci, co gdzieś tam słyszeli od szwagra albo przeczytali na forum, fani wielkich mocy i pojemności.

A potem się taki pseudo ekspert na forum Megane chwali, że sobie 3 cylindrowego Peugeota zakupił :mrgreen:.

Trafić na bubla można w każdej konfiguracji, kupowanie używki to jest zawsze loteria niestety.

Edytowane przez tomgrandtour
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.6 16V Coupe z podtlenikiem i 270tys na blacie. Oleju nie bierze, ale sam silnik mułowaty. Do miasta ok, na trasie powyżej 120km/h stanowczo za głośny.

Choć już mi się znudził to sam samochód mi się podoba i go lubię dlatego rozważam zakup mocniejszej jednostki, albo 2.0 albo przynajmniej tą 130KM z 1.4 TCE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.12.2019 o 14:56, tomgrandtour napisał:

A potem się taki pseudo ekspert na forum Megane chwali, że sobie 3 cylindrowego Peugeota zakupił :mrgreen:.

Nie porównuj osiągów 1.2 TCe 115 KM do 1.2 PureTech 110 KM.  Miałem jesienią zastępczy 308 1.2 PT 110 KM (w moim była szkoda parkingowa - naprawa w ASO) byłem w szoku jak zaskakująco pięknie się zbierał jak na 110 KM....  Na mokrej nawierzchni bez problemu mielił kołami z 2 biegu bez żadnego rozpędu silnika i to na felgach 17". Jak sobie przypomniałem jazdę próbną z 2014 roku 1.2 TCe 115 KM to było jedno wielkie rozczarowanie osiągami, mega turbo dziura i spore spalanie jak na 1.2...... Clio 3 dCi 86 KM którym jeździłem na ówczesne czasy przeskakiwało moment w mieście i trasie 1.2 TCe 115 KM......

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!