Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I ph II wspomaganie + wysokie obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

potrzebuję podpowiedzi, bo mój mechanik rozkłada ręce.

Mam Megane I ph II 1.4 16v z 1999 roku, wymieniłam pompę wspomagania, poprzednia wyła. Nowa nie wyje, ale nadal po uruchomieniu silnika ciężko ruszyć kierownicą, jakby coś ją blokowało. Płyn w zbiorniku nowy, ale wrze - nie mogę znaleźć informacji, czy tak powinno to wyglądać. Układ jest hydrauliczny, nie najnowszy, może za wiele od niego wymagam?

A jeśli jednak nie powinno tak być to co z tym zrobić? Maglownica? Nic w sumie nie hałasuje.

Druga sprawa to problem z obrotami silnika. Po odpaleniu, na luzie, trzyma jakieś 1000-1200 maksymalnie. Po przejechaniu kawałka, zahamowaniu i powrocie na luz potrafi wkręcić się na 3000 i tak trzymać. Rekordowo doszła do 3500. ;) Zgaszenie silnika pomaga, po ponownym odpaleniu obroty falują i zazwyczaj się uspokaja, jednak nie zawsze, zdarza się, że przy którymś zatrzymaniu znów wkręca się wysoko i nie przestaje wyć. Mechanik w tej kwestii rozłożył ręce i stwierdził, że się czepiam. Gdzie szukać problemu? Co naprawiać? 

Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, charliethegirl napisał:

Po przejechaniu kawałka, zahamowaniu i powrocie na luz potrafi wkręcić się na 3000 i tak trzymać.

Rekordowo doszła do 3500. ;)

1/ Czy była czyszczona przepustnica i wymienione oringi?

2/ Czy sprawdzany był ;

       -  potencjometr pedału gazu?

       -  czujnik położenia przepustnicy ?

3/ Czy masz silniczek krokowy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!

Może łapie gdzieś lewe powietrze (falujące obroty) na układzie dolotowym, czyli filtr powietrza i cały dopływ powietrza od początku, Sprawdż czy filtr nie jest czymś zalany , musi być czysty i suchy. To opcja in plus, inne przyczyny mogą za sobą pociągnąć koszty, np. przegrzana głowica i uszkodzona uszczelka pod nią. W tym przypadku może ubywać płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym tegoż płynu. Objawem tego albo będzie z tłumnika szedł biały dym ( nie tylko na zimnym silniku lecz na rozgrzanym), albo będzie "przybywało" Ci oleju w silniku- tzn. płyn chłodzący przedostaje się do oleju i miesza z nim zmieniając tez jego wygląd i zapach. Sprawdzenie tego wymaga kilkakrotnej dłuższej obserwacji  na bagnecie,  przy małym ubytku. mogą być tez inne przyczyny- dobrze by było podpiąć auto pod komputer który wskaże ewentualne błędy.

Co do wspomagania, w zbiorniczku wyrównawczym nie powinno być "ruchu" w oleju hydraulicznym, nie powinno nic wrzeć ani bulgotać, te objawy świadczą o nieszczelności w układzie (na pompie albo na przekładni - maglownicy tzw.). Powietrze lewe będzie powodowało ciężką prace przekładni i będzie wychodziło przez naturalny najwyższy punkt w obiegu czyli zbiorniczek wyrównawczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kojarzę w sceniku, że po wymianie pompy wspomagania do jej odpowietrzenia trzeba było wykręcić jakąś śrubkę i po pokazaniu się oleju powtórnie ją wkręcić. Było tylko bulgotanie oleju w zbiorniczku i układ nie działał.

Scenic S1Ph2 z 2000 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ten silnik nie posiada potencjometra tylko linkę. Należałoby zacząć od przeczyszczenia silniczka krokowego i czujnika wału. Wspomagania odpowietrza się skręcając maksymalnie kierownicą  do końca i troszkę można przytrzymać (w prawo a potem w lewo to samo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!