Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 1.5 dci


Alan01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam megane 3 1.5 dci z 2009 roku i jest problem z odpaleniem przy temperaturze poniżej zera auto odpala ale po chwili gaśnie i dopiero tak za 10 razem odpali później już normalnie odpala najgorzej jest po nocy. Podłączyłem ją pad komputer i wskazało kilka błędów dorzucam zdjęcie może ma kogoś pomysł jak ją naprawić:) I co oznaczają te błędy:) z góry Dziękuję :)

20191202_204204.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Alan01 napisał:

mam megane 3/ 1.5 dci z 2009 roku i jest problem z odpaleniem przy temperaturze poniżej zera,

auto odpala ale po chwili gaśnie i dopiero tak za 10 razem odpali,

później już normalnie odpala najgorzej jest po nocy.

Proponuje;

1/ Wymienić filtr paliwa na markowy; mann, knecht, purflux,

2/ Zapewnić aby nie było pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

3/ DTC 038096 ; do wymiany świece żarowe,

4/ DTC 000292 ; do kontroli czujnik wydatku paliwa.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr wymieniony na mann wymieniona gruszka  bo przez nią dostawalo się powietrze do układu paliwowego świece wymienione został ten czujnik jeszcze :) dzięki za informację:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od tych świec żarowych, zapala Ci się ich kontrolka? Masz błąd w układzie ogrzewania wstępnego. Mi kiedyś jedna padła, ale nie pamiętam czy ten sam kod błędu, natomiast to typowy objaw świec lub ich przekaźnika. Tego się trzeba uczepić. W razie co dla Ciebie świece dobre to BERU: https://allegro.pl/oferta/beru-ge110-swieca-zarowa-mercedes-a-w176-gla-citan-7497110887 Tylko nie kupuj od razu a najpierw sprawdź!

ale świece wymienione bo??? Były zepsute czy nie?

Edytowane przez omega
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jednej padniętej świecy tak źle by nie było, ja przypadkiem ją wykryłem jak bawiłem się SDPROG'iem bo tak w ogóle bym nie zauważył problemu. Pytanie podstawowe czy one w ogóle się załączają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej czymś takim: https://allegro.pl/oferta/probnik-napiecia-pradu-tester-kontrolka-6v-12v-24v-8317070792 ale na chłopski sposób to jak dotkniesz obudowy nawet u góry to wydaje się, ze powinna być ciepła po kilkukrotnym włączeniu i wyłączeniu zapłonu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź dzisiaj sobie wieczorem zobaczę:) 

Dnia 3.12.2019 o 18:33, Andrzej-2010 napisał:

Proponuje;

1/ Wymienić filtr paliwa na markowy; mann, knecht, purflux,

2/ Zapewnić aby nie było pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

3/ DTC 038096 ; do wymiany świece żarowe,

4/ DTC 000292 ; do kontroli czujnik wydatku paliwa.

A jeśli chodzi o ten czujnik wydatku paliwa co to wogole jest za czujnik bo jak powiedziałem mechanikowi o tym to powiedział mi że pierwszy raz słyszy o takim czujniku  i gdzie można go zlokalizować? Tylko też jak by to było tym czujnikiem to przy dodatnich temperaturach czy ona by wtedy też tak ciężko paliła czy normalnie. Bo jeśli chodzi o odpalanie meganki przy dodatnich temperaturach to odpala bez problemu tylko problem się pojawia jak temperatura spada poniżej zera to nie będzie jakiś czujnik temperatury? 

A może jest ktoś tutaj z okolic Krakowa z clipem  do renault i mógł by mi podłączyć i sprawdzić co jej tak na prawdę dolega :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.12.2019 o 13:46, Alan01 napisał:

A jeśli chodzi o ten czujnik wydatku paliwa co to w ogóle jest za czujnik, bo jak powiedziałem mechanikowi o tym to powiedział mi,

 że pierwszy raz słyszy o takim czujniku  i gdzie można go zlokalizować?

 Tylko też jak by to było tym czujnikiem to przy dodatnich temperaturach czy ona by wtedy też tak ciężko paliła czy normalnie.

  Bo jeśli chodzi o odpalanie meganki przy dodatnich temperaturach  - to odpala bez problemu,  tylko problem się pojawia jak

  temperatura spada poniżej zera,  to nie będzie jakiś czujnik temperatury? 

Jakiej mocy jest silnik?

Jaki rodzaj pompy wtryskowej masz zamontowany?

Czujnik wydatku paliwa  -  nazywany również regulatorem wydatku paliwa - numer 4 na rysunku 

1167171719_Pompawtryskowa.thumb.png.df379b452ad6c8fbee8707ee4e145997.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Jakiej mocy jest silnik?

Jaki rodzaj pompy wtryskowej masz zamontowany?

Czujnik wydatku paliwa  -  nazywany również regulatorem wydatku paliwa - numer 4 na rysunku 

1167171719_Pompawtryskowa.thumb.png.df379b452ad6c8fbee8707ee4e145997.png

Silnik ma 86 km jaki rodzaj pompy to nie wiem ale czy to możliwe że przez niego tylko jak jest temperatura ujemna nie chce od razu zapalić tylko odpala i gasnie po chwili bo jak jest dodatnia temperatura w nocy chodź by te 2/3 stopnie to odpala bez problemu. Przez całą wiosnę lato i jesień dokąd są dodatnie temperatury w nocy to normalnie odpala tylko w zimie ma problem jak coś to wyśle filmik z odpalania na mrozie:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alan, ja jestem gorącym zwolennikiem tego, żeby ludziska sami sobie przy samochodach majstrowali i w ogóle starali się myśleć, ale jak już nie masz do tego przysłowiowego nosa, to jednak zdecydowanie lepiej podjechać do kumatego mechanika. Jak jesteś Warszawa-okolice to Ci coś mogę na PRIV podrzucić takowego a myślę, że wielu kolegów z forum pomoże w innych regionach Polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, omega napisał:

Alan, ja jestem gorącym zwolennikiem tego, żeby ludziska sami sobie przy samochodach majstrowali i w ogóle starali się myśleć, ale jak już nie masz do tego przysłowiowego nosa, to jednak zdecydowanie lepiej podjechać do kumatego mechanika. Jak jesteś Warszawa-okolice to Ci coś mogę na PRIV podrzucić takowego a myślę, że wielu kolegów z forum pomoże w innych regionach Polski.

Ja jestem z okolic Krakowa i właśnie szukam kogoś ogarnietego w tym regionie kto mógł by mi pomóc z tym zrobić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Alan01 napisał:

Silnik ma 86 KM, jaki rodzaj pompy to nie wiem

1/ Wg ; reno silnik o tej mocy i z 2009 r,  powinien mieć pompę siemens,

      taką jaką zamieściłem na zdjęciu, ale były też  przypadki pomp delphi,

2/ Dla silników o mocy 84 i 85 KM stosowano pompy delphi,

3/ Zadaniem regulatora wydatku paliwa, jest dostarczenie do części pompy wytwarzającej

     wysokie ciśnienie, tylko takiej ilości paliwa jaka jest w danej chwili potrzebna,

4/ Popraw / podoginaj piny by wtyczki ciasno weszły w gniazda, przeczyść piny ;

     -  na wtyczce zaworu regulacji dawki paliwa,

     -  na wtyczkach od wtryskiwaczy,

     -  na regulatorze ciśnienia wtrysku,

     -  na czujniku ciśnienia paliwa na szynie,

     -  na złączach komputera ecu,

5/ Zrób test przelewowy wtrysków na gorącym silniku,

6/ Pomierz ciśnienie na listwie wtrysku w czasie rozruchu i na biegu jałowym,

7/ Sprawdź czujnika położenia wału, wałka rozrządu oraz ich wtyczki,

 8/  małopolskie - serwisy

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!