Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośna praca silnika


lendis

Rekomendowane odpowiedzi

Elo,

od momentu obniżenia temperatur mój Megane z LPG zaczął jakoś głośno pracować (niemal jak diesel).

Wcześniej silnik był niemal niesłyszalny. Jeszcze niedawno wymieniałem świece, bo troszkę tracił moc. Po tym zabiegu wszystko OK. 

Teraz mocy nie traci, spalanie jest w normie, tester płynu chłodniczego nie pokazuje gazów, ale ten dźwięk mnie dobija... 

Wewnątrz niemal nic nie słychać, muszę wyciszyć całkiem radio, by usłyszeć. Ale na zewnątrz daje jak Transit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nagle zaczęły? Czy przez temperatury? Później poszukam papierów od gazu, by potwierdzić. 

 

Sprawdziłem - wtryski mam Barracuda. Faktycznie cykają. Teraz jednak byłem odpalić silnik (brak mrozu w nocy, teraz ciepło i przyjemnie) i chodzi dużo ciszej. 

Edytowane przez lendis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski lpg zawsze cykają ,Barracudy są cichutkie chyba że masz jakiś problem z nimi albo gdzieś stukaja o jakis plastik metal bo te w listwie są na podstawce która musi być do czegoś przymocowana , być może poluzowała się śruba podstawki bo rozrządu u ciebie nie podejrzewam bo to inny metaliczny dzwięk ja mam te same wtryski i sś cichutkie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.12.2019 o 22:46, lendis napisał:

od momentu obniżenia temperatur, mój Megane z LPG zaczął jakoś głośno pracować (niemal jak diesel).

Wcześniej silnik był niemal niesłyszalny.

Proponuje posłuchać;

   1/ czy ten odgłos nie pochodzi z prawej strony silnika, od strony rozrządu,

   2/ sytuacja będzie rozwojowa i początkowo samochód ;

        -  będzie głośno pracował tylko na zimno,

       -  potem dojdzie delikatne grzechotanie przy przyspieszaniu,

    3/ kiedy był wymieniany rozrząd?

         - naciąg łańcucha regulowany jest przez napinacz, sterowany ciśnieniem oleju,

    4/ proponuje zmianę oleju na syntetyk Valvoline Syn Power 5W40.

 

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej mam 5W40, ELF - wymieniany ze dwa miesiące temu. Rozrząd wymieniany jakieś 30k km temu (przynajmniej wg papierów, ja nim zrobiłem około 5k od zakupu). Nie słychać chrobotania metalu ani nic takiego. 

 

Sorry, rozrząd wymieniany 50k km temu - 3 lata. 

Właśnie przejrzałem książkę serwisową i wszystkie faktury. 

Edytowane przez lendis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, lendis napisał:

Nie słychać chrobotania metalu ani nic takiego. 

Sorry, 50 k temu - 3 lata. 

Łańcuch rozrządu nie należy do trwałych ;

    -  warto sprawdzić ciśnienie oleju na gorącym silniku,

    -  interesujący jest fakt, że już przy przebiegu 117.000 km, wymieniany był rozrząd !!!

   -  ocierający o pokrywę głowicy i rozrządu łańcuch, powoduje produkcje opiłków metalowych,

   -  opiłki metalowe dostają się do oleju i może być kłopot;

           -  z panewkami,

           -  wałkami w głowicy ,

           -  turbiną,

    - olej elf, to olej z najniższej półki.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

 -  interesujący jest fakt, że już przy przebiegu 117.000 km, wymieniany był rozrząd !!!

   

    - olej elf, to olej z najniższej półki.

Ok, postaram się to sprawdzić. 

Auto jest sprowadzone z Niemiec i widać, że bardzo o nie dbano - wygląda bardzo dobrze, zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Wiele rzeczy eksploatacyjnych było wymienianych. Stąd nie zastanawiał mnie ten rozrząd.

Ja wymieniłem tylko olej, świece, filtry i inne płyny ustrojowe. 

Zapłon nie wypada, mocy nie traci, nie szarpie. 

 

Olej wlałem taki jak zaleca producent. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 tce + LPG = regulacja zaworów. Jeżeli już kupiłeś z LPG a nie ty montowałeś to możliwe iż zawory wymagają regulacji stąd ten klekot. ELF też do najlepszych olei nie należy (to że producent go zaleca to znaczy tylko że ma z nim umowę podpisną i tyle. Jakby mieli podpisaną z kujawskim to tego by zalecali ;dddd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, lendis napisał:

Zapłon nie wypada, mocy nie traci, nie szarpie. 

 

23 minuty temu, lendis napisał:

Sam zakładałem LPG,

1/ Należy zdiagnozować skąd dochodzi niepożądany dźwięk;

Dnia 13.12.2019 o 22:46, lendis napisał:

mój Megane z LPG zaczął jakoś głośno pracować (niemal jak diesel).

Wcześniej silnik był niemal niesłyszalny.

2/ Wymiana ;

      -  filtra oleju na markowy; mann, knecht, purflux,

      -  oraz oleju na markowy,

3/ Poprawia parametry ;

      -  smarne łańcucha rozrządu,

      -  łożyskowania turbiny i jej chłodzenia,

      -  właściwego smarowania tulei, wałków rozrządu, wału korbowego,zaworów, 

      -  parametry oleju markowego, zachowane są w dłuższym czasie,

      -  olej wymieniać co ok; 10.000 km,

      -  właściwie eksploatować turbinę.

   

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

 

1/ Należy zdiagnozować skąd dochodzi niepożądany dźwięk;

      -  olej wymieniać co ok; 10.000 km,

      -  właściwie eksploatować turbinę.

   

Olej zamierzałem pierwotnie wymieniać co 10k km, ale za Twoją radą wymienię już, na lepszy. Filtry też. 

O turbinę staram się dbać - nie cisnę go na zimnym i daję jej chwilę po dojechaniu na miejsce przeznaczenia (nie gaszę od razu silnika). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!