Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kasowanie adaptacji mapy paliwa 1.4 TCe


marsss

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadzam się z Tobą fullxda , ale już wcześniej wspomniałem że na chwilę obecną nie będę miał możliwości wystroić po AFR i muszę to wystroić tak aby czasy wtryskiwaczy PB nie zmieniały się zbytnio przy jeździe na LPG , co da duże prawdopodobieństwo że w open loop ( nie open lock ) będzie w miarę poprawnie .

Temat zamykam , bo już wszystkie cenne informacje zostały w nim zawarte , dodam tylko że z ELMem bez bluetooth dobrze sobie radzi PCMSCAN który poprawnie i zrozumiale wyświetla  korekty STFT I LTFT .

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.12.2019 o 14:38, witman napisał:

Tak dla ścisłości producent zaleca co 60 tys. mil, a to = prawie ~100 tys.km

 

Ja dysponuje danymi, że co 60.000 km przebiegu a nie 60.000 mil,

Dnia 26.12.2019 o 14:38, witman napisał:

Jakieś pół roku temu sprawdzaliśmy luzy w naszym trzecim 1,4TCe jest to Scenic Grand 7os. z LPG BRC.SQ32 od 130 tys.km, auto jest wołem roboczym i jeździ jako taksówka po zatłoczonym Wrocku, przy 235 tys. profilaktycznie wymieniliśmy 3 szklanki, bo były już bliskie wartości graniczne, został również wymieniony łańcuch, napinacz i prowadnice łańcucha, auto ma w tej chwili ~280 tys.km, rocznie robi ~85 tys.km

 Czy nie zbyt późna kontrola luzów zaworowych w tym Scenicu przyczyniła się do wymiany 3 szklanek???

   - były to szklanki na wydechu????

  -  jak wyglądały inne szklanki??? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szklanki się zużywają tak jak płytki przy regulacjach hydraulicznych, a ich zużycie zależne jest w gównie od jakości oleju silnikowego, a w zasadzie od częstotliwościowi jego wymiany.

Warto skrócić interwały olejowe o połowę, a w trybach jazdy typowo miejskiej robić to co 10tys. (raz w roku), ponadto utrzymywać stan oleju na 3/4 wskaźnika na bagnecie.

Już wspinałem o tym na forum, że kontrolowałem w moich dwóch 1,4TCe luzy zaworowe w jednym przy przebiegu 80tys. w drugim niedawno przy 118tys.km i wszystko było książkowo.

Niedawno dokonywaliśmy pomiary luzów przy niemal identycznej konstrukcji głowicy w silniku 2,0 16V M4R (konstrukcja Renault/Nissan) przebieg 315tys. klient jeździ nim od 150tys. i tyle samo na LPG, olej zmieniany był co 20tys.km, 5 szklanek na ssących do wymiany, wymieniliśmy wszystkie na ssących, przy okazji wymiana łańcucha, napinacza i prowadnic, silnik trudno się uruchamiał jak był zimny.

Zużycie szklanek można też rozpoznać organoleptycznie po wytarciu wewnętrznego popychacza (grzybka) na jego skraju robi się rancik i widać, że jest sklepany.  

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!