Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

awaria tylnej wycieraczki


Rekomendowane odpowiedzi

niedawno przestała działać tylna wycieraczka w moim aucie. bezpiecznik ok, bo po włączeniu słychać działanie przerywacza wycieraczki, jednak ta ani drgnie. jak sprawdzić czy to moduł, czy też może silnik, albo jeszcze co innego?

 

kwestia nr 2: jak zdemontować ramie tylnej wycieraczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić czy dochodzi napięcie na kostce silnika, silniczek sprawdzić podpinając na krótko.

Wycieraczkę trzeba zdjąć za pomocą ściągacza, po wcześniejszym potraktowaniu WD40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycieraczkę trzeba zdjąć za pomocą ściągacza

Święta racja :mrgreen: Ja ostatnio w sceniolu zdejmowałem tylną ale nie miałem ściągasza do wycieraczek. Zastosowałem więc ściągacz do końcówek drążków kierowniczych w maluchu. Zakupiłem go kiedyś od indywidualnych importerów z Sojuza. Są jeszcze dostepne na targowiskach i giełdach. (postaram się dokleić fotki ustrojstwa) A z powodu braku WD40, zastosowałem kilka kropli płynu hamulcowego DOT4.

post-2372-1216339627_thumb.jpg

post-1-1216339627_thumb.jpg

post-1-1216339628_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu ściągacz do sworzni najbardziej się nadaje, z przodu niestety nie no się go nie włoży.

Ja mam taki trój-ramienny, z tym, że dorobiłem odpowiednią śrubę i mam dwuramienny.

:mrgreen:

Z tym płynem hamulcowym to bardzo dobry pomysł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
cięcie

 

... wiec musze zdjac ramie wycieraczki tak jak kolega wyzej prezentował i wtedy dalej rozbebeszyc obicie klapy bagaznieka??

 

Pozdro

 

Na forum piszemy polską czcionką. Zapoznaj się z regulaminem. lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Hej, ja tylną wycieraczkę zdjąłem kluczem chyba 22-24 taki duży potężny położyłem kawał porządnego jenasu żeby nie porysować i zahaczając klucz od ramię wycieraczki zdjąłem ją bez większego problemu bez traktowania tego jakimiś środkami.

A mój problem dotyczył samego silnika tylnej wycieraczki. Bo miałem problem że czasami działała a czasami nie. Rozebrałem więc mechanizm bo stwierdziłem że będzie szybciej niż przełącznik przy kierownicy. Dostałem się do silnika po odkręceniu dwóch śrubek z silnika i okazało się że jedna ze szczotek się zapiekła i nie dotykała dobrze silnika. potraktowałem to DWOMA KROPLAMI płynu hamulcowego rozruszałem i już normalnie wszystko chodzi. rozbiera się to szybko i bez problemów.

Także może to ten sam problem?

Nie da się zdjąć silniczka bez wyciągania wycieraczki. Męczyłem się z tym i po prostu nie da się tego zrobić, trzeba zdjąć mechanizm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Gość Grochu87

Witam serdecznie. Podłącze się pod temat bo również mam problem z tylną wycieraczką. Od jakiegoś czasu działała bardzo mozolnie, tzn ścierała ale w strasznie powolnym tempie aż w końcu przestała działać całkowicie. Dziś wykręciłem cały mechanizm wycieraczki. Wygląda "całkiem zdrowo" ale dziwi mnie ze nie mogę ręcznie przekręcić zębatki i ramion ze środka. Czy to oznacza zacięcie sie tej przekładni czy zawsze powinna stawiać taki duży opór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opór będzie dość spory bo próbujesz duży kołem obrócić małe kółko, najprościej rozebrać mechanizm wybiegu i sprawdzić jak działa sam silnik ,wszystko porządnie wyczyścić nasmarować i wtedy jak nic nie jest zatarte powinno działać. Bardzo często przy starym smarze są dość duże opory i wtedy nie bardzo chce działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grochu87

Pit-men rzeczywiście opór powinien być chociaż mniejszy niż kiedy chciałbym kręcić małym kołem duże ale to jest chyba przesada. Zdjąłem silniczek i jutro spróbuje go przetestować ale ta przekładnia jest całkowicie nie do ruszenia. Próbowałem zaprzeć sie śrubokrętem o białą zębatkę a nawet stukałem kluczem francuskim w wersji soft :-) z prawej strony w to niższe ramię i nic nawet nie drgnęło. Myślę, że coś nie tak jest z trzpieniem. Pryskałem to WD40 z nadzieją że puści ale ciężko się tam dostać. Da się to jeszcze bardziej rozebrać?? Teraz wygląda to tak:

post-26437-1278531520_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż więcej zdjęć, z każdej strony, jak najbardziej dokładne. Jestem dobry w rozbieraniu nieznanych urządzeń (dla jasności :-) ) i w 99% je składam.

Wydaje mi się, że ten trzpień od mimośrodu jest wkładany od strony, z której zrobiłeś fotkę.

Co jest z drugiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grochu87

Więcej fotek wedle życzenia :-). Z drugiej strony jest mocowanie ramienia wycieraczki i ten czarny plastik co robi chyba za uszczelkę który zdaje się być do ściągnięcia ale już bez możliwości montażu czyli mówiąc serio nie wiem jak go zdjąć. Mam nadzieję, że Ty coś mi podpowiesz.

post-26437-1278533261_thumb.jpg

post-1-1278533261_thumb.jpg

post-1-1278533262_thumb.jpg

post-1-1278533263_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!