Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

awaria tylnej wycieraczki


Rekomendowane odpowiedzi

niedawno przestała działać tylna wycieraczka w moim aucie. bezpiecznik ok, bo po włączeniu słychać działanie przerywacza wycieraczki, jednak ta ani drgnie. jak sprawdzić czy to moduł, czy też może silnik, albo jeszcze co innego?

 

kwestia nr 2: jak zdemontować ramie tylnej wycieraczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić czy dochodzi napięcie na kostce silnika, silniczek sprawdzić podpinając na krótko.

Wycieraczkę trzeba zdjąć za pomocą ściągacza, po wcześniejszym potraktowaniu WD40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycieraczkę trzeba zdjąć za pomocą ściągacza

Święta racja :mrgreen: Ja ostatnio w sceniolu zdejmowałem tylną ale nie miałem ściągasza do wycieraczek. Zastosowałem więc ściągacz do końcówek drążków kierowniczych w maluchu. Zakupiłem go kiedyś od indywidualnych importerów z Sojuza. Są jeszcze dostepne na targowiskach i giełdach. (postaram się dokleić fotki ustrojstwa) A z powodu braku WD40, zastosowałem kilka kropli płynu hamulcowego DOT4.

post-2372-1216339627_thumb.jpg

post-1-1216339627_thumb.jpg

post-1-1216339628_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu ściągacz do sworzni najbardziej się nadaje, z przodu niestety nie no się go nie włoży.

Ja mam taki trój-ramienny, z tym, że dorobiłem odpowiednią śrubę i mam dwuramienny.

:mrgreen:

Z tym płynem hamulcowym to bardzo dobry pomysł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
cięcie

 

... wiec musze zdjac ramie wycieraczki tak jak kolega wyzej prezentował i wtedy dalej rozbebeszyc obicie klapy bagaznieka??

 

Pozdro

 

Na forum piszemy polską czcionką. Zapoznaj się z regulaminem. lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Hej, ja tylną wycieraczkę zdjąłem kluczem chyba 22-24 taki duży potężny położyłem kawał porządnego jenasu żeby nie porysować i zahaczając klucz od ramię wycieraczki zdjąłem ją bez większego problemu bez traktowania tego jakimiś środkami.

A mój problem dotyczył samego silnika tylnej wycieraczki. Bo miałem problem że czasami działała a czasami nie. Rozebrałem więc mechanizm bo stwierdziłem że będzie szybciej niż przełącznik przy kierownicy. Dostałem się do silnika po odkręceniu dwóch śrubek z silnika i okazało się że jedna ze szczotek się zapiekła i nie dotykała dobrze silnika. potraktowałem to DWOMA KROPLAMI płynu hamulcowego rozruszałem i już normalnie wszystko chodzi. rozbiera się to szybko i bez problemów.

Także może to ten sam problem?

Nie da się zdjąć silniczka bez wyciągania wycieraczki. Męczyłem się z tym i po prostu nie da się tego zrobić, trzeba zdjąć mechanizm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Gość Grochu87

Witam serdecznie. Podłącze się pod temat bo również mam problem z tylną wycieraczką. Od jakiegoś czasu działała bardzo mozolnie, tzn ścierała ale w strasznie powolnym tempie aż w końcu przestała działać całkowicie. Dziś wykręciłem cały mechanizm wycieraczki. Wygląda "całkiem zdrowo" ale dziwi mnie ze nie mogę ręcznie przekręcić zębatki i ramion ze środka. Czy to oznacza zacięcie sie tej przekładni czy zawsze powinna stawiać taki duży opór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opór będzie dość spory bo próbujesz duży kołem obrócić małe kółko, najprościej rozebrać mechanizm wybiegu i sprawdzić jak działa sam silnik ,wszystko porządnie wyczyścić nasmarować i wtedy jak nic nie jest zatarte powinno działać. Bardzo często przy starym smarze są dość duże opory i wtedy nie bardzo chce działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grochu87

Pit-men rzeczywiście opór powinien być chociaż mniejszy niż kiedy chciałbym kręcić małym kołem duże ale to jest chyba przesada. Zdjąłem silniczek i jutro spróbuje go przetestować ale ta przekładnia jest całkowicie nie do ruszenia. Próbowałem zaprzeć sie śrubokrętem o białą zębatkę a nawet stukałem kluczem francuskim w wersji soft :-) z prawej strony w to niższe ramię i nic nawet nie drgnęło. Myślę, że coś nie tak jest z trzpieniem. Pryskałem to WD40 z nadzieją że puści ale ciężko się tam dostać. Da się to jeszcze bardziej rozebrać?? Teraz wygląda to tak:

post-26437-1278531520_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż więcej zdjęć, z każdej strony, jak najbardziej dokładne. Jestem dobry w rozbieraniu nieznanych urządzeń (dla jasności :-) ) i w 99% je składam.

Wydaje mi się, że ten trzpień od mimośrodu jest wkładany od strony, z której zrobiłeś fotkę.

Co jest z drugiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grochu87

Więcej fotek wedle życzenia :-). Z drugiej strony jest mocowanie ramienia wycieraczki i ten czarny plastik co robi chyba za uszczelkę który zdaje się być do ściągnięcia ale już bez możliwości montażu czyli mówiąc serio nie wiem jak go zdjąć. Mam nadzieję, że Ty coś mi podpowiesz.

post-26437-1278533261_thumb.jpg

post-1-1278533261_thumb.jpg

post-1-1278533262_thumb.jpg

post-1-1278533263_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!