Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

awaria tylnej wycieraczki


Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie, ten czarny plastik trzyma ośkę i nie wiem, czy da się go zdjąć.

Spróbuj to spryskać WD, szczególnie pod zębatką mimośrodu(metalową) może to coś pomoże, zostaw na jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grochu87

P_r_z_e_m_o a co sądzisz o tym żeby spróbować młotkiem wybić ośkę uderzając od strony ramienia i zębatki? Nie chce tego zniszczyć bo za nowe trzeba dać kupę pieniędzy no ale z drugiej strony jestem już mocno zdesperowany :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że ka potraktujesz to młotkiem to rozwalisz ten czarny plastik. Ale spróbować zawsze można. Zresztą i tak Ty decydujesz :-)

 

PS

Tak swoją drogą to nie wiem czy warto się bawić w rozbieranie? Na allegro takie silniczki są od 50 zł.

ALLEGRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam

W moim scenicu też nie działała wycieraczka od kupna. W zeszłym tygodniu chciałem to rozebrać. Ale ramię się zapiekło. Niestety urwałem ramię. Zostało tylko to metalowe wzmocnienie ramienia. Próbowałem ściągaczem takim jak kolega wyżej pokazał ale nie idzie wogóle. Chyba będę musiał to jakoś naciąć<piwko> WD nie pomaga. Młotkiem nie przywalę bo przechodzi przez szybę. A bez zdjęcia tego wzmocnienia nie przejdzie druga nakrętka. Może jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paweltk, jeszcze próbuj coca colą (oryginalną). Polewaj po kropelce, za którymś razem się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czarna osłona nic nie trzyma, no może co najwyżej taką badziewną uszczeleczkę gumową, to jest w zasadzie element dekoracyjny. Wystarczy trochę siły (ale naprawdę trochę) i plastik schodzi.

 

Co do mechanizmu, to przerabiałem niedawno awarię tylnej wycieraczki i sworzeń (ośka) był zapieczony na amen, musiałem go potraktować młotem, a potem wyczyścić wszystko dobrze (szlif sworznia drobnym papierem, to tzw. łożysko w obudowie potraktowałem trochę brutalnie wiertłem , potem czyszczenie i złożenie do kupy).

Wycieraczka działa teraz jak nówka sztuka.

 

Tak w temacie dostępności części, to P_r_z_e_m_o, jak mi znajdziesz (na dodatek w ludzkiej cenie) mechanikę tylnej wycieraczki do kombi to masz dużego browara.

Przed naprawą szukałem i zero ofert :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę nowa dostawa szrotów z niemiec. Szkoda, że spóźniona o jakieś 2 tygodnie i nadal w małej ilości. Do innych wersji dostanie się bez kłopotu, ale do kombi najszybciej z cała klapą :mrgreen:

Wtedy trafiłem tylko na 1 ofertę i to jeszcze za 250zł :roll:

 

Wprawdzie teraz kupował nie będę, ale jak by co (była okazja) to browar czeka. Aczkolwiek chyba się z gościem jakoś zgadałeś i pewnie piwo do podziału <ok>

 

-- edit ---

Gdyby ktoś był ciekaw to zrobiłem foto bez tej czarnej osłony. Widać tą super uszczelkę co ma chronić przed włażeniem wody w łożysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam.

 

Ja się z problemem zapieczonej wycieraczki rozprawiłem dosłownie przed chwilą. Udało mi się cały mechanizm rozebrać na czynniki pierwsze i przesmarować tuleję. Rzeczywiście, pierwszy problem pojawił się przy zdejmowaniu wycieraczki, ale dzięki nowemu nabytkowi poszło dość sprawnie:

 

1004313d.th.jpg 1004298y.th.jpg

 

Jak można się spodziewać, wybijanie tulei z plastikowej obudowy proste nie było - tym bardziej, że nie miałem wiedzy na temat tego, jak jest zbudowany mechanizm w środku (tzn. dzięki fotkom Grochu87, miałem wyobrażenie jak wygląda silnik po wyjęciu z autka), ale moja desperacja była już tak duża, że nie przebierałem w środkach (imadło + klucz do rur dały radę):

 

1004301c.th.jpg 1004303.th.jpg 1004304j.th.jpg 1004305t.th.jpg

 

Jak widać na ostatnim zdjęciu, zapieczenie było tak duże, że tuleja, zamiast pozostać w obudowie, została wyciśnięta razem z osią... W każdym razie po oddzieleniu tulei od osi (kolejny sprytu wymagający moment), pozostało już tylko wszystko wyczyścić przesmarować i złożyć:

 

1004308g.th.jpg 1004306w.th.jpg 1004309.th.jpg 1004310w.th.jpg 1004311.th.jpg 1004312a.th.jpg

 

Oczywiście nie obyło się bez drobnych wpadek - przy wyciskaniu osi pękła plastikowa obudowa, ale to nie ma na szczęście wpływu na funkcjonowanie mechanizmu :applause:

 

Produkując tego posta, chciałbym podziękować wszystkim, którzy udzielili się w tym wątku, bo bez sugestii tu zamieszczonych, nie odważyłbym się podejść do tematu.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Otik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mam mały problem bo w moim Megane 1,4 16V rocznik 2000 tylna wycieraczka przestała działać. Dodam że czasem działa a czasem nie, zdarza się też tak że próbuję uruchomić tylną wycieraczkę i nic a powiedzmy za parę dni jadę i sama z siebie się włącza tylna wycieraczka.

Przewody przy klapie tylnej w gumowej osłonie są całe natomiast jak sprawdzałem miernikiem to nie było w nich napięcia.

Czytałem gdzieś na forum że może być problem z łączeniem w którymś ze słupków ale nie mogę teraz tego znaleźć albo w module ale też nie mam pojęcia gdzie on się znajduję

Jak macie jakiś pomysł co może być nie tak, albo w którym słupku i gdzie jest moduł i jak go sprawdzić to z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wielkie dzięki, przy najbliższej okazji sprawdzę

 

Dodano: 23 gru 2011 - 16:54

Dostałem się do tej kostki, ale po rozłączeniu styki wydawały się w porządku. Jak poruszałem przewodami między modułem a tą kostką to wycieraczka zaskoczyła i teraz działa :)

Edytowane przez yuri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witajcie. Mój problem przedstawia się tak: Po włączeniu wycieraczki (tylnej)nie wyciera szyby w jednym przejściu tylko zatrzymuje sie dwa razy. Sprawdziłem napiecie w kostce silniczka I jest ale różnie raz 10 V innym razem 9, 11. Czyli nie dochodzi napięcie prawidłowe. Gdzie sprawdzić, czy w manetce czy gdzie indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!