Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj układ wtrysku paliwa.


0209NM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Jest to mój pierwszy post tutaj, ze względu na awarię jaka mnie spotkała dzisiaj z samego rana w drodze do pracy. 

Autko kupione jakieś 3 miesiące temu, dosłownie nic się nie działo, kompletnie bezawaryjne autko do dziś. Aż się zacieszałem z frajdy jazdą tym samochodem.

Model: Megane z 2012, 1,5 dCI, 110 KM. 

 

Jadąc sobie spokojnie do pracy, przed ostatnim zakrętem do firmy nagle wyskoczył mi komunikat Skontroluj układ wtrysku paliwa. Auto straciło na mocy, nie reagowało na pedał gazu. 

Przed pójściem do pracy nie chciał w ogóle odpalić, po wciśnięciu guzika Start/Stop zero... kompletna cisza silnika. Więc musiałem zostawić go na poboczu :-( 

Aktualnie jestem w pracy więc pewnie wieczorem czeka mnie holowanie do domu.

Chyba, że rozwiązanie tego problemu jest banalne i pozwoli mi dojechać bezpiecznie na domowy parking/do mechanika, a tam sprawdzić co się stało. 

 

PS. Czy w Tychach jest ktoś z CLIPem? 

Z góry dziękuję za informacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 0209NM napisał:

wyskoczył mi komunikat Skontroluj układ wtrysku paliwa.

Auto straciło na mocy, nie reagowało na pedał gazu. 

Komunikat ten informuje ogólnie, że jest coś nie tak w układzie zasilania silnika;

    -  może oznaczać wiele spraw,

    -  w większości przypadków spowodowane jest nieodpowiednim doładowaniem silnika,

    -  należy podłączyć pod clipa aby uzyskać szczegółową informację,

    -  jest dużo na ten temat na forum,

Prawdopodobnie, zbyt dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach ;

   - zapieczone kierownice turbiny,

   - spadł wężyk od elektrozaworu turbiny,

   - inne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010, dzięki bardzo za odpowiedź. 

 

Jeśli mogę Cię poprosić o dodatkowe informacje w tych kwestiach. Jest to moja pierwsze Meganka więc kompletnie nie mam pojęcia, co i gdzie ;-) 

Rozumiem, że CLIP załatwi najwięcej jeśli chodzi o diagnostykę, ale aktualnie auto jest na poboczu, a w okolicy o kogoś z CLIPem chyba będzie ciężko (chociaż szukam na wszelakie sposoby). 

 

Nieodpowiednie doładowanie silnika - problem z turbiną? 

 

Gdzie ten wężyk znajdę? Jest łatwo dostępny? 

Pytam bo w momencie usterki miałem tak jakby uczucie wjazdu na nierówność/dziurę, więc może ten wężyk wystrzelił pod ciśnieniem? Bo dosłownie gazu nie było momentalnie. 

Będę wdzięczny za podpowiedź. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

715968218_Elektrozawr15dci.thumb.png.dca20d49e64d361e60886eec55f0c7ea.png

Szukaj ; pomiędzy turbiną a elektrozaworem. 

Andrzej-2010, zaglądałem pod maskę jak poradziłeś. Szukając wężyka z pierwszych rzucających się rzeczy to załączony kabelek.

Co to jest za kabel? Czy to może być przyczyną tego, że kompletnie nie mogę odpalić fury? 

Będę wdzięczny za odpowiedź i pomoc.

Screenshot_2020-01-15-18-19-15-848_com.miui.gallery.jpg

Screenshot_2020-01-15-18-19-22-922_com.miui.gallery.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem identyczny przypadek w 2016r przy przejeździe przez próg zwalniajacy auto zgaslo i wywaliło sokntroluj wtryski. 

Opisywalem mój wątek, bo wymienili mi pompę, nadal nie jestem pewien czy to nie była jakaś pierdola i nie nabili mnie w butelkę. 

U mnie auto dało się odpalić (trzeba 2 osoby) jedna pompuje cały czas gruszka a druga odpala silnik i nawet udało mi się wtedy trochę ujęchac ale na bardzo wysokich obrotach 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 0209NM napisał:

Co to jest za kabel? Czy to może być przyczyną tego, że kompletnie nie mogę odpalić fury? 

To jest zasilanie elektrozaworu sterującego doładowaniem turbiny. Jeżeli przewód jest urwany to silnik straci moc. Czy bierze udział w odpalaniu trudno powiedzieć bo może być tak, że komputer robi test systemów i nie zezwala na pracę rozrusznika. Sama turbina i ewentualny brak jej sterowania nie ma wpływu na uruchomienie silnika. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!