Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj układ wtrysku paliwa.


0209NM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Jest to mój pierwszy post tutaj, ze względu na awarię jaka mnie spotkała dzisiaj z samego rana w drodze do pracy. 

Autko kupione jakieś 3 miesiące temu, dosłownie nic się nie działo, kompletnie bezawaryjne autko do dziś. Aż się zacieszałem z frajdy jazdą tym samochodem.

Model: Megane z 2012, 1,5 dCI, 110 KM. 

 

Jadąc sobie spokojnie do pracy, przed ostatnim zakrętem do firmy nagle wyskoczył mi komunikat Skontroluj układ wtrysku paliwa. Auto straciło na mocy, nie reagowało na pedał gazu. 

Przed pójściem do pracy nie chciał w ogóle odpalić, po wciśnięciu guzika Start/Stop zero... kompletna cisza silnika. Więc musiałem zostawić go na poboczu :-( 

Aktualnie jestem w pracy więc pewnie wieczorem czeka mnie holowanie do domu.

Chyba, że rozwiązanie tego problemu jest banalne i pozwoli mi dojechać bezpiecznie na domowy parking/do mechanika, a tam sprawdzić co się stało. 

 

PS. Czy w Tychach jest ktoś z CLIPem? 

Z góry dziękuję za informacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 0209NM napisał:

wyskoczył mi komunikat Skontroluj układ wtrysku paliwa.

Auto straciło na mocy, nie reagowało na pedał gazu. 

Komunikat ten informuje ogólnie, że jest coś nie tak w układzie zasilania silnika;

    -  może oznaczać wiele spraw,

    -  w większości przypadków spowodowane jest nieodpowiednim doładowaniem silnika,

    -  należy podłączyć pod clipa aby uzyskać szczegółową informację,

    -  jest dużo na ten temat na forum,

Prawdopodobnie, zbyt dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach ;

   - zapieczone kierownice turbiny,

   - spadł wężyk od elektrozaworu turbiny,

   - inne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010, dzięki bardzo za odpowiedź. 

 

Jeśli mogę Cię poprosić o dodatkowe informacje w tych kwestiach. Jest to moja pierwsze Meganka więc kompletnie nie mam pojęcia, co i gdzie ;-) 

Rozumiem, że CLIP załatwi najwięcej jeśli chodzi o diagnostykę, ale aktualnie auto jest na poboczu, a w okolicy o kogoś z CLIPem chyba będzie ciężko (chociaż szukam na wszelakie sposoby). 

 

Nieodpowiednie doładowanie silnika - problem z turbiną? 

 

Gdzie ten wężyk znajdę? Jest łatwo dostępny? 

Pytam bo w momencie usterki miałem tak jakby uczucie wjazdu na nierówność/dziurę, więc może ten wężyk wystrzelił pod ciśnieniem? Bo dosłownie gazu nie było momentalnie. 

Będę wdzięczny za podpowiedź. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

715968218_Elektrozawr15dci.thumb.png.dca20d49e64d361e60886eec55f0c7ea.png

Szukaj ; pomiędzy turbiną a elektrozaworem. 

Andrzej-2010, zaglądałem pod maskę jak poradziłeś. Szukając wężyka z pierwszych rzucających się rzeczy to załączony kabelek.

Co to jest za kabel? Czy to może być przyczyną tego, że kompletnie nie mogę odpalić fury? 

Będę wdzięczny za odpowiedź i pomoc.

Screenshot_2020-01-15-18-19-15-848_com.miui.gallery.jpg

Screenshot_2020-01-15-18-19-22-922_com.miui.gallery.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem identyczny przypadek w 2016r przy przejeździe przez próg zwalniajacy auto zgaslo i wywaliło sokntroluj wtryski. 

Opisywalem mój wątek, bo wymienili mi pompę, nadal nie jestem pewien czy to nie była jakaś pierdola i nie nabili mnie w butelkę. 

U mnie auto dało się odpalić (trzeba 2 osoby) jedna pompuje cały czas gruszka a druga odpala silnik i nawet udało mi się wtedy trochę ujęchac ale na bardzo wysokich obrotach 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 0209NM napisał:

Co to jest za kabel? Czy to może być przyczyną tego, że kompletnie nie mogę odpalić fury? 

To jest zasilanie elektrozaworu sterującego doładowaniem turbiny. Jeżeli przewód jest urwany to silnik straci moc. Czy bierze udział w odpalaniu trudno powiedzieć bo może być tak, że komputer robi test systemów i nie zezwala na pracę rozrusznika. Sama turbina i ewentualny brak jej sterowania nie ma wpływu na uruchomienie silnika. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!