Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie silnikiem pod obciążeniem


unbcio345

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pacjent to scenic 1.6 16v 1ph2. Problem jest taki że po rozgrzaniu do pełnej wartości szarpie silnikiem pod obciążeniem najbardziej w zakresie obrotów 1750-2500. Efekt jak przy wypadaniu zapłonu. Na biegu jałowym skaczą obroty tzn spadają do ~450-500, reaguje wtedy i podnosi do 750 i znów spadają, słychać wtedy dźwięk z rury wydechowe jakby regularne "puch".  Po podpięciu do komputera brak błędów, po wyjęciu świec na 1 i 4 cylindrze porcelanka bordowa, na 2 i 3 kolor kamionkowy. Wszystkie cylindry mają 13 bar. Zachowanie jednakowe na LPG jak i benzynie. Dziękuję bardzo za informację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij komputer i będziesz wiedział, czy jest wypadanie zapłonu. Jeżeli jest to będziesz wiedział, na którym cylindrze. Jak masz zapasowe cewki to możesz podmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, unbcio345 napisał:

Zachowanie jednakowe na LPG jak i benzynie.

1/Zakręć gaz na butli, pojeździj na benzynie,

2/ Wymień świece na beru oraz zapewnij odległość elektrod 0,7 mm,

3/ Przeczyść map sensor oraz zapewnij mu szczelność montażu,

15 godzin temu, unbcio345 napisał:

po rozgrzaniu do pełnej wartości szarpie silnikiem pod obciążeniem najbardziej w zakresie obrotów 1750-2500.

Efekt jak przy wypadaniu zapłonu.

4/Jak na zimnym silniku obroty są OK, a jak się silnik nagrzeje to falują obroty, silnik szarpie ;

       - Pomaga wymiana sondy przed katalizatorem, tylko oryginał,

5/ Przeczyść przepustnicę i wymień oring.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpięty clip u mechanika. Właśnie jest po umyciu przepustnicy, krokowca , wymieniłem świece na nowe. Sprawdziłem potencjometr przepustnicy podaję zniżone wartości, niż w książce.

Auto naprawione. Na benzynie jak i gazie chodzi równiutko. Dwa powody - 1 świece, 2 brudna przepustnica i krokowy. Jutro z rana kolejna próba po nocnym postoju. 

Edytowane przez unbcio345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, unbcio345 napisał:

był podpięty pod komputer i nie ma żadnych błędów. 

Czyli urządzenia są sprawne, ale nie w 100 %,

 Mając clipa warto pomierzyć na biegu jałowym, na rozgrzanym silniku;

          - wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym,

         -  kąt wyprzedzenia zapłonu,

         -  parametr napięcia sondy lambda przed katalizatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Clipie nie musi być błędów. Wystarczy wejść w podgląd parametrów na żywo i tam jest pozycja wypadanie zapłonów. Wystarczy jechać i obserwować 4 parametry (wypadanie zapłonu każdym cylindrze) i jeśli zapłon wypadnie chociażby  kilka razy to clip błędu nie pokaże (nie zapisze go jako błąd) ale na podglądzie parametrów będzie można to zauważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, meganecoupe02 napisał:

W Clipie nie musi być błędów.  Wystarczy jechać i obserwować 4 parametry (wypadanie zapłonu każdym cylindrze) i jeśli zapłon wypadnie chociażby  kilka razy to clip błędu nie pokaże (nie zapisze go jako błąd) ale na podglądzie parametrów będzie można to zauważyć.

 

co ty takie bzdury wypisujesz ?

każde wypadanie zapłonów dla poszczególnych cylindrów jest zapisywane w clipie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zapłon wypada regularnie bo jest np uszkodzona cewka lub świeca lub wypalony zawór to wtedy wywali i zapisze w pamięci błąd.

Jeżeli świeca jest w słabym stanie i raz iskra jest a raz nie (czyli sporadyczne wypadanie zapłonu) wtedy można to podejrzeć w parametrach na żywo i wskazać gdzie jest problem. W takiej sytuacji błąd może, ale nie musi być zapisany. 

Jest jeszcze jedna możliwość, wtryskiwacz benzyny, ale te są raczej trwałe (nie dotyczy 2.0T).

 

Jeżeli twierdzisz, że napisałem bzdury, to obroń swoją teorię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto sprawuje się dobrze. Na LPG zdarzy mu się czkawka ale po włączeniu benzyny ustaje. Więc jedyny problem to teraz LPG, tym bardziej, że zaraz po odpaleniu na zimnym załączają się wtryski gazu. Być może to utworzyło większy problem który zniwelowałem, teraz tylko gazownik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, unbcio345 napisał:

. Na LPG zdarzy mu się czkawka ale po włączeniu benzyny ustaje.

Pierwszy punkt mojej podpowiedzi to;

Dnia 16.01.2020 o 09:36, Andrzej-2010 napisał:

1/Zakręć gaz na butli, pojeździj na benzynie,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!