Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z Fluencem 1,6 benzyna 2015.

Mianowicie wskaźnik temperatury płynu po rozgrzaniu silnika ustawia się w pionie i przy spokojnej jeździe utrzymuje tą pozycje stabilnie. Niestety wystarczy że silnik osiągnie ok 4k obrotów i wskażnik spada do jednego pola. sytuacja ta powtarza się za każdym razem, zarówno przy wyprzedzaniu na niższych biegach jak i przy jeździe po autostradzie.

W ASO po diagnozie usłyszałem że termostat otwiera się o 10 stopni za wcześnie, został wymieniony na nowy. Na nowym ta sama sytuacja. ASO ponownie zdecydowało o wymianie termostatu i po raz kolejny sytuacja się powtórzyła. Czyli na 3 termostatach sytuacja jest taka sama. 

W tym momencie ASO twierdzi że po konsultacjach z Renault Polska tak ma być.

Auto mam od nowości i wcześniej taka sytuacja nie występowała.

Ktoś miał taką przypadłość?

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, michian84 napisał:

wskaźnik temperatury płynu po rozgrzaniu silnika ustawia się w pionie i przy spokojnej jeździe utrzymuje tą pozycje stabilnie.

Niestety wystarczy, że silnik osiągnie ok 4 k obrotów i wskażnik spada do jednego pola.

1/ Jeżeli wskaźnik temperatury płynu nie jest w pionie ( silnik nie nagrzany ) ;

      - i silnik osiągnie ok; 4 k obrotów, to wskaźnik też spada?

2/ Płynu chłodzącego nie ubywa?

3/ Wygląda to raczej na ; awaryjny czujnik temperatury płynu chłodzącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik na tablicy czasem oszukuje, pokazuje jedno pole a faktycznie jest 80 stopni, szkoda, że ASO nie sprawdziło jaka jest faktyczna temperatura silnika. U córki w magane z 2014 roku jest podobnie, jedno pole na wyświetlaczu a interfejsem odczytuję temperaturę jaką podaje czujnik wynoszącą prawie 80 stopni,  silnik diesla. 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Jeżeli wskaźnik temperatury płynu nie jest w pionie ( silnik nie nagrzany ) ;

      - i silnik osiągnie ok; 4 k obrotów, to wskaźnik też spada?

Prawdę mówiąc nie wiem, nie testowałem w takiej konfiguracji

 

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

2/ Płynu chłodzącego nie ubywa?

 

Nie ubywa

 

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

3/ Wygląda to raczej na ; awaryjny czujnik temperatury płynu chłodzącego.

Jadę dziś odebrać auto to zapytam czy weryfikowali

 

59 minut temu, aniewa napisał:

Wskaźnik na tablicy czasem oszukuje, pokazuje jedno pole a faktycznie jest 80 stopni, szkoda, że ASO nie sprawdziło jaka jest faktyczna temperaturasilnika.

Twierdzą że jest to spowodowane odległością umiejscowienia czujnika.

 

 

Najbardziej irytuje mnie to że mam to auto od nowości i wcześniej się tak nie zachowywał

25 minut temu, Pitrek napisał:

Moja teoria jest taka, że gdyby "zwykły" użytkownik widział prawdziwą temperaturę to mieliby kolejkę przed serwisem. A tak, wskaźnik dojdzie na pole OK i tam stoi. Zainwestuj 50 zl w ELM I wszystko stanie się jasne.

 

Pewnie masz rację ale jeśli przyjeżdżam do ASO mówię o objawach i słyszę że po sprawdzeniu termostat otwiera się 10 stopni za wcześnie i zalecają wymianę to chcę myśleć, że się choć trochę znają.

Gdy na wymienionym było to samo i ASO znowu potwierdziło że termostat otwiera się 10 stopni za wcześnie uznałem że to mój pech i trafił się walnięty nowy.

Gdy zamontowano kolejny termostat który zachowuje się tak samo a narracja ASO zmienia się i teraz twierdzą że tak ma być to coś mi się nie zgadza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Po długim czasie ale wracam z zakończeniem sprawy. Na szczęście z pozytywnym dla mnie efektem. 

Zgłosiłem sprawę do Renault Polska i poprosiłem o weryfikację czynności serwisowych. Po dwóch tygodniach oczekiwania RP oddzwoniło z zaproszeniem do serwisu z informacją że termostat będzie wymieniony na model o innym numerze referencyjnym. Oczywiście wymiana bezpłatna. Po tej wymianie auto zachowuje się tak jak wcześniej, nie ma problemu z opadaniem wskaźnika temperatury powyżej 4k obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!