Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik zimny przerywa prace po dodaniu gazu?


Januszdabek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dokładnie ten sam problem w Scenicu. Jutro jadę na serwis. Jak coś wymyślą to napiszę.

A z tym czujnikiem temp. to może być racja. Moje problemy pojawiły się jak wymieniłem filtr powietrza. Nie wiem czy ma to jakiś związek ale być może. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nawiązując do tematu mam w Megi u siebie ten sam problem i silnik 1.6 16v z gazem.Mój problem znika gdy wyjeżdżę stare paliwo i zatankuję nowym.I cyka przez około dwa do trzech miesięcy a póżniej bajka zaczyna się odnowa.Pytałem kilku mądrych którzy twierdzą że po tym okresie paliwo potrafi się rozwarstwiać i nie trzyma parametrów co może żle odbierać komputer. Odpiszcie co Wy na to.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witajcie.

Mam ten sam problem w MII 2004/2005r, 1,6 16V + gaz. Przez pierwsze 3-5 minut pracy silnik daje objawy zaduszania, w tłumiku strzela nie spalone paliwo, przerywa dając objawy odcinania zapłonu.

Wymieniłem od momentu pojawienia się usterki (ostatnie 2 miesiące): czujnik temperatury powietrza zasysanego, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, czujnik położenia wałka rozrządu. Dodatkowo ustawiłem rozrząd (był przesunięty o pół zęba,nie pamiętam na którym kole).

Wyczyściłem także przepustnicę preparatem do jej czyszczenia.

Sprawdziłem poprawność działania cewek, wymieniłem świece.

Wymieniłem filtr powietrza. To wszystko kompletnie nic nie dało, silnik dalej przerywa na zimnym.

Największe objawy daje w temperaturach miedzy +5 a -10 st C.

Poniżej -10 objawów nie ma, co się dzieje kiedy jest ciepło, opowiem po zimie (teraz wydaje się, że objawy ustępują kiedy jest cieplej).

Co ciekawe, na laptopach z różnym oprogramowaniem, nie ma żadnych meldunków o usterkach (sprawdzałem na 3 różnych).

Silnik krokowy raczej odpada, odpowiada bowiem za dawki powietrza na wolnych obrotach, a usterka pojawia się w trakcie obciążenia silnika i wchodzenia na wyższe obroty (na wolnych obrotach chodzi idealnie, zapala "na cyk").

Na razie ciekawym pomysłem wydaje się rozwarstwienie rzadko w końcu używanej benzyny.

Spróbuję ją wyjeździć, jakby się poprawiło po zatankowaniu nowej, to dam znać (choć trochę mi zejdzie).

Odnoszę wrażenie, że usterka ma związek z wilgotnością powietrza (coś jak w Polonezach, kiedy kopułka aparatu zapłonowego zawilgotniała), tylko nie wiem, skąd taki objaw w takim silniku...

Pozdrawiam bezradnie wszystkich użytkowników MII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie, ja też miałem problem z duszeniem autka na zimny. Też mam renatę na gazie. Problem rozwiązałem w dość przypadkowy sposób. Zresetowałem komputer odłączając klemy od akumulatora. Odpaliłem autko na zimnym silniku i poczekałem, aż na samej benzynie silnik nagrzeje się do temperatury roboczej. Problem zniknął w 100%. Pojechałem również tego samego dnia na benzynie do gazownika celem regulacji gazu. Efekt jest taki, że od około 10000 km problemu z duszeniem na benzynie nie mam wcale.

 

Wcześniej wymieniłem wszystko co mogło mieć wpływ na duszenie silnika na benzynie (filtry, świece, cewki, czujnik położenia wału, uszczelnianie dolotu, silnik krokowy), a pomógł tylko reset komputera i regulacja gazu.

 

Ps. Mod Team'ie poprawione.

Edytowane przez adasbb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!